Facebook intenționează să-și schimbe numele

Gigantul rețelelor de socializare Facebook Inc (FB.O) intenționează să se rebranduiască cu un nou nume săptămâna viitoare, a anunţat marți Verge, citând o sursă cu cunoștințe directe asupra problemei, informează Reuters.

Nu se cunoaşte, încă, numele pe care Facebook îl va purta pe viitor, sursele susţinând că este unul dintre cele mai bine păzite secrete în cadrul companiei. O variantă este Horizon, numele folosit până acum pentru versiunea de VR a reţelei sociale a companiei.

Directorul executiv Facebook, Mark Zuckerberg, intenționează să vorbească despre schimbarea numelui la conferința anuală Connect a companiei din 28 octombrie, dar ar putea fi dezvăluită mai devreme, a raportat Verge. Ca răspuns, Facebook a spus că nu comentează „zvonuri sau speculații”.

Vestea vine într-un moment în care compania se confruntă cu un control sporit al guvernului SUA asupra practicilor sale comerciale. Parlamentarii din ambele părți au criticat compania, ceea ce arată furia în creștere din Congres cu privire la Facebook.

Rebranding-ul ar poziționa aplicația de socializare Facebook ca una dintre numeroasele produse ale companiei-mamă, care va controla și grupuri precum Instagram, WhatsApp, Oculus și multe altele, a adăugat Verge. Nu este neobișnuit în Silicon Valley ca firmele să își schimbe numele pe măsură ce își propun să își extindă serviciile.

Facebook vrea ca noul nume să reflecte ambiţiile mai mari ale companiei, care depăşesc nivelul actualelor platformelor sociale. Mark Zuckerberg a pus foarte mult accent în ultima vreme pe conceptul de metavers şi acesta pare să fie motivul schimbării de nume ce urmează. Metavers este o lume online în care oamenii pot folosi diferite dispozitive pentru a se deplasa și a comunica într-un mediu virtual.

Facebook a investit puternic în realitate virtuală (VR) și realitate augmentată (AR) și intenționează să conecteze aproape trei miliarde de utilizatori prin intermediul mai multor dispozitive și aplicații.

Marți, compania a anunțat planurile de a crea 10.000 de locuri de muncă în Uniunea Europeană în următorii cinci ani pentru a contribui la construirea acestui metavers.

Schimbarea de nume a Facebook ar putea semăna cu mutarea făcută de Google, în urmă cu mai mulţi ani, când s-a transformat în Alphabet.

Articole recente

Horia-Miron Constantinescu, numit preşedinte al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor

Horia-Miron Constantinescu a fost numit preşedinte al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) printr-o decizie…

4 ore ago

Lavrov susţine că o minoritate rusofobă în frunte cu Polonia şi statele baltice dau tonul astăzi în cadrul NATO şi UE

Activităţile unui grup de ţări membre NATO sunt îndreptate împotriva Rusiei, a declarat vineri ministrul…

5 ore ago

Primarul Capitalei solicită Parchetului să urgenteze măsurile împotriva persoanelor care au organizat greva de la STB

Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, a solicitat vineri Parchetului să urgenteze măsurile împotriva persoanelor…

5 ore ago

Şefa diplomaţiei germane spune că vrea să se lupte “pentru fiecare milimetru” în discuţiile cu Rusia privind Ucraina

Ministrul german de externe Annalena Baerbock a spus că se aşteaptă ca discuţiile cu Rusia…

5 ore ago

Cîmpeanu: Până la începutul săptămânii viitoare, vor fi livrate 10 milioane de teste COVID în şcoli

Zece milioane de teste de salivă pentru COVID-19 destinate preşcolarilor, elevilor şi angajaţilor din învăţământ…

7 ore ago

Secretarul general adjunct al NATO exclude orice negociere a prezenţei militare a NATO pe teritoriul ţărilor membre

Secretarul general adjunct al NATO, Mircea Geoană, a exclus vineri orice posibilitate de negociere a…

8 ore ago