Burse/Investitii

Finanțele solicită Oil Terminal o garanție globală aferentă sumei de 866.291.777 lei, iar compania spune că riscul este diminuarea afacerilor cu 25%

Ministerul Finanțelor apreciază că societatea Oil Terminal (OIL) trebuie să constituie o garanție globală aferentă sumei de 866.291.777 lei, potrivit unui ordin ANAF, valoare care să corespundă unui procent de 100% din cuantumul drepturilor de import/accize, arată un raport al companiei transmis Bursei de Valori București, după ce societatea a informat că a demarat etapele necesare obținerii autorizației pentru utilizarea garanției globale.

Oil Terminal arată că această garanție trebuie să asigure plata drepturilor vamale și accizele aferente mărfurilor depozitate care pot deveni exigibile și se constituie în favoarea biroului vamal, la care este depusă declarația de antrepozit vamal.

Oil Terminal a precizat că efectuează prestări de servicii privind depozitarea, primirea, încărcarea, descărcarea și condiționarea țițeiului, produselor petroliere, petrochimice și chimice lichide din import, export și tranzit, produse care nu sunt proprietatea societății ci a clienților:  “Prin terminalul petrolier se realizează în proporție de peste 50% importurile, exporturile și tranzitele României de țiței, produse petroliere și petrochimice lichide având un rol semnificativ în sistemul energetic național.

Oil Terminal a fost autorizat că antrepozit vamal în baza autorizației nr. RO CT 00003/2010. Reamintim că în dată de 25.06.2018, Direcția Generală a Vămilor a emis Decizia nr.145 privind instrucțiuni referitoare la garanțiile constituite pentru derularea operațiunilor și regimurilor vamale, instrucțiuni în urmă cărora, antrepozitarul vamal are obligația de a garanta integral inclusiv acciza la mărfurile intrate în DEPOZITARE TEMPORARĂ.

În prezent, OIL TERMINAL S.A. are depuse scrisori de garanție în valoare de aproximativ 250 milioane lei pentru activitatea în antrepozit vamal precum și de 34 milioane lei scrisori de garanție pentru activitatea în antrepozit fiscal. În total, aproximativ 300 milioane lei pentru a putea funcționa că și operator portuar”.

Potrivit raportului, intrarea în vigoare la 01 mai 2019 a noilor prevederi vamale, ar putea conduce la următoarele riscuri pentru activitatea societății:

” 1. Traderii internaționali pentru operațiuni de stocare temporară și tranzit ar putea evita Portul Constanța ceea ce ar conduce la scăderea cu un procent de peste 25% a cifrei de afaceri a societății și implicit scăderea traficului în portul Constanța,

  1. Creșterea prețului pe tonă de produs că urmare a apariției cheltuielilor cu constituirea garanțiilor
  2. Evitarea depozitelor Oil Terminal, locație unde autoritățile statului pot obține toate informațiile documentate despre orice marfă intrată sau iesita, poate determina fenomene de evaziune fiscală prin utilizarea altor căi de manipulare a produselor petroliere
  3. Îngreunarea efortului de a atrage noi clienți în condițiile în care, pentru aceștia, înainte de sosirea unei nave în Portul Constanța, sunt necesare majorarea scrisorii de garanție globală și reautorizarea. Punerea în aplicare a noilor modificări legislative vamale are drept consecință constituirea unei garanții globale pentru o sumă mai mare decât valoarea activelor societății, drept pentru care societatea a inițiat demersuri pentru a obține, în condițiile legii, o reducere a cuantumului acestei garanții”.

Luna aceasta, Oil Terminal a anunțat o scădere a veniturilor cu 3-4% din cifra de afaceri, ca urmare a ordinului ANAF, potrivit unui raport transmis Bursei de Valori București.

Societatea a transmis că, în urma intrării în vigoare a Ordinului nr. 3236 / 27.12.2018 emis de Agenția Națională de Administrare Fiscală, s-au modificat condițiile de autorizare a comercianților de produse petroliere, iar o parte dintre clienții Oil Terminal nu vor putea îndeplini noile condiții tehnice de reautorizare impuse de acest ordin: „Astfel, atestatele de comercializare ale operatorilor economici, inclusiv cei care încărcau produse energetice în autocisterne pe bază de contract de prestări servicii la Oil Terminal SA își pierd valabilitatea începând cu data de 31.01.2019. Începând cu data de 01.02.2019, activitatea de încărcare motorină la autocisterne în Oil Terminal se va reduce substanțial, conducând la o scădere a veniturilor cu 3-4% din cifra de afaceri.

Dumitrescu Sebastian Valentin  are 14,84% din acțiunile OIL, în timp ce statul român are 59,62%.

Articole recente

SUA: Rezerva Federală menţine nemodificată dobânda,sfidând solicitările preşedintelui Donald Trump de relaxare a politicii monetare

Rezerva Federală a SUA (Fed) a menţinut dobânda de referinţă la un interval cuprins între…

46 de minute ago

Ionuţ Aurică – numit vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală

Ionuţ Aurică a fost numit în funcţia de vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,…

47 de minute ago

Poate exista prosperitate fără educație financiară? Cum eliminăm inegalitățile economice printr-o abordare sistemică  (analiză ISF)

Valentin Ionescu (foto stânga), Președintele Institutului de Studii Financiare (ISF) și Ieronim Ștefan (dreapta), coordonatorul…

2 ore ago

Foto și video de la erupția vulcanului Klyuchevskoy

 Serviciul Geofizic al Academiei Ruse de Științe a publicat pe canalul său de Telegram foto…

3 ore ago

Robert Cosmin Pană, numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un mandat de patru ani

Robert Cosmin Până a fost  numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un…

3 ore ago

Emiratele Arabe Unite construiesc o conductă care va transporta apă desalinizată către sudul Fâşiei Gaza

Emiratele Arabe Unite (EAU) vor începe, cu acordul Israelului, construcţia unei conducte importante ce va…

5 ore ago

This website uses cookies.

Read More