Investitii

Firea: Primarul Capitalei vrea să plătească aproape 740.000 de euro pentru un autobuz electric de 12 metri

Prim-vicepreşedintele PSD Gabriela Firea spune că primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, vrea să plătească aproape 740.000 de euro pentru un autobuz electric de 12 metri, deşi în urmă cu doi ani, în Cluj-Napoca, un astfel de autobuz a costat aproximativ 570.000 de euro.

“Noul primar din Bucureşti vrea să plătească aproape 740.000 de euro pentru un autobuz electric, lung de 12 metri! Nimeni nu pare deranjat! Sau scandalizat! Ministerul Dezvoltării tocmai a cumpărat 56 de autobuze electrice, lungi de 18 metri, cu aproape 750.000 de euro bucata, produse în Turcia, dar nimeni nu mai ţipă! Da, din Turcia! Nu din Germania, Austria, Franţa etc! La Timişoara şi Braşov, acum sunt primari de la USR+ şi totul e bine… Oare aşa va fi şi la Bucureşti? Oricum, în viziunea noului primar general, un autobuz mai scurt cu 6 metri trebuie să fie mai ieftin cu doar 10.000 de euro”, a scris Firea, vineri, pe Facebook.

Ea aminteşte că în mandatul său de primar general s-a încercat de două ori achiziţia a 100 de autobuze electrice pentru 14 trasee din Capitală şi că s-au prezentat ofertanţi din Turcia, China, Germania şi România.

“Ofertele fie nu au respectat caietul de sarcini, fie preţul a fost mult peste valoare estimată. Noi ofeream aproape 570.000 de euro pentru un astfel de autobuz, preţ stabilit printr-un studiu de oportunitate făcut cu specialişti BERD. Ştiţi cât a plătit în 2019 Municipiul Cluj-Napoca pentru un autobuz electric de 12 metri? Puţin peste 570.000 de euro! Da, pentru celebrele autobuze mov.
E totul public şi verificabil! În doar trei ani, autobuzele electrice de pe piaţă s-au scumpit cu 180.000 de euro? Se scumpesc şi acestea din pix şi vorbe, aşa cum este intenţia şi cu tramvaiele produse la Arad? Trecând peste toate calomniile care mi-au fost aduse în mandat, cum ar fi arătat transportul în comun din Capitală dacă nu s-ar fi cumpărat cele 400 de autobuze EURO 6, ‘turcismele’ turcoaz? Sau dacă nu ar fi fost achiziţionate cele 130 de autobuze hybrid Mercedes, cele verzi?”, menţionează Firea, potrivit Agerpres.

Ea susţine că acum nu doar că se cumpără mai scump, dar se şi scot de pe traseu autobuze, atât din Bucureşti, cât şi din Ilfov, astfel încât călătorii circulă mai greu, stau mai mult în staţii şi suportă aglomeraţie.

“Din rău în mai rău, asta aduc primarii şi consilierii USR şi PNL în Bucureşti”, adaugă Firea.

Articole recente

FlyLili îşi asumă plata restanţelor către stat şi aplică măsuri ferme pentru redresare şi continuitate

Compania aeriană FlyLili anunţă că, după un 2024 dificil, marcat de pierderi operaţionale generate de…

2 ore ago

Larry Ellison l-a detronat pe Elon Musk din poziţia de cel mai bogat om de pe Planetă

Larry Ellison l-a detronat pe Elon Musk din poziţia de cel mai bogat om de…

2 ore ago

Hidroserv va finaliza lucrările de retehnologizare a hidroagregatelor 1-4 şi instalaţiile generale ale centralei CHE Stejaru

Societatea de Servicii Hidroenergetice Hidroserv a câştigat contractul "Retehnologizare CHE Stejaru. Retehnologizare HA1,HA2,HA3,HA4 şi instalaţii…

2 ore ago

Austria pierde acţiunea în justiţie împotriva regulilor UE privind gazele naturale şi energia nucleară

Austria a pierdut acţiunea în justiţie împotriva regulilor UE care clasifică gazele naturale şi energia…

4 ore ago

This website uses cookies.

Read More