Firma de taxi aerian Lilium a primit aprobarea UE pentru a proiecta și opera vehiculele sale electrice cu decolare verticală
Firma germană a primit certificarea “Design and Organization Award” de la EASA, agenția europeană de siguranță a aviației.
Este o etapă cheie pentru industrie, care lucrează de câțiva ani pentru a pregăti astfel de vehicule pentru comercializare.
Lilium, o companie germană de taxiuri aeriene, a primit aprobarea de reglementare pentru a proiecta și opera vehiculele sale electrice cu decolare și aterizare verticală, a anunțat luni compania.
Lilium a primit „Certificatul de Autorizare a Organizației de Întreținere” de la Agenția pentru Siguranța Aviației a Uniunii Europene, o licență cu condiții speciale care îi conferă companiei capacitatea de a-și proiecta și fabrica aeronavele, în cadrul regulilor formale pentru industrie care au fost convenite și implementate.
Alastair McIntosh, directorul de tehnologie al Lilium, a declarat că aprobarea este de fapt o „licență de funcționare” pentru firmă.
„Primirea aprobării de proiectare de la EASA ne motivează și mai mult pe calea noastră de a comercializa revoluționarul Lilium Jet”, a declarat McIntosh într-un comunicat luni.
Luc Tytgat, director executiv interimar al agenției UE, a declarat că aprobarea „stabilește regulile potrivite pentru operațiuni și se îngrijește de elementele de mediu, inclusiv de zgomot, asigurându-se, desigur, că sunt îndeplinite standarde înalte de siguranță”.
„În același timp, ne ferim să creăm bariere în calea pătrunderii pe această nouă piață și am lucrat în parteneriat cu Lilium, într-un timp scurt. Aș dori să felicit Lilium pentru obținerea acestei aprobări de proiectare, care promovează activitatea de aviație electrică a Europei”, a adăugat el.
Este o etapă cheie pentru industrie, care lucrează de câțiva ani pentru a pregăti astfel de vehicule pentru comercializare.
Mașinile zburătoare au fost multă vreme obiect de ficțiune. De la „Chitty Chitty Bang Bang” la „The Jetsons” și „Blade Runner”, cultura populară a fost plină de ideea ca mașinile să iasă apară cer de zeci de ani.
Firmele de tehnologie și venture capital au pompat, în ultimii ani, miliarde de dolari în întreprinderi care urmăresc să producă taxiuri zburătoare – până acum cu puțin succes tangibil, potrivit CNBC.
În cazul lui Lilium, vehiculele sale sunt folosite mai degrabă în călătoriile interne între orașe decât spre zborurile între țări. Lilium Jet folosește mai multe elice mici antrenate de motoare electrice pentru a oferi portanță în timpul decolării și aterizării, precum și tracțiunea în timpul fazei de croazieră.
Odată gata pentru zborurile comerciale, Lilium Jet va putea parcurge 300 de kilometri într-o oră după o singură încărcare – echivalentul unei călătorii de la Londra la Manchester în Anglia, Regatul Unit.
Lilium, care a fost fondată în 2015 de patru prieteni de la Universitatea Tehnică din München din Germania, vrea să lanseze zboruri comerciale până în 2025.
Compania se confruntă cu o concurență acerbă din partea marilor jucători aerospațiali Boeing și Airbus, precum și start-up-ul german Volocopter, care lucrează și la un taxi aerian cu decolare și aterizare verticală.