Afaceri

Flota aeriană a României este una din cele mai mici şi mai îmbătrânite din UE

Companiile de transport aerian din Uniunea Europeană aveau în anul 2017 o flotă compusă din 6.711 avioane utilizate pentru transportul de pasageri sau marfă, aproape o cincime din această flotă (1.312 avioane sau 20%) era operată de companii cu sediul în Marea Britanie, în timp ce flota aeriană din România era compusă din 62 de avioane, adică 0,9% din flota UE, arată datele publicate vineri de Eurostat cu ocazia zilei internaţională a aviaţiei civile (ONU), potrivit Agerpres.

Statele membre cu cele mai mari flote aeriene sunt în ordine: Marea Britanie (1.312 avioane sau 20% din totalul de 6.711 de avioane), Germania (1.100 avioane sau 16%), Franţa (571 de avioane sau 9%), Irlanda (569 avioane sau 8%) şi Spania (509 avioane sau 8%). La polul opus sunt Cipru (10 avioane), Lituania (27 avioane), Croaţia (30 avioane), Slovenia (42 avioane), Estonia (46 avioane), Bulgaria (54 avioane), Letonia (57 avioane) şi România (62 avioane).

De asemenea, datele Eurostat arată că din flota totală de 6.711 de avioane din UE aproximativ o cincime (21%) sunt avioane cu o vechime mai mică de cinci ani, aproape o treime (27%) sunt avioane cu o vechime cuprinsă între cinci şi nouă ani, 19% sunt avioane cu o vechime cuprinsă între 10 şi 14 ani, 17% sunt avioane cu o vechime cuprinsă între 15 şi 19 ani şi restul de 17% sunt avioane mai vechi de 20 de ani.

În rândul statelor membre, peste jumătate din flota de avioane avea o vechime de peste 20 de ani în Suedia (55%), Lituania (52%) şi Croaţia (50%). De asemenea, avioanele cu o vechime de peste 20 de ani reprezentau mai mult de o treime din flota aeriană din Bulgaria (44%), Cipru (40%) şi România (39%).

În contrast, operatorii din Croaţia şi Cipru nu aveau în 2017 avioane cu o vechime mai mică de cinci ani, iar în alte nouă state membre UE, mai puţin de 10% din flota de avioane era compusă din aparate cu o vechime mai mică de cinci ani: Bulgaria, Lituania şi Slovacia (fiecare cu 4%), Slovenia (5%), România (6%), Cehia, Estonia şi Italia (fiecare cu 7%) şi Grecia (puţin sub 10%).

Eurostat subliniază că aceste date nu iau în calcul avioanele cu motoare cu piston, elicopterele şi aeronavele cu o greutate maximă la decolare mai mică de 2.600 de kilograme

Articole recente

Ședință CGMB: Masterplanul Velo București și proiecte privind modernizarea vehiculelor transportului în comun, pe ordinea de zi

Consilierii generali ai Capitalei se întrunesc în ședință, miercuri, de la ora 11:00, iar printre…

2 ore ago

Preţurile petrolului au crescut cu peste 3% marţi, pe fondul detensionării războiului comercial şi al presiunilor SUA asupra Rusiei

Preţurile petrolului au crescut marţi cu peste 3%, extinzând avansul de luni, în contextul unei…

2 ore ago

Gaza: Marea Britanie va recunoaşte statul Palestina în septembrie dacă Israelul nu va lua măsuri ‘substanţiale’, declară Starmer

Prim-ministrul britanic Keir Starmer a declarat marţi că Marea Britanie va recunoaşte statul Palestina în…

10 ore ago

Dacă Rusia nu va înceta în zece zile războiul în Ucraina, vom impune sancţiuni, spune Trump

Preşedintele american Donald Trump a prevenit marţi că ultimatul dat omologului său rus Vladimir Putin…

10 ore ago

Fico: Marea Britanie a plătit activiști pentru a influența alegerile din Slovacia în 2023; vom solicita explicații

Prim-ministrul slovac Robert Fico (Smer-SD) a declarat marți că Ministerul de Externe britanic (Foreign Office)…

11 ore ago

This website uses cookies.

Read More