Update articol:

FPIOR: Românii nu trebuie “amendați” pentru că aleg destinații externe de vacanță!

Corina Martin, Secretar General FPIOR

Federația Patronatelor din Industria Ospitalității din România (FPIOR) se disociază ferm de propunerea avansată în mass-media de către FPTR , de impunere a unei taxe de promovare a turismului romanesc, asupra turiștilor români care călătoresc în afara țării, potrivit unui comunicat al Federației.

Valentin Șoneriu, Președinte FPIOR, a declarat: “Nu am făcut parte din nici un grup de discuții sau întâlniri pe aceasta temă și nu susținem, în nici o variantă, o asemenea propunere.

FPIOR reprezintă mii de operatori Horeca din 18 județe ale României – destinații turistice românești și susține și promovează interesele industriei ospitalității din România – dar libera circulație a cetățenilor români este un drept fundamental și care nu poate fi “amendat” sau sancționat.

Destinațiile de vacanță românești trebuie să concureze între ele în preferințele românilor și se află în mod liber și necondiționat în concurență cu destinațiile externe.

Nu putem sancționa turistul român pentru că alege Turcia sau Grecia, în timp ce autoritățile locale și centrale și chiar și unii dintre operatorii privați nu reușesc să coaguleze strategii de dezvoltare și promovare a turismului în Destinațiile românești și – mai grav, o strategie la nivel național.”

Corina Martin, Secretar General FPIOR, a completat: “ Inadmisibil, să ne gândim să sancționăm turistul român pentru ineficiența statului de a atrage turiști în România. Ne opunem categoric unei asemenea propuneri!

Considerăm că este misiunea și răspunderea Ministerului Antreprenoriatului și Turismului, în coerența și permanent dialog cu Organizațiile de Management al Destinației (OMD) locale, județene si regionale – să deruleze un management serios si responsabil în cheltuirea eficientă a banilor colectați din taxele percepute de la turiști (City Tax) și de la operatorii din turism (Taxa de Promovare a turismului) – în așa fel încât să atragă creșterea numărului de turiști în destinații din România și creșterea contribuției acestei industrii a Turismului la PIB.

Trebuie să putem vedea mai repede, în sfârșit, performanțe în a atrage mai mulți turiști în România – dar de aceste obiective nu pot fi răspunzători cetățenii români, care sunt liberi să aleagă unde doresc să își petreacă vacanța sau o călătorie – în funcție de preferințe, de oferte și de atractivitatea acestora, de pachetele de servicii oferite și, desigur, de tarifele ofertate”.

BVB | Știri BVB

S.N. NUCLEARELECTRICA S.A. (SNN) (25/07/2025)

Convocare AGA O & E 03(04).09.2025

BITTNET SYSTEMS SA BUCURESTI (BNET) (25/07/2025)

Tranzactii management - art. 19 Reg. (UE) 596/2014

AROBS TRANSILVANIA SOFTWARE (AROBS) (25/07/2025)

Perioada inchisa de tranzactionare 28.07.2025 - 27.08.2025

SIMTEL TEAM (SMTL) (25/07/2025)

Perioada inchisa de tranzactionare 27.07.2025 - 26.08.2025