Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzLichiditatea pieței este esențială pentru Transport Trade Services (TTS), iar, în prezent, investitorii se bucură de un nivel de confort, pentru că pot să își facă un exit relativ ușor, fără să provoace mari tulburări în piață, a spus Gabriel ȚECHERĂ Director Guvernanță Corporativă și Relații cu Investitorii TTS, la Forumul pieței de capital 2024, organizat de Financial Intelligence pe 11 septembrie.
În opinia sa, ar trebui pus accentul pe beneficiile pe care le au acționarii, dacă societatea se listează pe piață: “Piața de capital este locul unde un acționar obține cel mai bun preț posibil pentru acțiunile sale, discutăm aici de acționari majoritari. Dacă vrei să îți vinzi societatea, nu există un loc în care să obții un preț mai bun, pentru că, atunci când vinzi în privat, este un subiect de negociere, și trebuie să câștige și cel care cumpără de la tine. În schimb, când folosești piața, ai ocazia să maximizezi, literalmente, prețul pe care îl obții. Lucrul acesta este valabil pentru orice tip de companie, și pentru start-up-uri, high-tech, unde lucrurile sunt clare, în piețele dezvoltate, încep cu o finanțare venture capital, iar apoi ținta este listarea pe bursă, unde se fac banii cei mai mari de fapt, și până la societăți mature, cum este cazul nostru, al TTS. A fost vânzarea pe care au făcut-o acționarii, dar principala valoare care ne-a fost adusă de listare este creșterea standardului, a reputației. În momentul în care reușești să te ridici la nivelul de transparență cerut de către piață, ai intrat în altă clasă, joci în altă ligă.”
Gabriel Țecheră a vorbit și despre relația companiei cu investitorii de la bursă: „Ce facem noi este să “vindem” imaginea companiei. Or imaginea companiei are nevoie de marketing și de o forță de vânzări. Partea de marketing este, în viziunea noastră, partea de relație cu investitorii, acolo se creează povestea, urmată de partea de vânzări, unde se generează interesul, și care ține de lichiditatea concretă în piață, asigurată de market-maker. Așa ne-am gândit strategia.
Pe de o parte, am început cu partea de marketing, am ajuns la un nivel de transparență recunoscut în piață, suntem foarte apreciați pentru calitatea și densitatea informațiilor pe care le punem la dispoziție. Mai multe cifre, mai puține vorbe. Rapoartele noastre sunt mai seci decât alte rapoarte, dar sunt foarte apreciate la nivel de analiști și investitori.
Am ajuns la un nivel de contact direct cu investitorii, pe care nu-l anticipam acum doi ani de zile, și suntem focusați pe orientarea către client.
Noi privim investitorii ca pe clienții noștri, lor le furnizăm serviciile și trebuie să-i ascultăm. Dacă îi asculți, principalul lucru pe care îl vor, de fapt, este lichiditatea. Primii care ne-au atras atenția au fost investitorii instituționali, care ne spuneau, în 2021, că le place de TTS, dar se împiedicau de lichiditatea redusă. În timp, am mers mai departe și am înțeles că lichiditatea funcționează ca în orice piață – acolo unde sunt bani, asta susține prețul. Când nu sunt bani, prețul nu mai este susținut de lichiditate. Noi vedem lichiditatea ca fiind un mare avantaj pentru investitori, pentru că există întotdeauna posibilitatea de exit. În 2021-2022, tranzacții de 4 milioane de euro se înregistrau în lunile record ale TTS. În momentul acesta, într-o singură săptămână, recent, au fost tranzacții de 4 milioane de euro cu acțiuni TTS. În prezent, într-adevăr, investitorii noștri au un nivel de confort pentru că știu că pot să își facă exit relativ ușor fără să provoace mari tulburări în piață.”
Recent, am trecut prin prima corecție masivă la TTS, după o altă corecție serioasă în 2022, imediat după începutul războiul din Ucraina, a mai adăugat Gabriel Țecheră: ”La vremea aceea, nu prea știam cu ce se mănâncă piața de capital, nu aveam niciun an de la listare. Atunci, primul lucru a fost să ne ocupăm de infrastructură, pe partea de raportare – sistemul de raportare, videoconferințe, votul electronic în AGA. Deci, ne-am ocupat în primul rând, de relația cu investitorii. În momentul acesta, din vara trecută, avem doi market-makeri.
Unde mai avem încă o problemă, care s-a văzut în corecția recentă, este că încă nu am ajuns la nivelul dorit de management al așteptărilor și piața a reacționat cum trebuia să reacționeze. Nu e nicio surpriză. Acesta va fi nivelul următor, pe care sper să-l inaugurăm anul viitor. Nu pot să vă dau, în momentul acesta, un orizont de timp, dar probabil că, la începutul anului, vom începe să lucrăm pe partea aceasta, pentru că sunt lucruri de făcut. Ideea este că gândim un alt mod de a oferi informația în piață, astfel încât să nu se mai acumuleze tensiunile care s-au acumulat anul acesta și care, dintr-o dată, s-au descărcat recent. Deci am învățat ceva din acea săptămâna furtunoasă.”
Rezerva Federală a SUA (Fed) a menţinut dobânda de referinţă la un interval cuprins între…
Ionuţ Aurică a fost numit în funcţia de vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,…
Valentin Ionescu (foto stânga), Președintele Institutului de Studii Financiare (ISF) și Ieronim Ștefan (dreapta), coordonatorul…
Serviciul Geofizic al Academiei Ruse de Științe a publicat pe canalul său de Telegram foto…
Robert Cosmin Până a fost numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un…
Emiratele Arabe Unite (EAU) vor începe, cu acordul Israelului, construcţia unei conducte importante ce va…
This website uses cookies.
Read More