Afaceri

Gabriela Firea: Nicuşor Dan mă acuză că nu am vrut să semnez contractul pentru achiziția celor 100 de tramvaie. Minciună! Am semnat acest contract pe 19.10.2020

Gabriela Firea, fostul primar general al Capitalei, reacţionează la acuzaţiile actualului edil Nicuşor Dan, potrivit căruia aceasta nu a vrut să semneze contractul pentru achiziția celor 100 de tramvaie.

Gabriela Firea spune: “Încā o dovadā a minciunilor pe bandā rulantā! Primarul dreptei unite în rele a lansat astăzi o nouă minciună grosolană. Ascunde faptul că totul este blocat în Primăria Capitalei, lucrări, investiții, documente, prin ieșiri fulminante în care minte și dezinformează cu nerușinare.
Dar, disperat să își ascundă lipsa de activitate și de implicare, nu face nici măcar minimul efort de a se informa înainte de a arunca pe piața acuzații extrem de grave.
Însă minciunile lui Plicusor Ban (n.r. Nicuşor Dan)  pot fi dovedite ușor, simplu. Cu documente.
Astăzi mă acuză că nu am vrut să semnez contractul pentru achiziția celor 100 de tramvaie. Minciună!
Iată dovada. Am semnat acest contract pe 19.10.2020, alături de reprezentanții directiilor implicate, persoane în viață, care pot confirma acest lucru (dacă semnăturile lor pe document nu sunt suficiente).
Subliniez că am semnat contractul imediat ce a ajuns la cabinet, după încheierea tuturor aspectelor legale, nu am ezitat nicio secundă.
Potrivit prevederilor legale, contractul a fost transmis firmei castigatoare (prin email, în data de 26.10.2020), pentru a fi semnat și de catre conducerea acesteia.
Răspunsul societății a fost transmis pe 30.10.2020 (coincidență, la o zi după preluarea mandatului de către Plicusor) și propune câteva modificări de formă ale contractului (înlocuirea sintagmei Beneficiar cu Achizitor, de exemplu).

Este un tertip jalnic, pe care Plicusor l-a utilizat, pentru a ajunge el în situația de a semna respectivul contract, muncit de mine si echipa mea!
A mai facut-o și cu contractual pentru termoficare, pentru care am muncit eu și echipa mea 4 ani, contract ținut în sertar luni bune de catre guvern, pentru a aștepta să fie semnat de Plicusor.
Rușine!
O altă minciună spusă fără ezitare a fost aceea ca dacă eu aș fi semnat contractul, “am fi avut deja tramvaie în București! “
FALS!
Conform contractului, Astra s-a angajat să finalizeze prototipul în 15 luni, în anul următor să livreze 37 de tramvaie, apot 48 și la final 15.
Deci, domnule primar mincinos, nu am fi avut cum să avem într-un timp atât de scurt, așa cum susțineți ridicol dvs, tramvaie în Capitală.
Mai am multe de spus pe acest subiect.
Pana atunci, un sfat gratuit pentru Mincinosul Dreptei Unite: să citească legislația privind achizițiile publice!
Și Codul Administrativ. Și Codul Muncii.
Primarul NU decide și nu are nicio implicare în realizarea unei licitații.
Primarul nu poate refuza semnarea unui contract (așa cum face el acum, refuzand să semneze orice hartie, fie că e vorba de autorizații de urbanism sau concedii medicale).
Primarul trebuie să respecte legea. Asta daca o cunoaște”.

Nicuşor Dan a spus astăzi: “„Pe zona de transport ne pregătim să semnăm contractul cu Astra Arad pe 100 de vagoane de tramvai. E un contract pe bani europeni de 20 milioane euro. Pentru că s-au scurs nişte ani de la momentul ofertei pentru tramvaie şi pentru că preţurile au crescut e nevoie de nişte discuţii tehnice pentru ca acest contract să poată fi onorat de Astra Arad. Acesta e  motivul pentru care nu am semnat acest contract până acum. Astra Arad a reînnoit garanţia, deci putem să semnăm acest contract. A existat o licitaţie organizată de STB pentru 40 de tramvaie cu o societate din Paşcani. Contractul a fost anulat în septembrie pentru că nu existau bani nici în bugetul de investiţii al STB, nici al Primăriei Capitalei şi banii aceştia nu îi aveau pentru că şi aici nu e vina fostei administraţii, pentru că a existat un raport al Curţii de Conturi care a spus că nu se poate ca o societate comercială să facă licitaţii pe bani care nu sunt ai ei. Tot ce înseamnă achiziţie de vehicule de transport trebuie să fie exclusiv făcută de PMB care are bani şi după aceea trebuie să fie atribuite către STB. STB are în acest moment datorii care ajung la 900 milioane lei către ANAF. Datorii care vin din faptul că ani în şir PMB nu şi-a plătit subvenţia pe care a agreat-o cu acest operator de transport. Acest contract pentru tramvaie din Paşcani nu era oportun pentru că erau tramvaie de 18 metri, nu de 27, e nevoie de tramvaie lungi. 6,8 milioane lei era aproape cât costul unui tramvai dublu. Nu se justifică să dai pe un tramvai de 18 metri cât ai da pe unul de 36 metri”.

 

 

 

Articole recente

SUA: Rezerva Federală menţine nemodificată dobânda,sfidând solicitările preşedintelui Donald Trump de relaxare a politicii monetare

Rezerva Federală a SUA (Fed) a menţinut dobânda de referinţă la un interval cuprins între…

o oră ago

Ionuţ Aurică – numit vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală

Ionuţ Aurică a fost numit în funcţia de vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,…

o oră ago

Poate exista prosperitate fără educație financiară? Cum eliminăm inegalitățile economice printr-o abordare sistemică  (analiză ISF)

Valentin Ionescu (foto stânga), Președintele Institutului de Studii Financiare (ISF) și Ieronim Ștefan (dreapta), coordonatorul…

3 ore ago

Foto și video de la erupția vulcanului Klyuchevskoy

 Serviciul Geofizic al Academiei Ruse de Științe a publicat pe canalul său de Telegram foto…

3 ore ago

Robert Cosmin Pană, numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un mandat de patru ani

Robert Cosmin Până a fost  numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un…

4 ore ago

Emiratele Arabe Unite construiesc o conductă care va transporta apă desalinizată către sudul Fâşiei Gaza

Emiratele Arabe Unite (EAU) vor începe, cu acordul Israelului, construcţia unei conducte importante ce va…

5 ore ago

This website uses cookies.

Read More