Update articol:
BANKING FORUM Online 2020 by Financial Intelligence

Gabriela HÂRȚESCU, Envisia – Boards of Elite: Instituțiile financiare trebuie să adopte inovația, să fie agile și să se asigure că profilarea talentelor atrase se dezvoltă în tandem cu evoluțiile din industrie și din economie (VIDEO)

Conform studiilor și analizelor efectuate pe plan european și internațional, directorii executivi din sectorul financiar sunt unanim de acord referitor la faptul că resursa umană și infrastructura și capacitățile tehnologice sunt cei mai importanți factori necesari pentru valorificarea oportunităților de creștere, a declarat Gabriela HÂRȚESCU, Dean & Chief Operating Officer, ENVISIA – Business School, la ”Banking Forum Online by Financial Intelligence”.

Gabriela HÂRȚESCU a explicat: “Insuficiența și chiar lipsa talentelor pe anumite arii ocupaționale reprezintă un motiv de îngrijorare în industria financiară. Automatizarea în creștere, disponibilitatea limitată a abilităților cheie și așteptările în schimbare la nivel individual sunt unele dintre tendințele cheie identficate în managementul talentelor din industria financiară.

Principalele evoluții din industria serviciilor financiare, cu impact asupra resursei umane angajate în acest sector sunt următoarele:

Creșterea impactului tehnologic, a cooperării și conlucrării între oameni și mașini.

Deoarece tehnologia și automatizarea înlocuiesc funcțiile de bază din instituțiile financiare, va exista inevitabil o cooperare mai mare între oameni și mașini și chiar automatizarea unor funcții, în special pentru cele care impun o anumită rutină. De exemplu, cele mai mari bănci de investiții din lume au redus efectivul din front office cu mai mult de 20% începând din 2011 și această tendință va continua.

De asemenea, deja în 2020, pe plan internațional, cea mai mare parte a sarcinilor tranzacționale de rutină în domeniul subscrierii, tranzacționării și consilierii financiare sunt automatizate. Acest lucru necesită o regândire a modului în care oamenii interacționează și colaborează cu tehnologia în aceste funcții.Un factor de o importanță vitală în acest proces de schimbare și de evoluție îl reprezintă dezvoltarea de programe și cursuri menite să ajute la reconversia profesională a angajaților ale căror roluri devin redundante ca urmare a automatizării.

Disponibilitate limitată a abilităților cheie.

Deoarece abilitățile de bază necesare angajaților din instituțiile financiare sunt înlocuite de automatizare și inteligență artificială, talentele existente în prezent își vor pierde funcțiile și atenția va fi acordată dezvoltării unor abilități cheie. Astfel, cca 70% dintre directorii executivi din industria financiară sunt de acord că această tendință și perioada de tranziție în care se află resursa umană pot impacta negativ perspectivele de creștere viitoare.

În cadrul studiilor și analizelor efectuate s-au identificat ca fiind abilități cheie pentru evoluțiile din industria serviciilor financiare următoarele:
–        înțelegerea noilor reglementări și a noilor abordări de management al riscului, –        experiența profesională în dinamica și evoluția din cadrul industriei și
–        capacitatea de a anticipa schimbările și de a te adapta la ele.

Disponibilitatea limitată a competențelor cheie va însemna că instituțiile financiare vor trebui să investească mai mult timp și resurse în dezvoltarea talentelor actuale, generând în același timp valoare pentru a atrage talentele de top.

Deși tehnologia poate oferi o platformă pentru modernizare, oamenii sunt cei care conduc în cele din urmă la inovație și îi realizează potenţialul. În acest context, implicarea umană devine tot mai mai proeminentă pe măsură ce activitățile devin tot mai automatizate. Astfel, crește valoarea abilităților care nu pot fi reproduse de mașini – creativitate, angajament și inteligența emoțională -. Un astfel de exemplu il reprezinta abilitățile angajaților care se ocupă de reclamații, solicitări complexe sau alt tip de cereri pe care chatboturile nu le pot administra. Aceste persoane nu sunt angajati standard din call center, sunt specialiști cu abilități superioare, capabili să analizeze rapid mai multe canale de interacțiuni și apoi să răspundă cu expertiză și personalizat atunci când este necesară intervenția lor.

Modificarea cerințelor și așteptărilor profesionale ale talentelor, pe plan individual.

Având în vedere creșterea cererii de talente cu abilități cheie, păstrarea și atragerea unui astfel de talent va fi o provocare. Persoanele care posedă abilități cheie au mai multe oportunități de a se muta la diferite organizații care au o cultură sau reputație care se aliniază cu așteptările lor. Într-un studiu derulat pe plan internațional, 2 din 5 persoane intervievate consideră că ocupațiile tradiționale din prezent vor dispărea treptat. Trecerea către automatizare și transformare digitală va duce fără îndoială la o serie de provocări între părțile interesate: instituțiile financiare, autoritățile de reglementare, clienții și consumatorii.

Pentru a face față aceastei provocări, reproiectarea locurilor de muncă și a modelelor de remunerare devine deosebit de importantă. Pe partea de recrutare, departamentele de resurse umane pot încorpora gamificarea pentru a testa anumite atribute specifice ale talentelor pe care le caută. Formarea și instruirea angajaților actuali trebuie să fie mai personalizate și mai specializate, cu accent pe modul în care inovațiile tehnologice intervin în sarcinile lor zilnice, în asimilarea cerințelor legislative sau de reglementare, în gestionarea riscurilor, în dezvoltarea abilităților de a identifica rapid soluții etc.

Se pun bazele unei noi generații de talente, care să fie angajate și în dezvoltarea de soluții pentru creșterea gradului de incluziune financiară și de bunăstare, angajați orientați pe satisfacerea nevoilor clienților și care sunt conștienți de componentele de responsabilitate socială și de sustenabilitate din activitatea lor.

În consecință, instituțiile financiare trebuie să adopte inovația, să fie agile și să se asigure că profilarea talentelor atrase se dezvoltă în tandem cu evoluțiile din industrie și din economie. La ENVISIA –  Business School considerăm că o experiență excelentă de învățare și dezvoltare este esențială pentru a stimula angajamentul și păstrarea talentelor.

Acest lucru se realizeaza prin parteneriate educationale cu entitati de top, atat din mediul academic, cat si din cel profesional. In acest sens mentionez parteneriatul cu Henley Business School UK, scoala de business cotata de Financial Times in top 25 mondial pentru executive education, cu care ENVISIA a dezvoltat o premiera europeana, programul post-universitar Board Practice and Directorship (care are tripla acreditare, fiind recunoscut in Europa si SUA).  Pe planul parteneriatelor cu institutii si asociatii profesionale suntem parteneri educationali ai: CISI UK – Chartered Institute for Securities and Investment, AAFBR – Asociatia Analistilor Financiar-Bancari din Romania, ACI Romania – Asociatia Pietelor Financiare, ARIR – Asociația pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România, ATR – Asociația Trezorierilor din România. Cu asociatiile profesionale nationale, relevante pentru industria serviciilor financiare, dezvoltam un program complex de cursuri de specializare, avand ca lectori/facilitatori experti si practicieni de top, membri ai acestor asociatii. Scopul proiectului educational este de a sustine dezvoltarea economiei Romaniei prin pregatirea talentelor si dezvoltarea elitelor. De asemenea, ENVISIA este membru fondator al IASE – International Association for Sustainable Economy, prin intermediul careia va oferi doua certificari profesionale internationale: ISF – International Sustainable Finance si ISB – International Sustainable Business.

In baza parteneriatului educational cu Financial Intelligence, la gala de final de an pe care grupul media o va organiza, ENVISIA va acorda burse de studiu la cursurile pe care le organizeaza. Aceste burse de studiu se vor valorifica prin participarea la cursurile organizate de ENVISIA in 2021″.

BVBStiri BVB

VES SA (VESY) (22/10/2020)

Convocare AGA O & E 25/26.11.2020

MedLife S.A. (M) (21/10/2020)

Decizii CA din data de 20 octombrie 2020

ARMATURA S.A. (ARM) (21/10/2020)

Convocare AGEA din 04.12.2020