Afaceri

Gebrüder Weiss: Piața de transport și logistică, marcată de incertitudinile economico-sociale în 2022

 Conform estimărilor Gebrüder Weiss România, unul dintre principalii jucători ai pieței locale de transport și logistică, piața de profil va fi marcată în acest an de incertitudinile economice și sociale și va avea un ritm de creștere ușor mai lent comparativ cu 2021. Pe de altă parte, prima jumătate din an a prefigurat un context favorabil pentru dezvoltarea de noi linii de business și pentru accesarea de oportunități suplimentare, potrivit unui comunicat.

„Anul 2021 a fost marcat de o serie de provocări care se remarcă și în acest an. Astfel, anul trecut, lipsa forței de muncă calificate, creșterea continuă a costurilor, situația pandemică au fost unele dintre cele mai mari provocări. În 2022, acestora li se adaugă și incertitudinile economice determinate de creșterea galopantă atât a inflației, cât și a costurilor la energie și combustibil, dar și cele sociale în contextul conflictului din Ucraina”, a declarat Viorel Leca, director general al Gebrüder Weiss România.

Potrivit afirmațiilor sale însă, anul acesta aduce cu sine, așa cum a arătat deja prima jumătate, și o serie de oportunități importante. Astfel, ridicarea restricțiilor determinate de pandemie redeschide rute afectate și înlesnește transporturile, în timp ce se poate observa o creștere a cererii pe serviciile de transport multi și intermodal. Pe de altă parte, investițiile din ultimii ani în digitalizarea industriei se vor concretiza, treptat, în tot mai multe oportunități de business.

“În mod normal, în industria de transport și logistică, începutul anului este unul mai lent, fiind vorba în special de sezonalitatea anumitor industrii.  Pe lângă acest aspect, primele luni din 2022 au reprezentat și începutul unei noi crize – conflictul din Ucraina – care a pus presiune și mai mare pe lanțul de aprovizionare. Tocmai din acest motiv suntem ușor rezervați în ceea ce privește evoluția segmentului pe care activăm, însă cu siguranță 2022 va aduce un avans ușor”, a mai spus Viorel Leca.

Acest aspect este confirmat și de raportul global TI Global Freight Forwarding 2022* (Transportul global de marfă 2022), conform căruia aglomerația portuară, ratele ridicate de transport și creșterea înregistrată de comerțul online au creat contextul pentru o creștere impresionantă a pieței globale de profil, în ultimul deceniu, cu 11,2%. Pe de altă parte, raportul arată că 2022 va înregistra, la nivel global, un avans de 5,7%.

În ceea ce privește evoluția segmentului de transporturi la nivel național, datele INSSE** raportate la nivelul lui 2021 arată că transportul rutier de mărfuri a înregistrat un avans cu cca. 15,1% pentru volumul mărfurilor transportate, comparativ cu 2020. În cazul transportului feroviar, volumul mărfurilor a înregistrat creṣtere cu 15,6% faṭă de anul precedent, datorată evoluṭiilor pozitive ale tuturor componentelor, în timp ce transportul maritim a avut o scădere cu 11,1%. Totodată, în transportul aerian, volumul mărfurilor transportate a înregistrat o creștere cu 1,9% faṭă de anul 2020.

Datele centralizate ale INSSE mai revelă că, în transportul rutier internaţional de mărfuri, 93,2% din totalul mărfurilor descărcate au provenit din State Membre ale Uniunii Europene ṣi 95,5% din totalul mărfurilor încărcate au avut ca destinaţie State Membre ale Uniunii Europene. Cele mai mari cantităţi de mărfuri au provenit din Germania (21,1%), Ungaria (15,9%) şi Italia (11,3%), iar în ceea ce privește încărcările, 18,5% din volumul mărfurilor au avut ca destinaţie Germania, 16,3% Italia şi 14,9% Ungaria.

 

„Datele INSSE confirmă, o dată în plus, creșterea segmentului feroviar în contextul în care tot mai multe industrii își redesenează sursele de aprovizionare și apelează la transportul intermodal. Dezvoltarea infrastructurii feroviare ar putea crește interesul pentru acest tip de serviciu, iar România ar deveni un important hub pe vechiul Drum al Mătăsii, facilitând comerțul dintre Europa și Asia. În plus, transportul feroviar reprezintă un mijloc de transport sustenabil, un deziderat în noul context de business”, a mai spus Viorel Leca.

* TI Global Freight Forwarding 2022

** Transportul de pasageri și mărfuri pe moduri de transport, în anul 2021

Articole recente

SUA: Rezerva Federală menţine nemodificată dobânda,sfidând solicitările preşedintelui Donald Trump de relaxare a politicii monetare

Rezerva Federală a SUA (Fed) a menţinut dobânda de referinţă la un interval cuprins între…

6 ore ago

Ionuţ Aurică – numit vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală

Ionuţ Aurică a fost numit în funcţia de vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,…

6 ore ago

Poate exista prosperitate fără educație financiară? Cum eliminăm inegalitățile economice printr-o abordare sistemică  (analiză ISF)

Valentin Ionescu (foto stânga), Președintele Institutului de Studii Financiare (ISF) și Ieronim Ștefan (dreapta), coordonatorul…

7 ore ago

Foto și video de la erupția vulcanului Klyuchevskoy

 Serviciul Geofizic al Academiei Ruse de Științe a publicat pe canalul său de Telegram foto…

8 ore ago

Robert Cosmin Pană, numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un mandat de patru ani

Robert Cosmin Până a fost  numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un…

8 ore ago

Emiratele Arabe Unite construiesc o conductă care va transporta apă desalinizată către sudul Fâşiei Gaza

Emiratele Arabe Unite (EAU) vor începe, cu acordul Israelului, construcţia unei conducte importante ce va…

10 ore ago

This website uses cookies.

Read More