Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzSursa foto: Pixabay
Gențile de lux sunt privite, din ce în ce mai mult, ca o potențială categorie de investiții în ochii consumatorilor și analiștilor, cel puțin conform unor rapoarte recente, scrie CNBC. Însă doar câteva branduri de lux își păstrează sau își cresc valoarea în timp.
Din punct de vedere istoric, doar Hermes Birkin și un grup mic de alte genți de designer de top au rate de păstrare a valorii de aproape 90% sau mai mari, potrivit unui raport de anul trecut al site-ului de revânzare de lux Rebag.
Gențile Birkin, în special, au crescut în valoare de la an la an, cu un salt mediu anual în valoare de 14,2% între 1980 și 2015, potrivit unui alt studiu al Baghunter. Gențile se vând în prezent pentru 9.000 USD și mai mult, dar se pot revinde cu 30.000 USD sau mai mult, în funcție de dimensiune, culoare și stare. Comparativ, acțiunile cresc și scad, indicele S&P 500 având un randament mediu anualizat de aproximativ 10%, în aceeași perioadă.
Pentru prima dată, propunerea de valoare a genților de designer de la branduri de top, precum Hermes, Chanel, Goyard și Louis Vuitton este în creștere la nivel general, arată un raportul Rebag, citat de CNBC.
„Aceste tendințe semnalează oportunități interesante de investiții atât pentru mărcile tradiționale, cât și pentru cele mai accesibile”, se arată în raportul Rebag.
Prețurile genților de lux sunt printre cele mai puțin volatile față de alte bunuri de colecție și oferă un raport bun între risc și recompensă. Ele s-au dovedit, de asemenea, a fi o acoperire utilă împotriva inflației, potrivit unui studiu separat din 2022 al Credit Suisse.
Cu toate acestea, în timp ce unele genți de designer, în special stilurile clasice și căutate, își pot păstra sau chiar crește valoarea în timp, ele nu sunt o investiție tradițională, precum acțiunile sau imobiliare, spun experții.
În ultimele două decenii, gențile de lux au trecut de la a fi un accesoriu la ceea ce este acum „singura categorie de colecție centrată pe femei”, potrivit unui raport din 2020 al Art Market Research.
*O geantă poate fi o „achiziție inteligentă”, nu o „investiție”
Încadrarea unei genți de designer drept „investiție” face femeilor un deserviciu, potrivit lui Carolyn McClanahan, planificator financiar certificat și fondator al Life Planning Partners din Jacksonville, Florida.
„Mă îngrozește când văd cumpărăturile poziționate ca investiții”, a spus McClanahan.
„Sunt de acord, în totalitate, ca oamenii să-și cumpere lucruri frumoase, dar nu aș numi asta o investiție”, a spus McClanahan, care este și membru al Consiliului de consiliere al CNBC.
„Dacă ai o geantă pe care știi că o vei păstra pentru totdeauna, poate că asta ar putea fi considerată o achiziție inteligentă”, a spus ea. „Dar tot trebuie să te asiguri că cheltuiești mai puțin decât câștigi și că economisești.”
Rezerva Federală a SUA (Fed) a menţinut dobânda de referinţă la un interval cuprins între…
Ionuţ Aurică a fost numit în funcţia de vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,…
Valentin Ionescu (foto stânga), Președintele Institutului de Studii Financiare (ISF) și Ieronim Ștefan (dreapta), coordonatorul…
Serviciul Geofizic al Academiei Ruse de Științe a publicat pe canalul său de Telegram foto…
Robert Cosmin Până a fost numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un…
Emiratele Arabe Unite (EAU) vor începe, cu acordul Israelului, construcţia unei conducte importante ce va…
This website uses cookies.
Read More