Tehnologie

Google recunoaşte că ascultă înregistrări provenite de la aplicaţia sa de asistenţă vocală

Google a recunoscut joi că angajaţii săi au acces la înregistrările aplicaţiei Assistant Google, după dezvăluiri ale radioteleviziunii belgiene VRT, recunoscând în acelaşi timp că aceasta poate înregistra din greşeală fără să fi fost activată intenţionat de utilizatorii săi, relatează AFP.

Compania explică faptul că specialişti în limbaj ascultă înregistrările utilizatorilor aplicaţiei de asistenţă vocală pentru a îmbunătăţi capacitatea sa de înţelegere a diferitelor limbi şi accente.

O muncă “necesară creării de produse precum Assistant Google”, a adăugat grupul, potrivit Agerpres.

Radioteleviziunea belgiană VRT a relatat că a putut asculta peste o mie de înregistrări provenite de la dispozitive din Belgia şi Olanda, între care 153 captate accidental.

Printre înregistrări se numără şi unele în care utilizatorii vorbesc despre viaţa lor amoroasă sau despre copiii lor sau furnizează informaţii personale, cum ar fi adresa lor.

Google afirmă că echipele sale anchetează scurgerea de date audio al cărei autor este un angajat “care nu a respectat politica de securitate a datelor”.

“Vom face o examinare completă a dispozitivelor noastre de securitate pentru a evita repetarea situaţiei”, a promis compania.

Google a mai transmis că angajaţii săi nu au acces decât la 0,2% din înregistrări şi că acestea “nu sunt asociate conturilor de utilizatori”.

În mod normal, Assistant Google nu se activează decât atunci când utilizatorul face asta, apăsând pe un buton sau spunând ‘Hey Google’.

Compania recunoaşte că aplicaţia poate înregistra din greşeală, când programul interpretează “un anumit zgomot sau unele cuvinte din fundal” ca fiind cuvântul-cheie.

Ea reaminteşte că utilizatorii pot modifica parametrii aplicaţiei pentru a dezactiva stocarea de date audio pe contul lor de Google sau pentru a le elimina automat la fiecare 3 sau 18 luni.

Înainte de Google, Amazon a fost la rândul său criticată după apariţia unor dezvăluiri că angajaţi ai săi ascultau conversaţii pentru a îmbunătăţi sistemul, conform companiei.

Articole recente

ANAF și „punctul orb” al cripto: De ce România are nevoie de reguli clare, evaluare corectă a riscurilor și reformă fiscală (Sorin Niță)

Autor: Sorin Cristian Niță, Asist. Univ. Dr., Academia de Studii Economice — un policy brief…

4 minute ago

Victor Ponta: Povestea lui Boloș este o mare ipocrizie și o fugă de răspundere

În România, prim-ministrul nu poate aloca niciun ban public, nu poate face nicio cheltuială și…

o oră ago

OMV Petrom anunță al doilea contract de servicii de Market Making pentru Emitent încheiat cu Raiffeisen Bank Internațional AG

În vederea susținerii lichidității acțiunilor sale listate, OMV Petrom a încheiat cu Raiffeisen Bank Internațional…

2 ore ago

Acordul cu Mercosur nu oferă garanţii serioase pentru fermierii din UE, afirmă Daniel Buda

România se opune formei actuale a Acordului de parteneriat UE-Mercosur deoarece din perspectivă agricolă nu…

2 ore ago

Franța: Protestele „Blocați totul” amenință să blocheze transportul și alte servicii în întreaga țară

Franța se confruntă astăzi cu multe perturbări, întrucât protestele „Blocați totul”, organizate de o coaliție…

2 ore ago

Drone neutralizate în spaţiul aerian al Poloniei/ Premierul Tusk: L-am informat pe Secretarul General al NATO cu privire la situația actuală

Preşedintele şi prim-ministrul Poloniei au fost notificaţi în legătură cu desfăşurarea unei operaţiuni de neutralizare…

4 ore ago

This website uses cookies.

Read More