Tehnologie

Google recunoaşte că ascultă înregistrări provenite de la aplicaţia sa de asistenţă vocală

Google a recunoscut joi că angajaţii săi au acces la înregistrările aplicaţiei Assistant Google, după dezvăluiri ale radioteleviziunii belgiene VRT, recunoscând în acelaşi timp că aceasta poate înregistra din greşeală fără să fi fost activată intenţionat de utilizatorii săi, relatează AFP.

Compania explică faptul că specialişti în limbaj ascultă înregistrările utilizatorilor aplicaţiei de asistenţă vocală pentru a îmbunătăţi capacitatea sa de înţelegere a diferitelor limbi şi accente.

O muncă “necesară creării de produse precum Assistant Google”, a adăugat grupul, potrivit Agerpres.

Radioteleviziunea belgiană VRT a relatat că a putut asculta peste o mie de înregistrări provenite de la dispozitive din Belgia şi Olanda, între care 153 captate accidental.

Printre înregistrări se numără şi unele în care utilizatorii vorbesc despre viaţa lor amoroasă sau despre copiii lor sau furnizează informaţii personale, cum ar fi adresa lor.

Google afirmă că echipele sale anchetează scurgerea de date audio al cărei autor este un angajat “care nu a respectat politica de securitate a datelor”.

“Vom face o examinare completă a dispozitivelor noastre de securitate pentru a evita repetarea situaţiei”, a promis compania.

Google a mai transmis că angajaţii săi nu au acces decât la 0,2% din înregistrări şi că acestea “nu sunt asociate conturilor de utilizatori”.

În mod normal, Assistant Google nu se activează decât atunci când utilizatorul face asta, apăsând pe un buton sau spunând ‘Hey Google’.

Compania recunoaşte că aplicaţia poate înregistra din greşeală, când programul interpretează “un anumit zgomot sau unele cuvinte din fundal” ca fiind cuvântul-cheie.

Ea reaminteşte că utilizatorii pot modifica parametrii aplicaţiei pentru a dezactiva stocarea de date audio pe contul lor de Google sau pentru a le elimina automat la fiecare 3 sau 18 luni.

Înainte de Google, Amazon a fost la rândul său criticată după apariţia unor dezvăluiri că angajaţi ai săi ascultau conversaţii pentru a îmbunătăţi sistemul, conform companiei.

Articole recente

Lavrov: Discuţiile despre garanţiile de securitate pentru Ucraina fără Rusia nu duc nicăieri

Ministrul rus de externe Serghei Lavrov a avertizat miercuri că orice discuţie asupra garanţiilor de…

24 de minute ago

DNSC: Fraudă de tip ”investiții rapide” în care este folosită imaginea președintelui României, circulă în prezent pe internet

O fraudă de tip "investiţii rapide", în care este utilizată fraudulos imaginea preşedintelui României, circulă…

25 de minute ago

Ministrul Finanţelor: Trebuie să ne schimbăm fundamental atitudinea în atragerea de investiţii străine; avem nevoie de reguli clare şi echilibrate

România trebuie să îşi schimbe atitudinea în atragerea de investiţii străine şi este nevoie de…

26 de minute ago

Garanția de portofoliu pentru IMM-uri a BID: solicitări de peste 15 miliarde lei, dublu față de bugetul disponibil pentru următorii 3 ani (BID)

Apelul lansat instituțiilor de credit de către Banca de Investiții și Dezvoltare (BID) pentru „Garanția…

30 de minute ago

Vista Bank introduce, în premieră naţională, sistemul de plăţi instant RoPay Contactless între persoane fizice

Vista Bank a lansat, în premieră naţională, plăţile instant RoPay Contactless între persoane fizice, un…

o oră ago

IMM România solicită Guvernului lansarea unui pachet de măsuri pentru susţinerea IMM-urilor

România are nevoie de măsuri pentru sprijinirea mediului de afaceri, deoarece creşterea economică se realizează…

2 ore ago

This website uses cookies.

Read More