International

Google va oferi consumatorilor informaţii mai clare şi mai exacte pentru a se conforma normelor UE

Google s-a angajat să aducă modificări la o serie de produse şi servicii ale sale, pentru a-şi continua alinierea practicilor la legislaţia UE, în special în ceea ce priveşte lipsa de transparenţă şi de informaţii clare pentru consumatori, a anunţat joi Comisia Europeană.

În urma unui dialog iniţiat în 2021 cu Reţeaua de cooperare pentru protecţia consumatorilor (CPC), coordonată de Comisia Europeană şi condusă de Autoritatea neerlandeză pentru consumatori şi pieţe şi de Direcţia Generală pentru Inspecţie Economică din Belgia, Google a convenit să abordeze problemele ridicate de autorităţi şi să introducă modificări în Google Store, Google Play Store, Google Hotels şi Google Flights pentru a asigura conformitatea cu normele UE privind protecţia consumatorilor.

“Chiar şi astăzi, la aproape trei ani de la începutul pandemiei de COVID-19 şi de la măsurile ulterioare de limitare a mişcării persoanelor, observăm că un număr tot mai mare de consumatori apelează la internet pentru a-şi rezerva vacanţele, pentru a face cumpărături sau pentru a consulta o recenzie. Consumatorii din UE au dreptul de a fi informaţi în mod clar şi complet, astfel încât să poată face alegeri în cunoştinţă de cauză. Angajamentele asumate de Google reprezintă un pas înainte în această direcţie. Solicităm Google să respecte pe deplin Regulamentul privind geoblocarea, asigurându-se că toţi consumatorii se pot bucura de aceleaşi drepturi şi pot accesa acelaşi conţinut, oriunde s-ar afla în UE”, a afirmat comisarul pentru justiţie, Didier Reynders, potrivit Agerpres.

În urma dialogului, Google s-a angajat să îşi limiteze capacitatea de a efectua modificări unilaterale legate de comenzi în ceea ce priveşte preţul sau anulările, precum şi să creeze o adresă de e-mail urmând a fi utilizată exclusiv de autorităţile de protecţie a consumatorilor, pentru ca acestea să poată raporta conţinutul ilegal şi să solicite eliminarea sa rapidă.

În plus, Google a fost de acord să introducă o serie de modificări ale practicilor sale, şi anume în privinţa: Google Flights şi Google Hotels, oferind consumatorilor explicaţii clare care să le permită acestora să ştie dacă încheie un contract direct cu Google sau dacă Google acţionează pur şi simplu ca intermediar şi indicând în mod clar preţul utilizat ca referinţă atunci când reducerile sunt publicate pe platformă, precum şi faptul că recenziile nu sunt verificate pe Google Hotels.

De asemenea, compania va accepta aceleaşi angajamente în materie de transparenţă ca cele asumate de alte mari platforme de cazare în ceea ce priveşte modul în care le prezintă consumatorilor informaţii, de exemplu cu privire la preţuri sau la disponibilitate.

În cazul Google Play Store şi Google Store, compania va furniza informaţii precontractuale clare privind costurile de livrare, dreptul de retractare şi disponibilitatea opţiunilor de reparare sau de înlocuire. În plus, Google va facilita şi modul de obţinere a informaţiilor privind societatea (de exemplu, denumirea sa legală şi adresa) şi coordonatele pentru un contact direct şi efectiv (de exemplu, prin intermediul unei permanenţe telefonice). De asemenea, va indica clar modalitatea prin care pot fi consultate versiunile Google Play Store din diferite ţări şi să informeze dezvoltatorii cu privire la obligaţiile care le revin în temeiul Regulamentului privind geoblocarea de a face astfel încât aplicaţiile lor să devină accesibile în întreaga UE, precum şi de a le permite consumatorilor să utilizeze mijloacele de plată din orice ţară din UE.

Reţeaua de cooperare pentru protecţia consumatorilor (CPC) va monitoriza în mod activ punerea în aplicare a acestor angajamente, iar autorităţile naţionale vor monitoriza şi vor asigura respectarea acestora în cazul în care persistă preocupări. În special, una dintre practicile Google nu respectă încă pe deplin Regulamentul privind geoblocarea, în măsura în care societatea aplică limitări tehnice pentru utilizarea aplicaţiilor care ar fi în mod normal disponibile în ţara în care se află temporar utilizatorul.

Google a justificat faptul că utilizatorii îşi pot modifica ţara de reşedinţă o dată pe an pentru a avea acces la aplicaţiile şi la jocurile disponibile pe plan local într-un alt stat membru. Această modificare poate cauza însă pierderea conţinutului achiziţionat şi a creditului restant, ceea ce este considerat ca fiind o încălcare a Regulamentului privind geoblocarea.

Articole recente

Franţa şi Germania propun noi sancţiuni europene împotriva Rusiei, care să vizeze şi compania Lukoil

Franţa şi Germania propun ca Uniunea Europeană să vizeze Lukoil, o companie petrolieră rusă prezentă…

10 ore ago

Franța/ Guvernul Bayrou a pierdut votul de încredere; premierul își va prezenta demisia

Deputații francezi au răsturnat guvernul, respingând luni votul de încredere solicitat de prim-ministrul François Bayrou…

10 ore ago

Justiţia americană confirmă în apel condamnarea lui Trump la plata a 83 de milioane de dolari pentru defăimare

O curte de apel din New York a confirmat luni o decizie anterioară pronunţată împotriva…

11 ore ago

Viktor Orban propune transformarea UE într-o structură cu cercuri concentrice

Premierul ungar Viktor Orban a sugerat transformarea structurii Uniunii Europene într-una a cercurilor concentrice şi…

11 ore ago

Xi Jinping îndeamnă BCRIS “să reziste oricăror forme de protecţionism”

Preşedintele chinez Xi Jinping a cerut ţărilor BRICS să "reziste tuturor formelor de protecţionism", la…

11 ore ago

Senat/Adoptare tacită: Acordul administraţiei locale, obligatoriu pentru activităţile economice ale operatorilor de jocuri de noroc

Plenul Senatului a adoptat tacit, luni, o propunere legislativă prin care se stabileşte obligativitatea acordului…

11 ore ago

This website uses cookies.

Read More