International

Greva portuară de pe Coasta de Est a SUA va începe marți, potrivit sindicatului

  • Sindicatul acuză USMX, alianța transportatorilor de containere, a angajatorilor direcți și a asociațiilor portuare care deservesc coastele de est și de golf ale SUA, de subjugare salarială, nu sunt planificate discuții înainte de termen

  • Biden nu va interveni, spunând că are încredere în negocierea colectivă

  • Business Roundtable avertizează că greva ar putea costa economia miliarde de dolari pe zi

  • Porturile din Maine până în Texas gestionează aproximativ jumătate din transportul maritim național

O grevă portuară pe Coasta de Est a SUA și în Golful Mexic va începe de marți, a declarat duminică sindicatul International Longshoremen’s Association, semnalând o acțiune care ar putea provoca întârzieri și ar putea bloca lanțurile de aprovizionare.

„United States Maritime Alliance (USMX)… refuză să abordeze o jumătate de secol de subjugare salarială”, a afirmat sindicatul într-o declarație. Alianța Maritimă a Statelor Unite, cunoscută sub numele de USMX, reprezintă angajatorii din industria longshore de pe coasta de est și de pe coasta Golfului. USMX nu a comentat imediat.

În cazul în care membrii sindicatului vor face grevă în porturile care se întind din Maine până în Texas, aceasta ar fi prima grevă ILA la nivel de coastă din 1977, afectând porturile care gestionează aproximativ jumătate din transportul maritim național.

O sursă a declarat că duminică nu a avut loc nicio negociere și că, în prezent, nu este planificată nicio negociere înainte de termenul limită de luni la miezul nopții. Sindicatul a declarat anterior că greva nu va afecta transporturile de mărfuri militare sau traficul navelor de croazieră.

Purtătorul de cuvânt al Casei Albe, Robyn Patterson, a declarat duminică târziu că, pe parcursul weekendului, înalți funcționari au fost în contact cu reprezentanții USMX „îndemnându-i să ajungă la un acord corect și rapid – unul care să reflecte succesul companiilor”. Oficialii au transmis același mesaj și către ILA, a adăugat ea.
Mai devreme duminică, președintele Joe Biden a declarat că nu intenționează să intervină pentru a preveni o grevă dacă lucrătorii portuari nu reușesc să obțină un nou contract până la termenul limită de 1 octombrie.

„Este o negociere colectivă. Nu cred în Taft-Hartley (n.r. O lege de modificare a Legii naționale privind relațiile de muncă, pentru a oferi facilități suplimentare pentru medierea conflictelor de muncă care afectează comerțul, pentru a egaliza responsabilitățile juridice ale organizațiilor sindicale și ale angajatorilor și pentru alte scopuri”, a declarat el reporterilor. Președinții pot interveni în conflictele de muncă care amenință securitatea sau siguranța națională prin impunerea unei perioade de reflecție de 80 de zile în temeiul legii federale Taft-Hartley.

Reuters a raportat pentru prima dată pe 17 septembrie că Biden nu intenționează să invoce dispoziția Taft-Hartley, citând un oficial al Casei Albe.

O grevă ar putea opri fluxul de mărfuri, de la alimente la automobile, în porturile importante – într-un conflict care ar putea pune în pericol locurile de muncă și ar putea alimenta inflația cu câteva săptămâni înainte de alegerile prezidențiale din SUA.

Business Roundtable, care reprezintă principalii lideri de afaceri din SUA, s-a declarat „profund îngrijorat de potențiala grevă din porturile de pe Coasta de Est și Coasta Golfului”.

Grupul a avertizat că o încetare a lucrului ar putea costa economia americană miliarde de dolari zilnic, „afectând întreprinderile, lucrătorii și consumatorii americani din întreaga țară. Îndemnăm ambele părți să ajungă la un acord înainte de termenul limită de luni seară”.

Timp de luni de zile, sindicatul a amenințat că va închide cele 36 de porturi pe care le acoperă dacă angajatori precum operatorul de nave de containere Maersk (MAERSKb.CO) și APM Terminals North America nu oferă creșteri salariale semnificative și nu opresc proiectele de automatizare a terminalelor.

Disputa îngrijorează întreprinderile care se bazează pe transportul maritim pentru a-și exporta produsele sau pentru a-și asigura importuri esențiale. Grupul de angajatori USMX a acuzat ILA că refuză să negocieze.

Articole recente

Grupul rus Rosatom se pregăteşte să emită obligaţiuni denominate în yuani în China

Rosatom se pregăteşte să emită obligaţiuni denominate în yuani pe piaţa din China, a declarat…

22 de minute ago

CONAF/ASTRA solicită transparență, predictibilitate și prețuri competitive pe piața de asigurări RCA

Vineri, 5 septembrie, o delegație a ASTRA, Asociația pentru Sustenabilitate Transportatorilor Rutieri Autorizați, membră CONAF,…

o oră ago

Câteva mii de cadre didactice protestează în Piața Victoriei împotriva modificărilor aduse sistemului de Educație

Câteva mii de cadre didactice din toată țara protestează, luni, în Piața Victoriei din Capitală,…

3 ore ago

Ziua Z pentru finanțele publice din Franța, a doua economie a Uniunii Europene (Andrei Rădulescu)

Autor: Andrei Rădulescu Astăzi Parlamentul Franței se reunește în sesiune extraordinară pentru a vota programul…

3 ore ago

Gazprom a primit un rating “AAA” din partea unei agenţii chineze de evaluare

Agenţia chineză de evaluare financiară CSCI Pengyuan a atribuit un rating "AAA" grupului petrolier rus…

3 ore ago

Franţa/ Moţiune de cenzură care cel mai probabil va duce la căderea guvernului condus de Francois Bayrou

Franţa se pregăteşte să se cufunde din nou într-o criză politică odată cu căderea aşteptată…

3 ore ago

This website uses cookies.

Read More