Un număr de şase oferte au fost depuse pentru reparaţia a încă 64 de linii de cale ferată în Portul Constanţa, în lungime totală de aproximativ 30 de kilometri, a anunţat luni ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
“Licitaţia este împărţită în 3 loturi, cu o lungime totală de aproximativ 30 de kilometri. Constructorii care vor câştiga aceste contracte trebuie să efectueze următoarele lucrări: Lotul 1: (10,435 km, valoare estimată la 55,242 milioane de lei fără TVA) – înlocuirea suprastructurii pe 27 de linii, înlocuirea a 16 aparate de cale, montarea de traverse speciale la 5 aparate de cale, montarea de dale elastice la 7 treceri la nivel cu calea ferată. Lotul 2: (11,275 km, valoare estimată la 55,239 milioane de lei fără TVA) – înlocuirea suprastructurii pe 24 de linii, înlocuirea a 18 aparate de cale, montarea de traverse speciale din lemn la 5 aparate de cale. Lotul 3: (8,085 km, valoare estimată la 42,341 milioane de lei fără TVA) – înlocuirea suprastructurii pe 13 linii, înlocuirea a 17 aparate de cale, montarea de traverse speciale din lemn la 5 aparate de cale”, a scris pe Facebook ministrul Transporturilor.
Acesta a precizat că suma totală estimată pentru cele 3 loturi este de de 152,823 milioane de lei (fără TVA), fiind asigurată din fondul de rezervă al Guvernului.
Lucrările sunt prevăzute în Memorandumul pentru eficientizarea activităţii de transport feroviar de marfă din zona Portului Constanţya, document în baza căruia au început încă din data de 15 iunie anul acesta reparaţiile la primele 35 de linii de cale ferată (cu o lungime totală de 13,398 km), a mai scris Grindeanu pe pagina de socializare.
CFR SA a anunţat într-un comunicat că doi operatori economici au depus oferte pentru fiecare lot, la procedura de licitaţie deschisă pentru execuţia lucrărilor de reparaţii şi întreţinere a infrastructurii feroviare publice din Portul Constanţa, lucrări prevăzute în “Memorandum-ul pentru stabilirea unor măsuri de eficientizare a activităţii de transport feroviar de marfă din zona Portului Constanţa (Măsura 4.2).”
Astfel, compania SC Arcada Company SA şi Asocierea SC Wiebe România SRL – SC Swietelsky CF SRL (lider asociere SC Wiebe România SRL) sunt ofertanţii pentru cele trei loturi.
“Menţionăm faptul că, lucrările de reparaţii şi întreţinere a infrastructurii feroviare publice din Portul Constanţa (Prioritatea 2) vizează înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii din zonele A, B, MOL V, pe 64 de linii (în lungime totală de 29,795 km), înlocuirea a 51 de aparate de cale, montarea de traverse speciale pe 15 aparate de cale şi dale elastice la 7 treceri la nivel cu calea ferată”, se menţionează în comunicat.
Potrivit sursei citate, lucrările de reparaţii pe 35 de linii (cu o lungime totală de 13,398 km) şi 75 aparate de cale, prevăzute în Prioritatea 1 a Memorandum-ului pentru stabilirea unor măsuri de eficientizare a activităţii de transport feroviar de marfă din zona Portului Constanţa (Măsura 4.1) sunt în desfăşurare, ordinul de începere fiind emis pe 15 iunie 2022, potrivit Agerpres.