Afaceri

Grupul auto chinez Geely va include opt uzine din China şi una din Suedia, în viitorul joint venture cu Renault şi gigantul Saudi Aramco

Grupul auto chinez Geely va include opt uzine din China şi una din Suedia, care produc sisteme de propulsie, în viitorul joint venture cu Renault şi gigantul Saudi Aramco concentrat pe producţia de motoare cu combustie, au declarat două surse din apropierea acestui dosar, pentru Reuters.

Denumit “Horse”, noul joint venture anunţat de Renault şi Geely în luna noiembrie a anului trecut va furniza motoare pe combustie şi tehnologie hibridă brandurilor pe care le deţin, precum şi altor companii auto. Partenerii vor ca noul joint venture să ajungă la 19.000 de angajaţi şi o cifră de afaceri anuală de 15 miliarde de euro.

Anterior, Renault a informat că “Horse” va avea 17 fabrici, opt ale constructorului auto francez în America Latină, Europa şi Turcia, şi nouă ale Geely.

Miercuri două surse din apropierea acestui dosar au dezvăluit pentru Reuters că din cele nouă fabrici care vor veni de la Geely şi Aurobay, o fostă divizie specializată pe motoare pe combustie înfiinţată de Volvo Cars şi Geely în anul 2021 dar care acum este deţinută în întregime de Geely, opt sunt amplasate în China şi una la Skovde, Suedia.

De asemenea, viitorul joint venture va include şi două centre de cercetare-dezvoltare (R&D) ale Geely-Aurobay, unul la Hangzhou Bay în China şi altul la Gothenburg în Suedia. Renault va contribui şi el cu trei centre de cercetare-dezvoltare amplasate în Europa şi America de Sud.

“Asta arată că amprenta este una foarte complementară şi echilibrată la nivel global”, a declarat una dintre surse pentru Reuters.

Sursele au precizat că Geely va veni cu toate uzinele sale care produc motoare şi sisteme de transmisie la noul joint venture dar nu şi cu uzinele care produc sisteme de propulsie electrice. La rândul său, tehnologia Renault în domeniul vehiculelor electrice va rămâne separată de divizia “Horse”, urmând a forma partea centrală a diviziei sale “Ampere”.

Geely şi Renault au anunţat deja că joint venture-ul lor ar urma să aibă o capacitate anuală de producţie de peste cinci milioane de motoare şi sisteme de transmisie şi pentru automobile cu ardere internă, hibride şi hibride de tip plug-in.

Gigantul petrolier Aramco din Arabia Saudită, care la începutul acestei luni a fost de acord cu preluarea unei participaţii minoritare la noua societate mixtă dedicată motoarelor pe combustie, înfiinţată de producătorii auto Renault SA şi Zhejiang Geely Holding, ar urma să vină cu expertiza sa în domeniul combustibililor sintetici şi hidrogenului.

Articole recente

Acțiunile Romgaz au atins la final de luna iulie un nou maxim istoric; compania face investiții  masive în Neptun Deep

Acțiunile Romgaz au crescut cu 30%, în ultimele 12 luni, fiind unul dintre driverii sectorului…

31 de minute ago

Royal FrieslandCampina a ajuns la un acord cu Bonafarm Group privind vânzarea operațiunilor din România

Royal FrieslandCampina N.V. a ajuns la un acord privind vânzarea către Bonafarm Group a operațiunilor…

55 de minute ago

Daniel David: Dacă demisia mea ar fi rezolvat situaţia financiară din Educaţie-Cercetare, aş fi anunţat-o demult

Ministrul Educaţiei, Daniel David, spune că a venit la conducerea ministerului ca să ajute şi…

o oră ago

Rata șomajului a fost, în iunie 2025, de 5,8% (INS)

Rata șomajului, în formă ajustată sezonier, a fost, în iunie 2025, de 5,8%, valoare egală…

2 ore ago

Maspex va prelua controlul asupra Purcari Wineries, în urma subscrierii a peste 71% din acțiuni

Maspex Romania, o companie aparținând Grupului Maspex, a finalizat, prin intermediul Bursei de Valori București,…

2 ore ago

Kovesi: În România, pe ce înseamnă frauda cu TVA, am văzut o implicare a mafiei italiene/ România este un teritoriu fertil şi pentru mafia chineză

Procurorul-şef al Parchetului European (EPPO) Laura Codruţa Kovesi a declarat într-un interviu pentru Libertatea că,…

2 ore ago

This website uses cookies.

Read More