Afaceri

Grupul de transport maritim Maersk a prezentat joi primul său vas portcontainer care funcţionează cu metanol verde

Uriaşul grup de transport maritim Maersk a prezentat joi primul său vas portcontainer care funcţionează cu metanol verde, un moment de referinţă pentru una dintre cele mai poluante industrii din lume, transmite CNBC, potrivit news.ro.

Noua navă portcontainer, comandată în 2021, are două motoare: unul care funcţionează cu combustibili tradiţionali şi altul cu metanol verde, o componentă alternativă, care utilizează biomasă sau carbon şi hidrogen captat din energie regenerabilă.

Practic, noul vas emite cu 100 de tone de dioxid de carbon mai puţin pe zi, comparativ cu navele pe bază de motorină.

Este o zi cu adevărat simbolică a tranziţiei noastre energetice, care devine cu adevărat o realitate, ceva concret pe care îl putem demonstra, nu doar angajamente şi muncă asiduă, ci de fapt ceva pe care toată lumea îl poate vedea”, a declarat CEO-ul Maersk, Vincent Clerc, pentru CNBC.

Acesta este ”primul pas pentru noi. Dar este primul pas şi pentru industrie. Nava a fost comandată abia în 2021 şi a fost într-adevăr prima de acest gen. Astăzi, doar câţiva ani mai târziu, avem 125 de nave comandate de diferite companii să funcţioneze efectiv cu aceeaşi tehnologie şi aceeaşi tranziţie energetică. Deci, această navă stabileşte o tendinţă pentru o întreagă industrie”, a spus Clerc.

Evergreen şi alte firme de transport maritim au comandat nave similare, deşi au obiective mai puţin ambiţioase de neutralitate a emisiilor de carbon decât Maersk.

Transportul maritim reprezintă aproximativ 3% din emisiile globale de carbon, o cantitate comparabilă cu cele mai mari ţări poluante. Cu toate acestea, decarbonizarea sectorului a fost o provocare.

Ministrul industriei din Danemarca, Morten Bodskov, a spus că acest lucru este determinat de faptul că este o industrie globală.

Aproximativ 90% din mărfurile comercializate în lume sunt transportate prin transport maritim, conform Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică.

”Şi dacă vrei să faci un acord global, trebuie să ai, vreau să spun, mai mult sau mai puţin toate ţările în spatele acordului, iar atunci este o industrie pe o piaţă extrem de competitivă. Acesta a fost, de asemenea, un factor cheie”, a declarat Bodskov pentru CNBC.

O aşa-numită taxă de transport maritim este un bun exemplu al conversaţiilor globale provocatoare despre cum să fie accelerate eforturile de decarbonizare.

În iunie, un grup de 20 de naţiuni au susţinut un plan pentru o taxă asupra emisiilor din industria de transport maritim. Dar China, Argentina şi Brazilia s-au numărat printre naţiunile care au respins o astfel de idee.

Vorbind cu CNBC, şeful Maersk a spus că firma sa susţine o astfel de taxă.

”Suportăm de multă vreme implementarea unei taxe pe carbon pentru a echilibra într-adevăr condiţiile de concurenţă şi pentru a oferi stimulentele economice potrivite pentru ca companiile să se orienteze cu adevărat către tranziţia verde. Sunt îngrijorat de retorica potrivit căreia tranziţia energetică este un dezavantaj şi nu chiar o oportunitate grozavă”, a spus el.

Preocupări de aprovizionare

Această navă este prima dintr-o comandă mai largă de 25 care urmează să sosească în 2024. Maersk urmăreşte să devină neutră din punct de vedere climatic până în 2040, aşa că aceste noi nave vor fi o parte importantă pentru respectarea acestui termen limită şi actualizarea flotei sale de aproximativ 700 de nave.

Cu toate acestea, analiştii sunt îngrijoraţi de faptul că Maersk şi concurenţii săi ar putea avea dificultăţi să găsească suficientă rezervă de metanol verde.

Combustibilul este rar şi costisitor de transportat.

”Când mă uit la piaţa acestor combustibili verzi, metanolul este cu siguranţă unul dintre cele mai avansate produse disponibile în acest moment. Dar ceea ce pot auzi de la industrie şi de la participanţii de pe piaţă este că metanolul verde nu a crescut foarte repede”, a declarat Ulrik Bak, analist de cercetare la SEB, pentru CNBC, miercuri.

”Va fi o perioadă semnificativă în care cred că vom avea mai multe vase cu metanol, apoi va exista metanol verde pentru a [alimenta] aceste vase”, a spus el.

Maersk a semnat cel puţin nouă acorduri cu furnizori de metanol verde din întreaga lume, în încercarea de a împinge aceste firme să producă mai multă marfă.

Articole recente

Atenționare ASF: Un cont fals de Facebook utilizează identitatea Președintelui ASF Alexandru Petrescu

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) informează publicul cu privire la apariția unui cont fals de…

19 minute ago

Ministrul Mediului, la Broșteni: O să facem absolut tot ceea ce putem ca să ajutăm; nu doresc să fac o activitate populistă

Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Diana Buzoianu, a declarat joi, în cadrul unei vizite efectuate…

25 de minute ago

Trimisul special al SUA, în Israel pe fondul crizei alimentare din Gaza şi al impasului în negocierile de la Doha

Trimisul special al SUA pentru Orientul Mijlociu, Steve Witkoff, a început joi o vizită în…

27 de minute ago

Guvernul a corelat normele metodologice cu prevederile Codului fiscal în ceea ce privește modificarea cotelor de TVA

Guvernul a corelat joi, prin hotărâre, dispozițiile normelor metodologice cu prevederile Codului fiscal în ceea…

47 de minute ago

Miruţă: Numirile în CA-uri sunt provizorii, indemnizaţiile nu depăşesc 3000 lei; selecţia s-a făcut pe bază de CV, nu politic

Numirile făcute în consiliile de administraţie ale companiilor de stat sunt provizorii, niciuna pe indemnizaţie…

53 de minute ago

Guvernul portughez ia în considerare recunoaşterea statului Palestina în septembrie la ONU

Guvernul portughez se va consulta cu preşedintele şi parlamentul în vederea recunoaşterii statului Palestina la…

56 de minute ago

This website uses cookies.

Read More