Update articol:

Grupul LEGO raportează o cifră de afaceri de 5,9 miliarde de euro, în 2020

LEGO Annual Results

Profitul anual al Grupului LEGO a crescut cu 13%, în 2020, față de 2019, atingând pragul de 43,7 miliarde de Coroane Daneze (DKK), iar vânzările au înregistrat o creștere de 21%. Profitul operațional a fost în valoare de 12,9 miliarde DKK, înregistrând o creștere de 19%, în comparație cu anul precedent, potrivit unui comunicat. Cota de piață a grupului a crescut atât la nivel global, cât și în 12 dintre cele mai mari țări în care compania activează.

„Suntem foarte mulțumiți de aceste rezultate. Sunt dovada relevanței universale a pieselor LEGO și a metodei de învățare creativă prin joacă. Totodată, această performanță reprezintă o mărturie a pasiunii, creativității și rezilienței angajaților noștri. În ciuda provocărilor generate de pandemie, aceștia au depus tot efortul pentru ca lumea întreagă să continue să se joace.”, a declarat Niels B Christiansen, CEO al Grupului LEGO.

Vânzările din toate piețele au crescut cu două cifre, această creștere fiind vizibilă mai ales în China, America, Europa de Vest și Asia Pacific.

Creșterea profitului operațional a fost facilitată de vânzările ridicate, și de asemenea a fost compensată de investițiile strategice și costurile mai mari de distribuție aferente furnizării de produse la nivel global, în urma închiderii temporare a unităților de producție din Mexic și China. Profitul net a crescut cu 19%, atingând 9,9 miliarde DKK, în timp ce fluxul de numerar liber a atins 11,5 miliarde DKK.

„În ultimii doi ani am realizat investiții majore în inițiative menite să ne susțină dezvoltarea pe termen lung.  În 2020 am început să observăm beneficiile acestor investiții, mai ales în zona de e-commerce și inovare a produselor. Vom continua să investim în următorul an, concentrându-ne pe inovarea jocului, pe propriul brand, pe digitalizare și pe dezvoltarea unei rețele de retail omnichannel.”, a continuat Christiansen.

Planuri pentru transformare digitală

În 2021, Grupul LEGO va accelera investițiile în digitalizare pentru întreaga activitate. Obiectivul principal constă în dezvoltarea unor experiențe digitale de top pentru consumatori, parteneri de retail, furnizori și angajați în interacțiunile cu compania. În acest sens, în decursul anului, compania va extinde echipele de tehnologie și digital.

„Referitor la operațiunile digitale, avem o bază solidă, însă trebuie să fim mai rapizi. Ultimul an ne-a demonstrat importanța unui business receptiv, agil și puternic digitalizat. Vom continua să ne dezvoltăm capacitățile în această zonă astfel încât să putem răspunde nevoilor în continuă schimbare ale partenerilor de retail sau ale consumatorilor, atât în momentul de față cât și pe termen lung.”, a continuat CEO-ul Grupului LEGO.

De asemenea, tot în 2020 Grupul LEGO a anunțat că, în decurs de trei ani, va investi peste 400 de milioane de dolari (2.6 miliarde DKK) în inițiative sustenabile, cu rolul de a prezenta metoda de învățare prin joacă mai multor copii, de a reduce impactul asupra mediului și de a asigura locuri de muncă favorabile incluziunii.

BVB | Știri BVB

Digi Communications N.V. (DIGI) (28/07/2025)

Consiliul Concurentei aproba tranzactia Digi - Telekom Romania Mobile

TRANSILVANIA INVESTMENTS ALLIANCE S.A. (TRANSI) (28/07/2025)

Autorizarea reducerii capitalului social si a modificarii Actului Constitutiv

ONE UNITED PROPERTIES (ONE) (28/07/2025)

Perioada inchisa de tranzactionare 29.07.2025-27.08.2025

FARMACEUTICA REMEDIA SA (RMAH) (28/07/2025)

Perioada inchisa 29.07.2025-27.08.2025

FONDUL PROPRIETATEA (FP) (28/07/2025)

Proces de oferta publica de cumparare in cadrul programului de rascumparare