Update articol:

Grupul MOL a afişat un profit înainte de impozitare mai mic cu 56%, în trimestrul doi

Mol
Grupul MOL a obţinut un profit înainte de impozitare de 236 milioane dolari în trimestrul doi al acestui an, marcând o scădere de 56% faţă de anul precedent, în condiţiile în care încetinirea dinamicii mediului macroeconomic regional a afectat negativ performanţa, a anunţat vineri compania, printr-un comunicat.

“Încetinirea dinamicii mediului macroeconomic regional a afectat negativ performanţa în T2, însă aceasta a fost compensată de nivelurile ridicate de producţie din segmentul Upstream, volume mari din Downstream şi creşterea performanţei în sectorul Consumer Services”, precizează sursa citată.

Rezultatele segmentului Upstream au scăzut trimestrial, deoarece atât preţurile petrolului, cât şi cele ale gazelor au înregistrat o scădere de două cifre în T2. Producţia s-a menţinut la un nivel ridicat, cu o medie de 93,5 mboepd (mii barili echivalent pe zi, n.r.) în T2 2025, în jumătatea superioară a intervalului estimat de 92-94 mboepd, marcând o uşoară scădere faţă de trimestrul anterior din cauza performanţei slabe a activelor internaţionale. Între timp, au fost semnate acorduri cu SOCAR pentru a intra în explorarea onshore din regiunea Shamakhi-Gobustan din Azerbaidjan, în calitate de operator, cu o participaţie de 65%, precizează grupul.

Performanţa segmentului Downstream a scăzut faţă de anul anterior, întrucât încetinirea dinamicii mediului macroeconomic regional a pus presiune asupra preţurilor, dar producţia şi volumele de vânzări puternice – cele mai mari din ultimul deceniu – au reuşit, în mare parte, să compenseze efectul marjelor în scădere. Petrochimia a rămas neprofitabilă din cauza contracţiei continue a cererii, care nu s-a atenuat încă.

Comunicatul aminteşte despre un nou program cuprinzător pentru a îmbunătăţi rezilienţa operaţională şi financiară a segmentului Downstream într-un mediu extern mai volatil. Programul “Tomorrow Downstream” urmăreşte să genereze o îmbunătăţire anuală de 500 de milioane dolari după 2027, compensând efectele macro negative şi livrând 200 de milioane dolari suplimentar faţă de ţinta strategică anuală de EBITDA de 1,2 miliarde USD pentru segmentul Downstream.

Segmentul Consumer Services a înregistrat o creştere continuă, susţinută de un sezon puternic atât pe segmentul de carburant, cât şi pe cel non-fuel, în ciuda faptului că mediul macroeconomic a continuat să reprezinte o provocare în ţările de bază. Marjele la carburant au continuat să se consolideze pe pieţele din România şi Croaţia, în timp ce dinamica expansiunii non-fuel s-a menţinut sănătoasă, a precizat compania. Extinderea conceptului Fresh Corner a continuat în staţii de tren şi vagoane de restaurant, iar reţeaua a ajuns la 1.356 unităţi la sfârşitul T2 2025, marcând o creştere de 1% faţă de trimestrul anterior şi 7% faţă de anul precedent.

Serviciile de Economie Circulară au raportat un EBITDA negativ de 10 milioane dolari, din cauza cheltuielilor operaţionale sezoniere mai mari.

“Tensiunile geopolitice şi provocările macroeconomice regionale ne-au afectat semnificativ performanţa; totuşi, modelul nostru de afaceri integrat ne-a ajutat să atenuăm impactul. Pe baza rezultatelor din primul semestru, ne-am reafirmat estimările pentru 2025, deşi riscurile pentru atingerea acestora au crescut, întrucât volatilitatea condiţiilor externe a crescut de la anunţarea aşteptărilor în februarie. (…) Răspundem provocărilor globale printr-o planificare care ţine cont de toţi factorii externi, prin muncă dedicată şi o strategie orientată spre viitor. Ne aprofundăm cooperarea strategică cu partenerii noştri din Azerbaidjan şi Kazahstan, ceea ce ne permite să facem paşi importanţi în explorarea şi producţia comună, precum şi în diversificarea petrolului brut. Am preluat un rol în dezvoltarea Universităţii Tehnice şi Economice din Budapesta în calitate de investitor strategic, ceea ce ne permite să ne sporim capacităţile de inovare şi să formăm şi să atragem ingineri care au cunoştinţe de ultimă generaţie – un pas crucial pentru viitorul MOL Group”, a declarat Zsolt Hernadi, preşedinte şi CEO al grupului, citat în comunicat.

Grupul MOL este o companie internaţională integrată de petrol, gaze naturale, petrochimie şi retail, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operaţiuni în peste 30 de ţări, o forţă de lucru formată din 25.000 de angajaţi în întreaga lume şi peste 100 de ani de experienţă în industrie. Grupul MOL controlează trei rafinării şi două unităţi petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare în Ungaria, Slovacia şi Croaţia. Compania are, de asemenea, o reţea de aproape 2.400 de staţii de servicii în 10 ţări din Europa Centrală şi de Sud-Est.