Burse/Investitii

Grupul Purcari a înregistrat un profit net IFRS de 57,2 milioane RON în 2022, în urcare cu 12%

Purcari Wineries PLC (“Grupul”, “Compania”), unul din producătorii de vin de întâietate din Europa Centrală și de Est, a anunțat astăzi că veniturile la nivel de Grup au crescut cu 22% față de anul precedent, ajungând la 302,5 milioane RON, segmentul de bază “Vin” atingând vânzări de 281,1 milioane RON, în creștere cu 18% față de perioada precedentă, potrivit unui comunicat transmis Bursei de Valori București. In T4, cresterea veniturilor s-a accelerat la +26%, per total, și +31% pe segmentul „Vin”.

Grupul a înregistrat un Profit Net IFRS de 57,2 milioane RON în anul fiscal 2022 (+12% an la an), în timp ce rezultatul net pentru T4 a atins 21,8 milioane RON (+92% an la an). Profitul Net, ajustat la câștigul contabil unic înregistrat în conformitate cu standardele IFRS, aferent tranzacției de achiziție a pachetului de 76% în Angel’s Estate, a ajuns la 43,2 milioane RON în anul fiscal 2022 (-5% an la an) și 7,8 milioane în T4 2022, sau+36%. EBITDA ajustată, normalizată la câștigul unic sus-menționat, a ajuns la 81,5 milioane RON, în creștere cu 8% an la an, corespunzând marjei EBITDA normalizate de 27%.

„A fost un an puternic pentru Purcari, în pofida contextului macroeconomic dificil. Am depășit semnificativ valorile ghidajului pentru acest an, atât în termeni de creștere a veniturilor, cât și la nivel de marjă. Menținem un bilanț solid și suntem bine pregătiți să profităm de oportunitățile existente, să ne consolidăm poziția noastră pe piață și privim cu optimism către 2023.”, a declarat Victor Bostan, Director Executiv al Purcari Wineries PLC.

Repere cheie privind performanța pe piețe în anul fiscal 2022

 România: +20% creștere a veniturilor în 2022 față de perioada precedentă. Creștere puternică de două cifre pentru Purcari și Bardar. Seria Upper-Premium Nocturne continuă succesul extraordinar în segmentul HoReCa.

 Moldova: +27% an la an, creștere constantă pe toate canalele, toate brandurile având o performanță puternică atât ca valoare cât și volum.

 Polonia: -2% în 2022 față de anul precedent, continuând prioritizarea marjelor față de volum pentru Bostavan. Focusarea pe segmentul Premium, vânzările Purcari și Bardar crescând cu ritmuri înalte, deși de la baze mai mici.

 Asia: creștere de +42% a vânzărilor an la an, în pofida limitărilor cauzate de Covid. Mediul comercial și logistic provocator persistă. Volumele, încă la nivelul pre-pandemic, lasă spațiu larg pentru creștere puternică continuă.

 Ucraina: Vânzările anuale la nivelul de 58% față de 2021. Menținerea echipei locale, vânzări doar cu 100% plată în avans.

Articole recente

Patru medialii de aur pentru România la Olimpiada Internaţională de Informatică

Patru elevi români au obşinut medalii de aur la Olimpiada Internaţională de Informatică din Bolivia,…

50 de minute ago

EBA: Băncile din UE pot face faţă unui şoc economic, determinat de tensiunile comerciale şi geopolitice

Băncile din UE sunt suficient de puternice pentru a face faţă unui şoc economic, determinat…

51 de minute ago

Ministrul Muncii: În pachetul doi, vom avea o creştere consistentă a amenzilor pentru munca la negru pe care le poate primi un angajator/ Mie munca la negru mi se pare o formă clară de exploatare

Ministrul Muncii, Florin Manole, anunţă majorări importante ale amenzilor pentru firmele care plătesc angajaţi fără…

3 ore ago

Viktor Orban se pregăteşte de alegeri dificile şi promite funcţionarilor publici subvenţii pentru locuinţe

Ungaria intenţionează să acorde funcţionarilor publici, inclusiv poliţiştilor şi profesorilor, o subvenţie anuală pentru locuinţe…

3 ore ago

Nazare: Rămânem în alertă în perioada următoare, pentru asigurarea unei implementări cât mai eficiente a setului 1 de măsuri

Pachetul 1 de măsuri fiscal-bugetare, care a intrat în vigoare vineri, a fost necesar pentru…

3 ore ago

This website uses cookies.

Read More