Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzPurcari Wineries PLC (“Grupul”, “Compania”), unul din producătorii de vin de întâietate din Europa Centrală și de Est, a anunțat astăzi că veniturile la nivel de Grup au crescut cu 22% față de anul precedent, ajungând la 302,5 milioane RON, segmentul de bază “Vin” atingând vânzări de 281,1 milioane RON, în creștere cu 18% față de perioada precedentă, potrivit unui comunicat transmis Bursei de Valori București. In T4, cresterea veniturilor s-a accelerat la +26%, per total, și +31% pe segmentul „Vin”.
Grupul a înregistrat un Profit Net IFRS de 57,2 milioane RON în anul fiscal 2022 (+12% an la an), în timp ce rezultatul net pentru T4 a atins 21,8 milioane RON (+92% an la an). Profitul Net, ajustat la câștigul contabil unic înregistrat în conformitate cu standardele IFRS, aferent tranzacției de achiziție a pachetului de 76% în Angel’s Estate, a ajuns la 43,2 milioane RON în anul fiscal 2022 (-5% an la an) și 7,8 milioane în T4 2022, sau+36%. EBITDA ajustată, normalizată la câștigul unic sus-menționat, a ajuns la 81,5 milioane RON, în creștere cu 8% an la an, corespunzând marjei EBITDA normalizate de 27%.
„A fost un an puternic pentru Purcari, în pofida contextului macroeconomic dificil. Am depășit semnificativ valorile ghidajului pentru acest an, atât în termeni de creștere a veniturilor, cât și la nivel de marjă. Menținem un bilanț solid și suntem bine pregătiți să profităm de oportunitățile existente, să ne consolidăm poziția noastră pe piață și privim cu optimism către 2023.”, a declarat Victor Bostan, Director Executiv al Purcari Wineries PLC.
Repere cheie privind performanța pe piețe în anul fiscal 2022
România: +20% creștere a veniturilor în 2022 față de perioada precedentă. Creștere puternică de două cifre pentru Purcari și Bardar. Seria Upper-Premium Nocturne continuă succesul extraordinar în segmentul HoReCa.
Moldova: +27% an la an, creștere constantă pe toate canalele, toate brandurile având o performanță puternică atât ca valoare cât și volum.
Polonia: -2% în 2022 față de anul precedent, continuând prioritizarea marjelor față de volum pentru Bostavan. Focusarea pe segmentul Premium, vânzările Purcari și Bardar crescând cu ritmuri înalte, deși de la baze mai mici.
Asia: creștere de +42% a vânzărilor an la an, în pofida limitărilor cauzate de Covid. Mediul comercial și logistic provocator persistă. Volumele, încă la nivelul pre-pandemic, lasă spațiu larg pentru creștere puternică continuă.
Ucraina: Vânzările anuale la nivelul de 58% față de 2021. Menținerea echipei locale, vânzări doar cu 100% plată în avans.
Patru elevi români au obşinut medalii de aur la Olimpiada Internaţională de Informatică din Bolivia,…
Băncile din UE sunt suficient de puternice pentru a face faţă unui şoc economic, determinat…
Ministrul Economiei Radu Miruţă afirmă, după incendiul care a afectat o hală cu muniţie a…
Ministrul Muncii, Florin Manole, anunţă majorări importante ale amenzilor pentru firmele care plătesc angajaţi fără…
Ungaria intenţionează să acorde funcţionarilor publici, inclusiv poliţiştilor şi profesorilor, o subvenţie anuală pentru locuinţe…
Pachetul 1 de măsuri fiscal-bugetare, care a intrat în vigoare vineri, a fost necesar pentru…
This website uses cookies.
Read More