Burse/Investitii

Grupul Purcari a înregistrat un profit net IFRS de 57,2 milioane RON în 2022, în urcare cu 12%

Purcari Wineries PLC (“Grupul”, “Compania”), unul din producătorii de vin de întâietate din Europa Centrală și de Est, a anunțat astăzi că veniturile la nivel de Grup au crescut cu 22% față de anul precedent, ajungând la 302,5 milioane RON, segmentul de bază “Vin” atingând vânzări de 281,1 milioane RON, în creștere cu 18% față de perioada precedentă, potrivit unui comunicat transmis Bursei de Valori București. In T4, cresterea veniturilor s-a accelerat la +26%, per total, și +31% pe segmentul „Vin”.

Grupul a înregistrat un Profit Net IFRS de 57,2 milioane RON în anul fiscal 2022 (+12% an la an), în timp ce rezultatul net pentru T4 a atins 21,8 milioane RON (+92% an la an). Profitul Net, ajustat la câștigul contabil unic înregistrat în conformitate cu standardele IFRS, aferent tranzacției de achiziție a pachetului de 76% în Angel’s Estate, a ajuns la 43,2 milioane RON în anul fiscal 2022 (-5% an la an) și 7,8 milioane în T4 2022, sau+36%. EBITDA ajustată, normalizată la câștigul unic sus-menționat, a ajuns la 81,5 milioane RON, în creștere cu 8% an la an, corespunzând marjei EBITDA normalizate de 27%.

„A fost un an puternic pentru Purcari, în pofida contextului macroeconomic dificil. Am depășit semnificativ valorile ghidajului pentru acest an, atât în termeni de creștere a veniturilor, cât și la nivel de marjă. Menținem un bilanț solid și suntem bine pregătiți să profităm de oportunitățile existente, să ne consolidăm poziția noastră pe piață și privim cu optimism către 2023.”, a declarat Victor Bostan, Director Executiv al Purcari Wineries PLC.

Repere cheie privind performanța pe piețe în anul fiscal 2022

 România: +20% creștere a veniturilor în 2022 față de perioada precedentă. Creștere puternică de două cifre pentru Purcari și Bardar. Seria Upper-Premium Nocturne continuă succesul extraordinar în segmentul HoReCa.

 Moldova: +27% an la an, creștere constantă pe toate canalele, toate brandurile având o performanță puternică atât ca valoare cât și volum.

 Polonia: -2% în 2022 față de anul precedent, continuând prioritizarea marjelor față de volum pentru Bostavan. Focusarea pe segmentul Premium, vânzările Purcari și Bardar crescând cu ritmuri înalte, deși de la baze mai mici.

 Asia: creștere de +42% a vânzărilor an la an, în pofida limitărilor cauzate de Covid. Mediul comercial și logistic provocator persistă. Volumele, încă la nivelul pre-pandemic, lasă spațiu larg pentru creștere puternică continuă.

 Ucraina: Vânzările anuale la nivelul de 58% față de 2021. Menținerea echipei locale, vânzări doar cu 100% plată în avans.

Articole recente

FlyLili îşi asumă plata restanţelor către stat şi aplică măsuri ferme pentru redresare şi continuitate

Compania aeriană FlyLili anunţă că, după un 2024 dificil, marcat de pierderi operaţionale generate de…

4 ore ago

Larry Ellison l-a detronat pe Elon Musk din poziţia de cel mai bogat om de pe Planetă

Larry Ellison l-a detronat pe Elon Musk din poziţia de cel mai bogat om de…

5 ore ago

Hidroserv va finaliza lucrările de retehnologizare a hidroagregatelor 1-4 şi instalaţiile generale ale centralei CHE Stejaru

Societatea de Servicii Hidroenergetice Hidroserv a câştigat contractul "Retehnologizare CHE Stejaru. Retehnologizare HA1,HA2,HA3,HA4 şi instalaţii…

5 ore ago

Austria pierde acţiunea în justiţie împotriva regulilor UE privind gazele naturale şi energia nucleară

Austria a pierdut acţiunea în justiţie împotriva regulilor UE care clasifică gazele naturale şi energia…

7 ore ago

This website uses cookies.

Read More