În organele de conducere ale Băncii de Investiţii şi Dezvoltare vor putea fi numiţi şi membri provizorii, pentru o durată de cel mult un an, conform unei hotărâri aprobate joi de către Guvern.
Actul normativ modifică şi completează HG 1204/2022 privind constituirea, organizarea şi funcţionarea Băncii de Investiţii şi Dezvoltare – S.A.
“Hotărârea reglementează procedura de numire a membrilor provizorii în cadrul organelor de conducere ale Băncii de Investiţii şi Dezvoltare, în situaţiile în care unele funcţii devin vacante sau procedurile de selecţie nu sunt finalizate la timp. Potrivit noilor prevederi, până la desemnarea membrilor titulari prin procedura de selecţie, Adunarea Generală a Acţionarilor sau Consiliul de Supraveghere poate numi membri provizorii, pentru a asigura continuitatea activităţii instituţiei”, informează un comunicat de presă al Guvernului.
Mandatul provizoriu este limitat la şase luni, cu posibilitatea unei prelungiri unice de cel mult şase luni, în baza unui raport justificativ întocmit de Corpul de Control al Ministerului Finanţelor.
“Stabilirea acestor termene ţine cont de complexitatea procesului de selecţie, care implică evaluarea candidaţilor de către Comitetul de Nominalizare şi, ulterior, de către Banca Naţională a României, conform prevederilor Regulamentului BNR nr. 4/2023”, menţionează sursa citată.
De asemenea, actul normativ stabileşte principiile de remunerare ale membrilor Consiliului de Supraveghere şi ai Directoratului.
Remuneraţia acestora va fi stabilită de Adunarea Generală a Acţionarilor şi va consta într-o indemnizaţie fixă lunară, fără componentă variabilă pentru membrii provizorii.
“Prin aceste modificări se asigură continuitatea guvernanţei instituţionale, transparenţa procesului de selecţie şi alinierea la standardele prudenţiale stabilite de Banca Naţională a României”, precizează Executivul.
Înfiinţarea şi operaţionalizarea Băncii de Dezvoltare a fost aprobată prin HG nr. 1204/2022, ca instituţie de credit, sub supravegherea Băncii Naţionale a României. Înfiinţarea acestei bănci este un obiectiv prevăzut în PNRR.
“Începând din anul 2024, conducerea Băncii a efectuat demersurile necesare în vederea operaţionalizării acesteia, respectiv angajarea de personal competent, identificarea şi închirierea sediului, efectuarea achiziţiilor pentru infrastructura IT, elaborarea de norme şi proceduri de lucru, etc. Banca a fost înregistrată în ianuarie 2025 în Registrul băncilor de dezvoltare menţinut de BNR, fiind în proces de lansare a produselor financiare”, se mai arată în comunicatul Guvernului.