Afaceri

Guvernul vrea să aprobe deschiderea punctului internațional de trecere a frontierei de stat şi a punctului vamal de frontieră pe Aeroportul Tuzla

Guvernul vrea să aprobe azi deschiderea punctului internațional de trecere a frontierei de stat şi a punctului vamal de frontieră pe Aeroportul Tuzla.  

Aeroportul Tuzla, situat în comuna Tuzla, județul Constanța și aflat în proprietatea și în administrarea Societății Regional Air Services S.R.L., deține „Certificatul de autorizare aerodrom”, eliberat de Autoritatea Aeronautică Civilă Română în conformitate cu reglementările aeronautice în vigoare. Pe Aeroportul Tuzla se desfășoară în prezent operaţiuni aeriene de transport public, aviaţie generală şi lucru aerian.

Nota de fundamentare a proiectului precizează: “Având în vedere solicitarea Societății Regional Air Services S.R.L., precum şi importanţa existenţei unui aeroport deschis traficului internaţional care să permită operarea în condiţii optime, din punct de vedere al siguranţei şi al eficienţei, a aeronavelor care desfăşoară activităţi de zbor pentru deservirea unor obiective strategice pentru economia națională, situate în afara apelor teritoriale ale României din Marea Neagră, a fost elaborat proiectul de hotărâre a Guvernului pentru aprobarea deschiderii unui punct de trecere a frontierei de stat şi a unui punct vamal de frontieră pe Aeroportul Tuzla.

Actul normativ prevede că toate spațiile și utilitățile necesare pentru desfășurarea activităților de control la punctul de trecere a frontierei de stat și la punctul vamal de frontieră se asigură, cu titlu gratuit, de către administratorul Aeroportului Tuzla. De asemenea, în aplicarea prevederilor anexei nr. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 791/2009 privind condițiile pentru certificarea aeroporturilor civile internaționale sau deschise traficului aerian internațional, cu modificările și completările ulterioare, administratorul aeroportului va asigura amenajarea și dotarea acestor spații. În sarcina autorităților și instituțiilor publice cu atribuții de control în punctul de trecere a frontierei vor rămâne cheltuielile pentru asigurarea personalului și echipamentelor necesare funcționării, astfel cum sunt acestea specificate în anexele la proiectul de act normativ.

De asemenea, de la data intrării în vigoare a actului normativ se va completa punctul VI din anexa nr. 1 – „Situația punctelor de trecere a frontierei de stat a României şi a zonelor libere” la Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 445/2002, cu un nou punct de trecere a frontierei,
respectiv Aeroportul Tuzla. Având în vedere că Aeroportul Tuzla a fost certificat ca aeroport deschis traficului internațional în anul 2013, actul normativ prevede că
funcționarea ca aeroport internațional se va face numai după reevaluarea acestuia conform prevederilor art. 8 – 11 din Hotărârea Guvernului nr. 791/2009 , asigurându-se astfel verificarea îndeplinirii tuturor cerințelor prevăzute, pentru aeroporturile deschise traficului internaţional, în anexa nr. 2 la respectivul act normativ”.

Modernizarea Aeroportului Tuzla este unul dintre proiectele prevăzute în Master Planul General Transporturi, aprobat prin HG nr. 666/2016, beneficiind de finanțare prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2013 – 2020. Modernizarea aeroportului a condus la creșterea importanței acestuia pentru dezvoltarea economiei regionale. De pe Aeroportul Tuzla sunt efectuate în prezent și zboruri cu
elicoptere pentru transportul personalului spre/dinspre platforme şi/sau nave de foraj marin, cum sunt cele ale proiectului NEPTUN DEEP, poziţionate în afara apelor teritoriale ale României. Pentru aceste zboruri a fost necesară prezența Poliției de Frontieră pentru efectuarea formalităților de trecere a frontierei de stat pe Aeroportul Tuzla.

Nota de fundamentare mai spune: “Prin poziţia sa geografică, Aeroportul Tuzla poate asigura operarea în condiţii optime (încărcătură maximă şi consum minim de combustibil) a aeronavelor angajate în anumite operaţiuni aeriene deasupra Mării Negre. Executarea unor astfel de zboruri de pe Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu Constanţa, situat la distanţă mai mare faţă de ţărm, creşte destul de mult costurile (încărcătură mai mică şi consum mai mare de combustibil), fiind necesară totodată penalizarea aeronavelor la încărcătura comercială, pentru a se asigura operarea în siguranță a acestora”.

 

Articole recente

Șeful OMV Alfred Stern prezintă progresele Neptun Deep din acest an

Neptun Deep este o etapă importantă pentru viitorul energetic al Europei, a scris pe Linkedin Alfred…

56 de minute ago

ONU declară oficial foamete în Gaza, prima din Orientul Mijlociu

ONU a declarat oficial vineri foamete în Fâșia Gaza, prima din Orientul Mijlociu, după ce…

o oră ago

CC Tax Advisory: Conversia forțată a împrumuturilor în capital social – o măsură care expropriază oamenii de banii lor

CC Tax Advisory atrage atenția asupra implicațiilor negative ale propunerii din al doilea pachet de…

o oră ago

This website uses cookies.

Read More