Hub-ul global de IT înființat de JTI în România se extinde, de la 140 de angajați la începutul anului, la 170 în prezent, urmând să depășească 200 până la finalul lui 2025. Situat în București, hub-ul este unul dintre cele șase centre tehnologice ale JTI la nivel mondial, potrivit unui comunicat.
Experții din București oferă suport Digital și IT pentru toate tipurile de operațiuni de business ale JTI. Hub-ul joacă un rol esențial în cadrul companiei, acordând sprijin celor 36 de fabrici din toată lumea, opt centre de cercetare și dezvoltare, funcțiunilor cruciale pentru business ca vânzări, marketing, finanțe, precum și pentru people & culture (resurse umane și cultură organizațională). Gama de servicii variate include soluții tehnologice de business, analiză de date, inteligența artificială (AI și GenAI), inginerie software, securitate cibernetică, infrastructură și operațiuni.
JTI are peste 1.500 de angajați în România, în sediul central din București, în fabrică, în centrul tehnologic și în cele peste 30 de birouri de vânzări din întreaga țară. Unitatea de producție este recunoscută la nivel global în cadrul grupului drept un centru de excelență, exportând în aproximativ 70 de țări.
În 2025, JTI a fost certificată Top Employer în România pentru al doisprezecelea an consecutiv, clasându-se pe locul trei printre cele 44 de companii certificate local, în urma unei evaluări realizate de Top Employers Institute. După o analiză riguroasă, JTI a atins un scor excelent de 96% per total, reușind să obțină 100% în ceea ce privește practicile de leadership și de management al angajaților- cu mult peste pragul de referință de 84%. Evaluarea a luat în calcul aproximativ 20 de criterii, precum leadership, recrutarea de talente, integrarea, digitalizarea people & culture, mediul de lucru, dezvoltarea profesională, învățarea, etica și integritatea, diversitatea, echitatea și incluziunea, well-being, beneficiile și recunoașterea meritelor.
„Chiar dacă nu suntem o companie de IT, tehnologia este parte din ADN-ul nostru. Digital & IT nu este doar o funcțiune suport, este un partener strategic pentru business care accelerează inovația, optimizează procesele și creează valoare reală pentru business. Suntem mereu conectați la cele mai noi tehnologii, inclusiv inteligența artificială generațională (GenAI). Un exemplu concret este ChatJTI, asistentul nostru digital, construit intern pe baza modelului GPT de la OpenAI, într-un mod personalizat și securizat, adaptat nevoilor noastre. Într-o lume în care tehnologia modelează totul în jur, echipa noastră de Digital & IT este în centrul transformării JTI, redefinind modul în care lucrăm și construim viitorul.”, a declarat Constantin Alexa, Microsoft Delivery Center Director, JTI Romania.
„Top Employer nu este doar un trofeu, ci reflectă mediul nostru de lucru. Această recunoaștere spune însă doar o parte din poveste. Ceea ce ne diferențiază cu adevărat printre angajatori sunt colegii noștri și pasiunea pe care o aduc la locul de muncă în fiecare zi. Mulți fac un efort în plus pentru că le pasă- ca și cum ar fi compania lor. Implicarea și spiritul de echipă fac din cultura noastră organizațională o cultură unică. Unui viitor coleg, i-aș spune: vino și fii parte din poveste, alătură-te unei companii care te inspiră să te dezvolți, să crești și să devii cea mai bună versiune a ta.”, a adăugat Milena Rajic, People & Culture Director JTI Romania, Moldova și Bulgaria.
JTI este una dintre primele companii multinaționale înființate local, în 1993. Compania a investit peste 300 de milioane de euro pe piața locală, plus aproximativ 33 de milioane de euro în proiecte sociale și culturale.
JTI oferă local o gamă largă de produse, inclusiv cu potențial de risc redus, cum ar fi Ploom, brandul global al JTI în categoria tutunului încălzit.