Auto

Ieşirea din Rusia a provocat pierderi Renault în primul semestru dar grupul şi-a îmbunătăţit estimările

Grupul auto francez Renault a raportat vineri pierderi nete de 1,357 miliarde de euro în prima jumătate a acestui an, ca urmare a închiderii activităţilor din Rusia după invadarea Ucrainei, dar cu toate acestea proprietarul Dacia a decis să îşi îmbunătăţească estimările pentru întregul an 2022 graţie îmbunătăţirii profitabilităţii în alte părţi, transmite Reuters, potrivit Agerpres.

Renault, cel mai expus constructor auto occidental pe piaţa din Rusia, a decis în luna mai să îşi vândă participaţia majoritară pe care o deţinea la Avtovaz, cle mai mare producător de automobile din Rusia, pentru un preţ simbolic.

În pofida pierderilor nete din primul semestru, grupul francez a precizat că marja sa operaţională a fost de 4,7% în primele şase luni, faţă de 2,1% în aceeaşi perioadă a anului trecut. În plus, Renault a anunţat vineri că a decis să îşi îmbunătăţească estimările pentru ansamblul acestui an până la o marjă operaţională de peste 5%, în creştere faţă de obiectivul anterior de 3%.

“În pofida tuturor obstacolelor care au legătură cu încetarea activităţii în Rusia, criza semiconductorilor şi inflaţia, grupul continuă să îşi îmbunătăţească performanţele operaţionale” a subliniat directorul general Luca de Meo.

La fel ca şi alţi producători auto, Renault profită de faptul că vinde mai puţine vehicule dar la preţuri mai mari, ceea ce îi îmbunătăţeşte profitabilitatea. Numărul vehiculelor vândute de Renault a scăzut cu aproape 30% până la un milion de unităţi în primul semestru al acestui an, din cauza retragerii de pe piaţa din Rusia, care a fost a doua mare piaţă a grupului francez.

Renault, care produce de asemenea automobile marca Dacia şi are o alianţă cu producătorul auto japonez Nissan, este în primele etape ale restructurării operaţiunilor pentru a fi competitiv în tranziţia la vehiculele electrice. În cadrul acestei tranziţii, Renault intenţionează să separe activităţile din domeniul vehiculelor electrice de cele cu motoare pe combustie, şi a promis că va oferi noi detalii la toamnă.

Renault Group se bazează pe complementaritatea celor 5 mărci ale sale – Renault – Dacia – Lada – Alpine şi Mobilize – şi propune clienţilor săi soluţii de mobilitate durabile şi inovatoare. Prezent în peste 130 de ţări şi având peste 170.000 de salariaţi, Grupul a vândut 2,9 milioane de vehicule în 2020.

Articole recente

Topul celor mai bune orașe pentru Generația Z 

Bangkok, Thailanda, este orașul numărul 1 pentru Generația Z, în parte datorită scorurilor sale ridicate…

20 de ore ago

Canada a eliminat multe dintre tarifele de retorsiune impuse SUA

Canada a eliminat vineri multe dintre tarifele de retorsiune impuse SUA, marcând un pas semnificativ…

20 de ore ago

Cancelarul Merz, despre un acord de pace în Ucraina: Suntem la o distanţă de 10 kilometri şi am parcurs, poate, primii 200 de metri

Cancelarul german Friedrich Merz a descris eforturile de a ajunge la un acord de pace…

20 de ore ago

Muncitorii străini au impulsionat economia zonei euro, afirmă Christine Lagarde

Preşedinta Băncii Centrale Europene, Christine Lagarde, a declarat sâmbătă, la simpozionul anual al Rezervei Federale…

21 de ore ago

În spatele importurilor masive de petrol rusesc ale Indiei: cel mai bogat om din Asia (Al Jazeera)

Importurile de țiței rusesc ale Reliance au crescut de la 3% înainte de războiul din…

21 de ore ago

Un atac cu drone ucrainene provoacă un incendiu și reducerea capacității centralei nucleare rusești de la Kursk

Un atac cu drone ucrainene a provocat un incendiu de scurtă durată la centrala nucleară…

21 de ore ago

This website uses cookies.

Read More