IHG Hotels & Resorts: “Grand Hotel Bucharest (anterior Hotel InterContinental Bucharest) nu mai are nicio legătură cu grupul și brandul hotelier InterContinental Hotels & Resort

Grand Hotel Bucharest (anterior Hotel InterContinental Bucharest) nu mai are nicio legătură cu grupul și brandul hotelier InterContinental Hotels & Resort, transmite IHG Hotels & Resorts.

În lumina ultimelor informații de presă apărute despre Grand Hotel Bucharest (cunoscut anterior drept Hotel InterContinental Bucharest), grupul hotelier IHG Hotels & Resorts vrea să precizeze că acest hotel nu mai are nicio legătură cu grupul și brandul hotelier InterContinental Hotels & Resort”, precizează un purtător de cuvânt IHG Hotels & Resorts.

IHG Hotels & Resorts și Compania Hoteliera Intercontinental România S.A. au luat decizia comună de a nu mai reînnoi contractul de management pentru Hotelul InterContinental Bucharest. Rezultatul acestei decizii este acela că, din data de 31 dec 2021, Grand Hotel Bucharest nu se mai află în operarea InterContinental Hotel & Resort și nici nu mai poartă acest nume.

Motivele deiziei de încetare a contractului de management

Compania IHG spune că setează standarde de top pentru brandurile aflate în portofoliul său, menite să asigure calitatea, siguranța și experiențe de neuitat pentru oaspeții săi: “Compania Hoteliera Intercontinental Romania S.A. și IHG au decis de comun acord să nu reînnoiască contractul de management al hotelului Grand Hotel Bucharest. Ținem să precizăm că, toti colegii care lucrează în cadrul locației Grand Hotel Continental sunt angajații societății Compania Hoteliera Intercontinental Romania S.A”.

* Compania Hotelieră Intercontinental România, reacţie la controalele ANPC: “Situația prezentată nu reprezintă modul în care se desfășoară activitatea noastră în mod curent”

Comisarii de la Protecţia Consumatorilor au propus, recent, închiderea definitivă a Hotelului Intercontinental din centrul Capitalei, în urma controalelor succesive care s-au soldat cu amenzi totale de 100.000 de lei.

“Situația prezentată către public și media de către ANPC nu reprezintă modul în care se desfășoară activitatea noastră în mod curent”, a transmis  Compania Hotelieră Intercontinental România S.A., în urma comunicatului ANPC din data de 23 Mai 2022, privind controalele efectuate la hotel.

Oficialii companiei susţin: “Hotelul a avut și are în acest moment toate măsurile necesare și de siguranță și va continua să asigure servicii de 5 stele pentru a răspunde exigențelor tuturor oaspeților.

Considerăm că este exagerată și nedreaptă, și căutăm cauza reală a acestor acțiuni nejuste la adresa companiei noastre. Am contestat toate procesele-verbale emise de către ANPC.

Suntem deschiși propunerilor constructive venite din partea autorităților de control, pentru a ne îmbunătăți standardele de calitate, dar respingem cu fermitate abuzurile administrative. Toate recomandările propuse în urma inspecțiilor au fost aplicate de îndată de societatea noastră, și solicităm public ANPC să ridice restricțiile impuse.

Contestăm cu fermitate propunerea de închidere a bucătăriei, a celor 20 de camere și a Centrului Spa ca fiind neproporțională cu rezultatele ultimelor inspecții și a situației de fapt.

Reamintim că la începutul anului am demarat un amplu proiect de modernizare al acestui simbol al orașului București, prevăzut cu un buget de 21 milioane de euro și care va fi finalizat în 2024. Oaspeții noștri apreciază de peste 50 de ani experiențele alături de noi, poziționând hotelul nostru printre alegerile favorite pentru cazări și evenimente. Regretăm profund că reputația pentru servicii excelente ne este contestată, dar reasigurăm toți oaspeții noștri de buna desfășurare a activitătii, în condiții de maximă siguranță”.

  • Comisarii de la Protecţia Consumatorilor au propus închiderea definitivă a Hotelului Intercontinental

Comisarii de la Protecţia Consumatorilor au propus închiderea definitivă a Hotelului Intercontinental în urma controalelor succesive care s-au soldat cu amenzi totale de 100.000 de lei.

Echipe ale Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor Municipiul Bucureşti (CPCMB) au realizat o acţiune de control, pe 19 mai 2022, la Compania Hotelieră Intercontinental România SA.

În urma verificărilor, au fost aplicate 6 amenzi contravenţionale în valoare totală de 50.000 lei şi s-au dispus măsurile complementare de oprire definitivă de la comercializare a produselor la care s-au înregistrat nereguli, oprirea temporară a prestării serviciului până la remedierea deficienţelor a bucătăriei, oprirea temporară a prestării serviciului până la remedierea deficienţelor a 10 camere verificate şi a centrului SPA şi propunerea sancţiunii complementare de închidere temporară a unităţii pe o durată de cel mult 6 luni, se precizează în documentul citat.

Abaterile de la legislaţie constatate de comisarii CPCMB au fost: utilizarea unor produse din carne şi peşte fără elemente de identificare şi caracterizare şi dată limită de consum, elemente fără de care nu se poate stabili conformitatea acestora; utilizarea unor produse refrigerate cu data durabilităţii minimale schimbată o altă dată de expirare (produse cărora li s-a schimbat starea termică prin congelare); folosirea, atât în blocul alimentar, cât şi în minibarurile din camere, a unor produse cu data limită de consum depăşită; existenţa unor preparate finite calde depozitate la temperatura mediului ambiant sau în spaţii frigorifice, fără respectarea condiţiilor de temperatură, conform legii; utilizarea, la bucătărie, a unor legume cu modificări organoleptice, precum şi a unor produse congelate, cu arsuri de congelare; nerespectarea vecinătăţilor produselor alimentare, în spaţiile frigorifice, precum şi depozitarea băuturilor direct pe paviment; existenţa unor condiţii igienice necorespunzătoare atât în camerele de hotel, cât şi în centrul SPA; lipsa informaţii privind utilizarea electronicelor; condiţii deficitare de amenajare a spaţiilor de cazare, care pot pune în pericol viaţa sau sănătatea consumatorilor (tencuială exfoliată, prize desprinse din perete, cabluri neizolate, geamuri crăpate, protecţia unei trepte de la scara de acces la saună deteriorată).

În ziua următoare, au fost verificate măsurile dispuse către operatorul economic cu o zi înainte şi, în urma constatării faptului că deficienţele nu au fost remediate în totalitate (condiţiile igienice şi de amenajare deficitare din camere, precum şi utilizarea produselor alimentare expirate fiind în continuare întâlnite de echipa de control), comisarii CPCMB au decis extinderea verificării la toate camerele libere ale hotelului.

Ca atare, sancţiunile adăugate sau rămase în vigoare în a doua zi de control au fost alte 4 amenzi contravenţionale în valoare de 35.000 lei, menţinerea măsurii de oprire temporară a prestării serviciului până la remedierea deficienţelor pentru bucătărie, centrul SPA şi 10 camere de cazare, cărora li s-au adăugat încă 20 de camere (măsura aplicându-se, în total pentru 30 de camere), precum şi propunerea de închidere temporară a unităţii pe o durată de cel mult 6 luni.

Aceeaşi situaţie s-a întâmplat o zi mai târziu, comisarii constatând din nou neîndeplinirea măsurilor şi găsind, în continuare materii prime expirate, în spaţiul de depozitare al produselor alimentare, preparate finite neetichetate, materii prime congelate cu data limită de consum schimbată, preparate gata montate pe farfurii pentru a fi servite, deşi bucătăria era oprită de la funcţionare şi două camere oprite de la funcţionare, ocupate.

“Ca atare, a mai fost aplicată o sancţiune contravenţională în valoare totală de 15.000 lei – ajungându-se, astfel, la un total de 100.000 lei, amenzi, – şi s-a propus sancţiunea complementară de închidere definitivă a hotelului”, se precizează în comunicatul ANPC.

Compania Hotelieră Intercontinental România S.A. fost înființată în 10 decembrie 1996. Este listată pe piața Rasdaq a BVB și are un capital de 83,35 milioane lei, divizat în 833,5 milioane de acțiuni, cu o valoare nominală de 0,1 lei. În 2020, compania a raportat o cifră de afaceri de 12.781.270 RON și 79 de angajați.

Articole recente

Medima Health – investiție de 1,5 milioane de euro în noua clinică de imagistică medicală din Brăila, a 8-a din rețea

Rețeaua națională de clinici de excelență în imagistică medicală și radiologie Medima Health a deschis…

6 minute ago

Prinţul Paul al României a fost prins la Paris

Prinţul Paul al României a fost prins la Paris, a anunțat ministrul Lucian Bode. Acesta era…

30 de minute ago

SAP sărbătorește 20 de ani în România – piața vedetă din regiunea SEE pentru compania de software

România este vedeta (rising star) SAP în regiunea SEE SAP aniversează 20 de ani de…

36 de minute ago

Ciucă: PNL susține menținerea cotei unice  și nu își dorește taxă de solidaritate

PNL susține menținerea cotei unice  și nu își dorește taxă de solidaritate, a spus Nicolae…

42 de minute ago

Spătaru: 300 de milioane de euro, ajutor pentru relansarea industriei prelucrătoare

Ministerul Economiei a lansat în dezbatere publică Hotărârea privind instituirea unei scheme de ajutor de…

51 de minute ago

Zelenski le cere liderilor G7 “să facă maximum” pentru a pune capăt războiului până la sfârşitul acestui an

Preşedintele ucrainean Volodimir Zelenski le-a cerut luni liderilor G7, reuniţi într-un summit în Bavaria, "să…

59 de minute ago