Auto

India: Tata Motors vrea să cumpere fabrica Ford pentru a-şi extinde producţia de vehicule electrice

Producătorul auto indian Tata Motors Ltd a semnat un acord pentru potenţiala achiziţie a fabricii Ford din vestul statului Gujarat, deoarece vrea să-şi extindă producţia de vehicule electrice, transmite Reuters, potrivit Agerpres.

Proprietarul Jaguar Land Rover deja domină piaţa vehiculelor electrice din India, în condiţiile în care Guvernul a aprobat o schemă de 3,5 miliarde de dolari pentru a stimula producţia de vehiculele nepoluante, în vederea reducerii importurilor de petrol şi a poluării.

Memorandumul de înţelegere anunţat luni acoperă reglementările privind terenul, activele şi toţi angajaţii eligibili care lucrează la facilitatea din Sanand, statul Gujarat. Detaliile financiare ale tranzacţiei nu au fost date publicităţii.

Tata Motor va investi în noi utilaje şi echipamente la această fabrică, prin divizia sa de mobilitate electrică, pentru a produce anual 300.000 de unităţi, după finalizarea lucrărilor. Ulterior, capacitatea poate fi majorată la peste 400.000 de unităţi pe an.

“Sporirea preferinţei consumatorilor pentru vehiculele de pasageri şi electrice produse de Tata Motors a dus la o creştere semnificativă a comenzilor, această potenţială tranzacţie va sprijini extinderea capacităţii”, a afirmat Shailesh Chandra, director în cadrul Tata Passenger Electric Mobility Ltd.

Anul trecut, Tata a obţinut un miliard de dolari de la firma de private equity TPG pentru afacerea sa de vehicule electrice şi concurează pe acest segment cu producătorul auto indian Mahindra and Mahindra.

În februarie, Ford anunţase că ia în considerare producerea de vehicule electrice în India pentru export şi posibil pentru vânzarea pe piaţa indiană, după ce în septembrie a informat că intenţionează să oprească producţia de automobile în India şi îşi va închide ambele uzine din această ţară. Compania auto americană ar urma să-şi lichideze operaţiunile de la fabrica Chennai, unde sunt produse autoturisme şi motoare, din statul Tamil Nadu, şi la uzina din statul Gujarat.

Este un raport bun cost-beneficiu pentru a fabrica maşini în India, iar compania a exportat timp îndelungat vehicule în America de Nord şi Europa, ambele pieţe în creştere rapidă pentru maşinile electrice, aprecia recent Gaurav Vangaal, director în cadrul IHS Markit.

Articole recente

Topul celor mai bune orașe pentru Generația Z 

Bangkok, Thailanda, este orașul numărul 1 pentru Generația Z, în parte datorită scorurilor sale ridicate…

4 ore ago

Canada a eliminat multe dintre tarifele de retorsiune impuse SUA

Canada a eliminat vineri multe dintre tarifele de retorsiune impuse SUA, marcând un pas semnificativ…

4 ore ago

Cancelarul Merz, despre un acord de pace în Ucraina: Suntem la o distanţă de 10 kilometri şi am parcurs, poate, primii 200 de metri

Cancelarul german Friedrich Merz a descris eforturile de a ajunge la un acord de pace…

5 ore ago

Muncitorii străini au impulsionat economia zonei euro, afirmă Christine Lagarde

Preşedinta Băncii Centrale Europene, Christine Lagarde, a declarat sâmbătă, la simpozionul anual al Rezervei Federale…

5 ore ago

În spatele importurilor masive de petrol rusesc ale Indiei: cel mai bogat om din Asia (Al Jazeera)

Importurile de țiței rusesc ale Reliance au crescut de la 3% înainte de războiul din…

6 ore ago

Un atac cu drone ucrainene provoacă un incendiu și reducerea capacității centralei nucleare rusești de la Kursk

Un atac cu drone ucrainene a provocat un incendiu de scurtă durată la centrala nucleară…

6 ore ago

This website uses cookies.

Read More