Analize

INS: Transportul portuar maritim de mărfuri, în scădere cu 4,9% în primul semestru din 2020

Transportul portuar maritim de mărfuri a consemnat în primul semestru al acestui an o scădere de 4,9% faţă de perioada similară din 2019, în contextul în care a fost înregistrată o creştere cu 10,7% la mărfurile încărcate şi o scădere cu 17,7% la cele descărcate, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică, potrivit Agerpres.

Mărfurile încărcate şi descărcate în porturile în care sunt operate nave maritime au totalizat 23,099 milioane tone în primul semestru, din care 10,934 milioane tone în trimestrul al doilea. Transportul de containere a însumat 310.000 TEU la nivelul semestrului I 2020 şi 149.000 TEU în trimestrul II.

Porturile în care a fost desfăşurată cea mai intensă activitate în cursul semestrului I 2020 sunt: Constanţa, cu o pondere de 88,5% şi Midia cu o pondere de 5,3%. În cursul trimestrului II 2020, ponderile cele mai însemnate au fost înregistrate de Constanţa, cu 83,9% şi Midia cu 9,3%.

În perioada analizată, a fost transportată cu preponderenţă tipul de încărcătură vrac solid, care a însumat 13,543 milioane tone la nivelul semestrului I şi 6,559 milioane tone în trimestrul II.

Cele mai însemnate cantităţi de mărfuri încărcate şi descărcate au fost înregistrate, în primele şase luni din 2020, în relaţie cu: Rusia (5,077 milioane tone) şi Turcia (3,622 milioane tone). Dintre statele membre ale Uniunii Europene, Spania (825.000 tone) şi Grecia (814.000 tone) au înregistrat cele mai mari volume de mărfuri transportate.

În ceea ce priveşte trimestrul II 2020, ponderile cele mai semnificative au fost deţinute de Rusia (2,046 milioane tone) şi Turcia (1,805 milioane tone), iar dintre statele UE, de Grecia (432.000 tone) şi Spania (402.000 tone).

La nivelul primului semestru din 2020 cele mai însemnate cantităţi încărcate au fost: produse agricole, din vânătoare şi silvicultură; peşte şi alte produse din pescuit în proporţie de 67,8%. În ceea ce priveşte descărcările, ponderea a fost deţinută de cărbune şi lignit, ţiţei şi gaze naturale, respectiv 34,8%.

În portul Constanţa, cele mai însemnate cantităţi de mărfuri încărcate în semestrul I 2020, au fost produsele agricole, din vânătoare şi silvicultură; peşte şi alte produse din pescuit în proporţie de 69,7%. Dintre mărfurile descărcate, ponderea cea mai însemnată a fost deţinută de cărbune şi lignit, ţiţei şi gaze naturale, în proporţie de 33.

Conform INS, în context european, datele statistice publicate de către Comisia Europeană – Eurostat, la nivelul semestrului I 2019, prezintă România pe locul al 18-lea între statele UE care, conform legislaţiei, raportează date privind transportul portuar maritim.

Articole recente

Trump: Consiliul Fed ar trebui să preia controlul, dacă Powell nu reduce ratele dobânzilor

Preşedintele SUA, Donald Trump, a îndemnat vineri Consiliul Rezervei Federale americane să preia controlul, dacă…

32 de minute ago

Finlanda restricţionează utilizarea telefoanelor mobile în şcoli

Noua legislaţie care restricţionează utilizarea telefoanelor mobile în şcolile finlandeze a intrat în vigoare vineri,…

35 de minute ago

Putin reiterează că obiectivele Rusiei în Ucraina rămân neschimbate, dar speră că negocierile de pace vor continua

Președintele rus Vladimir Putin a reiterat vineri că obiectivele Rusiei în Ucraina rămân neschimbate, dar…

48 de minute ago

Preşedintele Nicuşor Dan a semnat 73 de decrete de pensionare pentru magistraţi; printre aceştia se numără preşedinta ICCJ

Preşedintele Nicuşor Dan a semnat vineri decretele de pensionare pentru 73 de magistraţi, printre care…

52 de minute ago

Operaţiunea “Cuibul cu Fantome”: ANAF controlează firmele care împart sediul cu alte zeci sau sute de societăţi

Direcţia Generală Antifraudă Fiscală a demarat în aceste zile Operaţiunea "Cuibul cu Fantome", care presupune…

57 de minute ago

Insolvențele în București au crescut cu 32% – Risco

Conform platformei de analiză financiară RisCo.ro, în perioada august 2024 - iulie 2025 au fost…

2 ore ago

This website uses cookies.

Read More