Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzÎncadrarea clienților în noile plafoane de consum de energie electrică, stipulate de ordonanța Guvernului din luna august, se face în funcție de consumul mediu anual din 2021. Există situații în care unii clienți, care au lucrat de acasă în 2021, să fie încadrați peste plafon, la un preț mai mare al energiei, dar dacă reușesc să își diminueze consumul, în acest an, vor putea beneficia de o regularizare, în februarie 2023, când ar putea primi banii plătiți în plus înapoi.
Regularizarea nu s-ar face și în sens invers, pentru cei încadrați la prețuri plafonate în 2021, dar care depășesc plafoanele în 2022, după cum interpretează prevederile actuale reprezentanții ACUE (Federația Asociațiilor Companiilor de Utilități din Energie).
Interpretarea ACUE este că prevederea se aplica doar în beneficiul clienților, a spus Dana Dărăban, director executiv ACUE: “În cazul clienților de energie electrică care nu se încadrează în tranșele de consum întrucât au avut un consum mediu lunar, în 2021, de peste 300 kWh, dar se încadrează în aceste tranșe cu consumul din anul 2022 sau al celor care s-au racordat la sistemul de distribuție începând cu 1 ianuarie 2022, furnizorii vor emite în luna februarie 2023 o factură de regularizare a consumului facturat anterior, corespunzător perioadei de aplicare a prezentei ordonanțe.
Prețul final utilizat pentru calculul acestei facturi de regularizare va fi stabilit în funcție de încadrarea în noua tranșă de consum a locului de consum.”
Reprezentanții ACUE au mai spus că așteaptă totuși lămuri legislative din partea autorităților, pentru a vedea cum se va aplica această regularizare.
Recomandarea ACUE pentru clienți este ca aceștia să-și transmită indexul de consum, atât la energie, cât și la gaze.
“Transmiterea indexului autocitit este cea mai bună metodă prin care îți poți monitoriza costurile cu facturile de gaze naturale și energie electrică. În acest fel, plătești consumul realizat lunar și nu unul estimat”, potrivit ACUE.
Potrivit Federatiei, 14-30% dintre clienții casnici citesc contorul, în creștere în ultimul an.
Exim Banca Românească prelungește până la finalul lunii august oferta unică de economisire care permite…
Grupul Financiar Banca Transilvania a participat pentru prima dată în acest an la exercițiul european…
Statele Unite şi NATO lucrează la un nou mecanism de furnizare de echipamente militare americane…
Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) avertizează asupra unui val de înșelătorii online în care…
Adrian Țuțuianu (PSD) a fost numit vineri în funcția de secretar de stat în cadrul…
Un grup de acționari ai Fondului Proprietatea, care dețin împreună 5,27% din capitalul social, solicită…
This website uses cookies.
Read More