Energie

Interpretare ACUE: Regularizarea facturilor la energie în luna februarie 2023 se aplica doar în beneficiul clienților; Companiile așteaptă lămuriri legislative

Încadrarea clienților în noile plafoane de consum de energie electrică, stipulate de ordonanța Guvernului din luna august, se face în funcție de consumul mediu anual din 2021. Există situații în care unii clienți, care au lucrat de acasă în 2021, să fie încadrați peste plafon, la un preț mai mare al energiei, dar dacă reușesc să își diminueze consumul, în acest an, vor putea beneficia de o regularizare, în februarie 2023, când ar putea primi banii plătiți în plus înapoi.

Regularizarea nu s-ar face și în sens invers, pentru cei încadrați la prețuri plafonate în 2021, dar care depășesc plafoanele în 2022, după cum interpretează prevederile actuale reprezentanții ACUE (Federația Asociațiilor Companiilor de Utilități din Energie).

Interpretarea ACUE este că prevederea se aplica doar în beneficiul clienților, a spus Dana Dărăban, director executiv ACUE: “În cazul clienților de energie electrică care nu se încadrează în tranșele de consum întrucât au avut un consum mediu lunar, în 2021, de peste 300 kWh, dar se încadrează în aceste tranșe cu consumul din anul 2022 sau al celor care s-au racordat la sistemul de distribuție începând cu 1 ianuarie 2022, furnizorii vor emite în luna februarie 2023 o factură de regularizare a consumului facturat anterior, corespunzător perioadei de aplicare a prezentei ordonanțe.

Prețul final utilizat pentru calculul acestei facturi de regularizare va fi stabilit în funcție de încadrarea în noua tranșă de consum a locului de consum.”

Reprezentanții ACUE au mai spus că așteaptă totuși lămuri legislative din partea autorităților, pentru a vedea cum se va aplica această regularizare.

În cazul gazelor naturale, prețul plafonat pentru clienții casnici este de maximum 0,31 lei/kWh (TVA inclus). Prețul se va aplica pentru toți clienții de gaze naturale, indiferent de consumul acestora, până la data de 31 august 2023.

Recomandarea ACUE pentru clienți este ca aceștia să-și transmită indexul de consum, atât la energie, cât și la gaze.

“Transmiterea indexului autocitit este cea mai bună metodă prin care îți poți monitoriza costurile cu facturile de gaze naturale și energie electrică. În acest fel, plătești consumul realizat lunar și nu unul estimat”, potrivit ACUE.

Potrivit Federatiei, 14-30% dintre clienții casnici citesc contorul, în creștere în ultimul an.

Articole recente

Exim Banca Românească prelungește oferta de economisire  cu dobânzi atractive la depozitele în lei și euro

Exim Banca Românească prelungește până la finalul lunii august oferta unică de economisire care permite…

56 de minute ago

SUA şi NATO elaborează un nou mecanism de finanţare a armelor americane pentru Ucraina plătite de europeni

Statele Unite şi NATO lucrează la un nou mecanism de furnizare de echipamente militare americane…

o oră ago

DNSC avertizează asupra unui val de înșelătorii online în care este folosită imaginea economistului Adrian Negrescu

Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) avertizează asupra unui val de înșelătorii online în care…

o oră ago

Adrian Țuțuianu – secretar de stat în cadrul SGG; Dan Reșitnec – secretar general adjunct al Guvernului

Adrian Țuțuianu (PSD) a fost numit vineri în funcția de secretar de stat în cadrul…

o oră ago

Un grup de acționari ai Fondului Proprietatea solicită convocarea AGA pentru anularea actualului proces de selecție a administratorului

Un grup de acționari ai Fondului Proprietatea, care dețin împreună 5,27% din capitalul social, solicită…

o oră ago

This website uses cookies.

Read More