*”Sustenabilitatea este o parte esențială din strategia de business a companiei HEINEKEN – EverGreen 2025″.
* “HEINEKEN se angajează să plătească salarii egale pentru aceeași muncă, tuturor colegilor, indiferent de gen”.
* “Ne-am propus să ajungem la “net zero” în întregul lanț valoric, până în 2040”
* “În România, am ajuns la un consum de apă de 3,5 hl/hl în anul 2021 și lucrăm în continuare pentru a descrește cantitatea”.
* “În prezent, procentul de femei reprezentate în echipele de conducere din HEINEKEN s-a dublat față de acum un deceniu, însă rămân în continuare multe oportunități”.
* Interviu cu Federico Agressi, Supply Chain Director HEINEKEN România
Care sunt principalele direcţii de sustenabilitate ale HEINEKEN România? Cum se încadrează acestea în strategia globală de sustenabilitate a HEINEKEN?
Federico Agressi: Mă bucur să împărtășesc viziunea noastră despre un subiect atât de actual și de important pentru noi, HEINEKEN. Sustenabilitatea este o parte esențială din strategia de business a companiei HEINEKEN – EverGreen 2025. Suntem o companie globală – de altfel, suntem cel mai internațional berar, prezenți cu brandurile din portofoliul în 190 de piețe din întreaga lume. Ne dorim și credem că putem avea un rol în a adresa provocările de mediu și sociale cu care lumea și societatea se confruntă astăzi și care au un impact asupra viitorului.
De mai bine de 10 ani, urmăm, la nivel global, strategia de sustenabilitate Brew a Better World, iar în 2021 am setat obiective noi, mai ambițioase.
”Brew a Better World 2030” este strategia care ne ghidează și pe noi, în România, deci suntem 100% aliniați la prioritățile de sustenabilitate și angajamentele globale.
„Brew a Better World 2030” se concentrează pe 3 dimensiuni principale: mediu, impact social și consum responsabil.
Pe zona de Mediu, ne-am propus să atingem ținta de net zero emisii de carbon în procesele din Scope 1 și Scope 2 și o reducere de 30% în ceea ce privește procesele din Scope 3, până în 2030, și să ajungem la “net zero” în întregul lanț valoric, până în 2040; vom maximiza circularitatea, prin zero deșeuri trimise la groapa de gunoi, prin accelerarea ambalajelor returnabile și prin reducerea plasticului din ambalajele secundare. Apa este și ea o prioritate importantă, atât pentru business-ul nostru, cât și pentru comunități. Astfel, ne-am angajat să continuăm procesul reducerii consumului de apă în producție, să maximizăm procesul de reutilizare și recirculare a apei și să echilibrăm pe deplin apa utilizată în produsele noastre în zonele cu resurse limitate de apă.
În ceea ce privește Impactul Social, continuăm să promovăm incluziunea și diversitatea, echilibrul de gen, prin crearea unui loc de muncă echitabil și sigur pentru toți angajații noștri. În același timp, vrem să avem un impact pozitiv și în afara companiei noastre, în comunități, astfel că ne-am propus ca în fiecare piață să dezvoltăm, anual, inițiative cu impact social pozitiv.
Nu în ultimul rând, ne preocupă Consumul responsabil: acest lucru înseamnă să le oferim consumatorilor noștri opțiuni cu zero alcool, în toate piețele unde suntem prezenți, să manifestăm transparență și toleranță zero pentru consumul dăunător de alcool.
Suntem, de asemenea, conștienți că, în calitate de producători, avem un rol important în a promova moderația. Ne-am propus să facem acest lucru prin parteneriate locale cu organizații de profil, alături de care dezvoltăm programe de prevenire a consumului excesiv de alcool, dar și prin brandurile noastre – brandul nostru, Heineken, investește anual 10% din bugetul de media, pentru campanii de consum responsabil.
Care sunt noile ambiţii HEINEKEN România pentru 2030? Dar ale companiei mamă HEINEKEN?
Federico Agressi: În prezent, viziunea care ne ghidează dezvoltarea la nivel global este strategia noastră de business, EverGreen 2025. Lansată în 2021, este o strategie de creștere echilibrată care ne ajută să ne adaptăm la o lume aflată în permanentă schimbare, într-un nou capitol al evoluției noastre.
Punând clienții și consumatorii ferm în centrul atenției, ne propunem să ne îmbunătățim portofoliul de băuturi, prin premiumizare și inovare, precum și activitatea la nivel global. Facem pași mari în transformarea noastră digitală – ne propunem să devenim cel mai bine conectat producător de bere. Ne intensificăm eforturile pentru a îmbunătăți productivitatea și ridicăm ștacheta în ceea ce privește sustenabilitatea socială și de mediu.
Dacă este să vorbim despre planurile la nivel local, ne dorim să păstrăm o prezență puternică și relevantă pe piața românească și în comunitățile în care activăm. Astfel, continuăm să investim semnificativ în cele trei fabrici, dar și în oamenii și în brandurile noastre.
Ce ne puteţi spune despre decarbonizarea producţiei HEINEKEN şi a întregului lanţ valoric? Ati demarat proiecte de energie regenerabilă şi eficienţă energetică?
Federico Agressi: Decarbonizarea producției și a lanțului valoric este un angajament important pentru noi, la HEINEKEN, pe care ne concentrăm în mod deosebit în aria Supply Chain. Sunt câteva direcții principale pe care le adresăm, pentru a înainta către aceste obiective.
Pe de o parte, reducem consumul electric și termic și devenim mai eficienți în fiecare an.
De asemenea, finalizăm planul de a înlocui complet combustibilii fosili cu energie curată, cu emisii reduse de carbon, și energie regenerabilă. Toată energia electrică pe care o folosim în HEINEKEN România provine deja din surse verzi, de mulți ani. De asemenea, HEINEKEN s-a alăturat unui consorțiu pentru a asigura energie electrică regenerabilă suplimentară în Europa (VPPA). Împreună cu alţi parteneri, ne-am unit forţele pentru a sprijini dezvoltarea a 35 de turbine eoliene în Mutkalampi, Finlanda, care va fi finalizată în 2023. VPPA (virtual power purchasing agreement) acoperă un volum de producţie estimat de 330 GWh pe an, echivalent cu energia electrică anuală necesară pentru consumul a 40.000 de gospodării. Proiectul va ajuta la evitarea a peste 230.000 de tone de emisii de CO2 pe an.
Totodată, eliminăm orice amprentă de carbon reziduală cu proiecte care compensează emisiile de CO2.
Decarbonizarea presupune eforturi susținute și multă determinare. În același timp, evoluțiile tehnologice ne vin în ajutor și mizăm pe acest lucru în anii următori.
Ce credeţi că ar trebui făcut în România pentru dezvoltarea economiei circulare?
Federico Agressi: Conștientizarea publică și asigurarea infrastructurii necesare sunt două aspecte esențiale. Cred că România va face progrese mari în următorii ani.
În acest sens, menționez un proiect foarte important la nivel național – Sistemul Garanție-Returnare pentru ambalaje – pe care și noi, HEINEKEN, îl susținem, ca membri ai industriei locale a băuturilor. Odată implementat, acest sistem va reduce semnificativ deșeurile aruncate în mediu și va susține reciclarea materialelor. Impactul pozitiv va fi semnificativ, inclusiv în ceea ce privește reducerea emisiilor de CO2 și metan, deoarece va fi nevoie de mai puțină energie pentru a produce aceeași cantitate de recipiente din sticlă sau plastic. SGR este un proiect grozav și suntem cu toții concentrați pe implementarea lui; cu cât îl avem mai devreme, cu atât mai bine pentru noi toți.
Care sunt obiectivele HEINEKEN privind consumul global de apă, în condiţiile în care se preconizează o criză a apei? Dar în România?
Federico Agressi: Apa este esențială pentru viață și critică pentru procesul de fabricare a berii. Prin urmare, apa s-a aflat întotdeauna printre prioritățile de mediu ale HEINEKEN. Ca parte a obiectivelor globale pentru 2030, HEINEKEN își va reduce și mai mult consumul mediu de apă, la 2,6 hectolitri de apă pe hectolitru de băutură produs în zonele cu deficit de apă și 2,9 hl / hl la nivel mondial.
În România, am ajuns la un consum de 3,5 hl/hl în anul 2021 și lucrăm în continuare pentru a descrește cantitatea.
Ce ne puteţi spune despre campaniile HEINEKEN privind consumul responsabil de alcool?
Federico Agressi: Unul dintre cei trei piloni principali ai strategiei noastre de sustenabilitate, ”Brew a Better World 2030”, este dedicat consumului responsabil. Prin această direcție strategică, grupul HEINEKEN își propune să promoveze un consum moderat și să lupte împotriva riscurilor abuzului de alcool.
În România, HEINEKEN acționează în această direcție de mulți ani, fiind un promotor consecvent al moderației și al luptei împotriva consumului riscant de alcool. Încă din 2009, HEINEKEN România a dezvoltat un parteneriat puternic cu ALIAT pentru Sănătate Mintală (ALIAT sm) – o reputată asociație neguvernamentală creată de specialiști în sănătate mintală, care activează în domeniul prevenirii și tratamentului abuzului și dependenței de alcool și droguri. Împreună au construit Alcohelp, singurul program din țară care include mai multe tipuri de intervenții în domeniul consumului problematic de alcool (platforma online și aplicația mobilă Alcohelp, linia telefonică Alcoline, Centrele AlcoInfo din spitalele publice și multe alte activități de prevenire).
În fiecare an, acest parteneriat acționează prin inițiative concrete de informare și intervenție, așa cum este Testarea națională a consumului personal de alcool cu ajutorul testului AUDIT, dezvoltat de OMS, un proiect de succes derulat la nivel național începând cu 2019.
În același timp, este important de menționat că și brandurile noastre sunt ambasadori ai consumului responsabil și ai moderației. 10% din bugetul de marketing al brandului nostru emblematic, Heineken®, este dedicat campaniilor de promovare a consumului responsabil.
Totodată, în România, portofoliul nostru de băuturi include variante fără alcool pentru patru dintre mărcile noastre: Heineken®, Birra Moretti®, Golden Brau®, Ciuc Radler®.
Care sunt obiectivele HEINEKEN pentru 2030 în materie de resurse umane?
Federico Agressi: Angajamentele globale ale HEINEKEN pentru 2030 ridică ambițiile de sustenabilitate socială ale companiei, inclusiv atenția pe care o acordăm în continuare incluziunii și diversității.
În prezent, procentul de femei reprezentate în echipele de conducere din HEINEKEN s-a dublat față de acum un deceniu, însă rămân în continuare multe oportunități. Pentru prima dată, în 2021, HEINEKEN a stabilit un angajament de gen, pentru a crește gradul de reprezentare a femeilor în echipele de conducere, la 30% până în 2025 și 40% până în 2030, ca un pas către atingerea echilibrului de gen.
Totodată, HEINEKEN se angajează să plătească salarii egale pentru aceeași muncă, tuturor colegilor, indiferent de gen.
Mai mult, compania implementează la nivel global un program de remunerare egală și salariu echitabil, pentru ca fiecare angajat să câștige nu doar un salariu minim legal, ci un salariu corect, până cel târziu în 2023, mai ales în comunitățile cele mai vulnerabile.
Suntem peste 80.000 de colegi în întreaga lume. În această mare familie, HEINEKEN își propune să cultive un mediu profesional corect, echitabil, în care oricine să se poată dezvolta profesional, și un sentiment de apartenență la o echipă puternică, motivată, unită în jurul misiunii companiei – Creăm bucuria autentică de a fi împreună, pentru a inspira o lume mai bună.