Investitii

Investiţiile chineze în Europa se reprofilează pe producerea de baterii pentru vehicule electrice

Investiţiile chineze în Europa se modifică de la fuziuni şi achiziţii la proiecte de tip greenfield, în special în domeniul producerii de baterii pentru vehicule electrice, arată datele pe 2022 analizate de firmele de cercetare MERICS şi Rhodium Group, transmite Reuters, potrivit Agerpres.

Investiţiile de tip greenfield au reprezentat anul trecut 57% din totalul investiţiilor străine directe ale Chinei în Europa, depăşind fuziunile şi achiziţiile pentru prima dată din 2008, conform raportului publicat marţi.

Achiziţionarea Sumo Digital de către Tencent a fost singura tranzacţie în valoare de peste un miliard de euro (1,10 miliarde de dolari), alte investiţii majore fiind în fabrici de baterii, de către companii cum ar fi CATL, Envision AESC şi SVOLT.

“Asistăm la o modificare majoră a modului în care companiile din China investesc în Europa… firmele chineze au devenit jucători importanţi în tranziţia verde a Europei”, a apreciat Agatha Kratz, director al Rhodium Group.

Europa are unele din cele mai stricte reglementări în privinţa electrificării şi tranziţiei verzi dar producerea de baterii este în urma rivalilor din Asia, cea mai mare parte a capacităţilor planificate pentru producerea de baterii venind de la producătorii din Japonia, Coreea de Sud sau China, a căror expertiză este semnificativă.

Configurarea operaţiunilor de la zero în Europa permite firmelor din China să evite tarifele vamale şi costurile de transport, astfel încât nu sunt împiedicate de tensiunile politice care ar putea afecta exporturile şi importurile, se arată în raport.

Deşi a sporit supervizarea investiţiilor chineze în Europa, regiunea încă rămâne mai deschisă din punct de vedere politic către China decât Statele Unite, care au luat măsuri contra importurilor de baterii din China prin programul de investiţii (Inflation Reduction Act, IRA), un pachet de 369 de miliarde de dolari care prevede distribuirea de subvenţii pentru industriile verzi, precum fabricarea de baterii pentru vehiculele electrice, cipuri sau panouri solare.

Politicienii europeni şi liderii de afaceri încă sunt în mijlocul unei dezbateri privind propria relaţie a regiunii cu China, încercând să sprijine industria internă şi să găsească noi furnizori pentru materiile prime necesare pentru tranziţia verde.

Articole recente

Petrolul crește cu aproape 2% după atacul israelian în Qatar

Prețul petrolului a crescut cu peste un dolar pe baril marți, după ce armata israeliană…

14 minute ago

Pîslaru: În 2025, nu există risc de pierdere de fonduri europene; lucrurile nu arată rău deloc nici pentru 2026 (interviu Agerpres)

Obiectivul Guvernului este să atragă peste 20 de miliarde de euro din PNRR, iar în…

18 minute ago

Adrian Câciu: Știam că Boloş e mincinos, dar nu mă așteptam să fie și lipsit de caracter!

Știam că Boloş e mincinos, dar nu mă așteptam să fie și lipsit de caracter,…

37 de minute ago

România primește a doua cea mai mare alocare financiarã, de 16,68 mld. EUR, în cadrul programului SAFE, pentru a-și consolida capacitatea de apãrare

Comisia Europeanã alocã României suma de 16,68 miliarde de euro, prin intermediul noului instrument financiar…

51 de minute ago

Sorin Grindeanu: Mecanismul prin care s-a folosit fondul de rezervă a fost propus de ministrul Finanţelor

Preşedintele interimar al PSD, Sorin Grindeanu, a declarat, marţi, că, în fostul guvern, mecanismul prin…

59 de minute ago

Qatar condamnă cu fermitate “atacul laș al Israelului”; „Israelul își asumă întreaga responsabilitate”: Netanyahu

Declarația de condamnare a Qatarului, în întregime Mai jos se află textul integral al condamnării…

o oră ago

This website uses cookies.

Read More