International

Israel-Hamas/ONU: Atacurile houthi au dus la scăderea cu 42% a comerţului prin Canalul Suez în două luni

Volumul comerţului care trece prin Canalul Suez, ce suferă de pe urma atacurilor rebelilor houthi yemeniţi în Marea Roşie, a scăzut cu 42% în ultimele două luni, potrivit ONU, îngrijorată de repercusiunile asupra întregului comerţ mondial, transmite vineri AFP, potrivit Agerpres.

“Suntem foarte îngrijoraţi de atacurile asupra transportului maritim din Marea Roşie (…) care exacerbează perturbările comerciale legate de geopolitică şi schimbările climatice”, a declarat joi, într-o conferinţă de presă, Jan Hoffmann, un responsabil al organului ONU responsabil pentru comerţ şi dezvoltare (UNCTAD).

Potrivit UNCTAD, din cauza atacurilor houthi care i-au împins pe armatori să suspende tranzitul prin Marea Roşie şi să ocolească Africa, volumul comerţului prin Canalul Suez a scăzut cu 42% în ultimele două luni.

Tranzitul săptămânal al navelor portcontainer a scăzut cu 67% faţă de anul anterior.”Deoarece cele mai mari nave portcontainer sunt în principal cele care nu mai folosesc Canalul Suez, scăderea cantităţii de containere este şi mai mare”, a menţionat Hoffman.

Tranzitul petrolierelor a scăzut cu 18%, cel al cargourilor cu mărfuri vrac (cereale, cărbune etc.) cu 6%, iar transportul de gaze este oprit.

Din luna noiembrie, rebelii yemeniţi houthi au declarat că vizează nave din Marea Roşie şi Golful Aden care au legătură cu Israelul în semn de “solidaritate” cu palestinienii din Fâşia Gaza aflaţi sub asediul armatei israeliene.

Perturbarea comerţului în Marea Roşie este cu atât mai îngrijorătoare cu cât “peste 80%” din comerţul global cu mărfuri se desfăşoară pe mare şi “alte rute importante sunt deja sub tensiune”, a subliniat expertul UNCTAD.

Astfel, tranzitul prin Marea Neagră a fost în mare măsură perturbat după invadarea Ucrainei de către Rusia, ceea ce a dus la o creştere a preţurilor mondiale la alimente în lunile care au urmat. Din cauza secetei, nivelul apei din Canalul Panama a scăzut semnificativ, reducând de asemenea traficul. Astfel, luna trecută, numărul traversărilor prin acest canal a scăzut cu 36% faţă de anul anterior şi cu 62% comparativ cu doi ani în urmă, potrivit UNCTAD.

Perturbările prelungite pe rutele comerciale majore ar putea afecta lanţurile globale de aprovizionare ducând la întârzieri în livrările de mărfuri, la creşterea costurilor şi la un risc de inflaţie”, notează agenţia ONU, exprimându-şi îngrijorarea în special în privinţa preţurilor mondiale la alimente.

Articole recente

Poate exista prosperitate fără educație financiară? Cum eliminăm inegalitățile economice printr-o abordare sistemică  (analiză ISF)

Valentin Ionescu (foto stânga), Președintele Institutului de Studii Financiare (ISF) și Ieronim Ștefan (dreapta), coordonatorul…

o oră ago

Foto și video de la erupția vulcanului Klyuchevskoy

 Serviciul Geofizic al Academiei Ruse de Științe a publicat pe canalul său de Telegram foto…

2 ore ago

Robert Cosmin Pană, numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un mandat de patru ani

Robert Cosmin Până a fost  numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un…

2 ore ago

Emiratele Arabe Unite construiesc o conductă care va transporta apă desalinizată către sudul Fâşiei Gaza

Emiratele Arabe Unite (EAU) vor începe, cu acordul Israelului, construcţia unei conducte importante ce va…

4 ore ago

Nicușor Dan spune că vizita în SUA ar putea fi la începutul anului viitor: Trebuie pregătită foarte bine

Președintele Nicușor Dan a anunțat, miercuri, că vizita sa oficială în Statele Unite ale Americii…

4 ore ago

Economia Germaniei în stagnare în semestrul I; după doi ani de ajustare, economia Germaniei va reveni pe creștere începând cu 2025 (Andrei Rădulescu)

de Andrei Rădulescu Destatis a publicat astăzi estimările preliminare cu privire la evoluția economiei Germaniei…

4 ore ago

This website uses cookies.

Read More