Categories: Fără categorie

Italianul Luca de Meo va conduce Renault începând din luna iulie

Grupul auto francez Renault, proprietarul Dacia, l-a recrutat pe fostul preşedinte de la Seat (marcă din grupul Volkswagen), Luca de Meo, pentru postul de director general, în încercarea de a se relansa şi a da un nou impuls alianţei cu Nissan şi Mitsubishi Motors, după un an de criză, transmite AFP, potrivit Agerpres.

Consiliul de Administraţie de la Renault reunit marţi după-amiază la sediul grupului de la Boulogne-Billancourt a decis să încredinţeze conducerea operaţională a Renault lui Luca de Meo, un cetăţean italian în vârstă de 52 de ani, începând cu data de 1 iulie.

Motivul pentru care Luca de Meo nu a putut prelua imediat noile atribuţii are legătură cu o clauză de non-concurenţă inclusă în contractul său cu Volkswagen. Această clauză prevede că Luca de Meo trebuie să trimită un preaviz către Volskwagen şi să nu comunice informaţii strategice în această perioadă.

Preşedintele Consiliului de Administraţie de la Renault, Jean-Dominique Senard, mizează pe Luca de Meo pentru a da un nou impuls unei companii afectate de scandalul Carlos Ghosn, fostul CEO care la finele lunii decembrie a ajuns în Liban după ce a fugit din Japonia unde este acuzat de nereguli financiare.

“Mă bucur de această nouă guvernanţă care marchează o etapă decisivă a grupului şi a alianţei. Luca de Meo este un mare strateg şi vizionar al unei industrii auto în plină transformare. Expertiza sa şi pasiunea sa pentru automobile vor face din el un veritabil atu pentru grup”, a declarat Jean-Dominique Senard.

Luca de Meo, un expert în marketing care şi-a petrecut întrega carieră în industria auto, a reuşit să redreseze constructorul auto spaniol Seat, în fruntea căruia a fost numit în 2015, după ce anterior a fost director de marketing şi vânzări la constructorul auto german Audi. Dacă în urmă cu patru ani Seat era o marcă muribundă, anul trecut a stabilit un record istoric de vânzări.

În noua sa funcţie de CEO al Renault, Luca de Meo va trebui să redreseze activitatea mărcii Renault pe piaţa din Europa care trebuie să se distingă şi mai mult de filiala română ‘low-cost’ Dacia. Acţiunile Renault au pierdut jumătate din valoare după arestarea lui Carlos Ghosn în luna noiembrie 2018, o dovadă a neîncrederii investitorilor după un an de criză între constructorul auto francez şi aliatul japonez Nissan.

În 2019, vânzările totale ale grupului auto Renault au scăzut cu 3,4% în ritm anual, până la 3,753 milioane vehicule, în schimb, vânzările mondiale de autoturisme şi utilitare marca Dacia au crescut anul trecut cu 5,1% până la 736.570 unităţi. 

Articole recente

Indicii americani S&P 500 şi Nasdaq ating noi maxime record după datele privind inflaţia din SUA; acţiunile Oracle urcă spectaculos – actualizare

Actualizare  Indici: Dow în scădere cu 0,43%, S&P 500 în creștere cu 0,50%, Nasdaq în…

29 de minute ago

Larry Ellison l-a detronat pe Elon Musk din poziţia de cel mai bogat om de pe Planetă

Larry Ellison l-a detronat pe Elon Musk din poziţia de cel mai bogat om de…

38 de minute ago

Hidroserv va finaliza lucrările de retehnologizare a hidroagregatelor 1-4 şi instalaţiile generale ale centralei CHE Stejaru

Societatea de Servicii Hidroenergetice Hidroserv a câştigat contractul "Retehnologizare CHE Stejaru. Retehnologizare HA1,HA2,HA3,HA4 şi instalaţii…

40 de minute ago

Austria pierde acţiunea în justiţie împotriva regulilor UE privind gazele naturale şi energia nucleară

Austria a pierdut acţiunea în justiţie împotriva regulilor UE care clasifică gazele naturale şi energia…

3 ore ago

Proiectul Neptun Deep a atras noi cumpărători înainte de debutul livrărilor de gaze în 2027

Proiectul Neptun Deep din Marea Neagră, care urmează să devină cel mai mare proiect de…

3 ore ago

This website uses cookies.

Read More