Afaceri

Ivan (CNAB): Am trimis notificări de reziliere a contractelor tuturor companiilor de handling de pe Aeroportul Otopeni

Reprezentanţii Aeroportului Otopeni au trimis, săptămâna trecută, notificări de reziliere a contractelor tuturor agenţilor de handling, urmând ca acordurile să fie finalizate la 31 decembrie, dacă firmele nu acceptă condiţiile impuse de aeroport, a declarat, marţi, Alexandru Ivan, directorul general al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB).

El a participat la o conferinţă internaţională pe tema provocărilor cu care se confruntă aeroporturile şi a fost întrebat de jurnalişti, la plecare, cum va rezolva problema cu agenţii de handling de pe Aeroportul Otopeni.

“Am trimis notificări de reziliere tuturor agenţilor de handling, deoarece aceştia nu au acceptat niciuna dintre condiţiile noastre, respectiv modernizarea parcului auto în două etape şi acomodarea numărului de personal astfel încât să poată fi respectaţi nişte timpi”, a arătat el, citat de Agerpres.

Marea parte a contractelor expiră la finele anului, urmând să nu mai fie prelungite dacă firmele nu sunt de acord cu cerinţele aeroportului.

“Notificările au fost transmise săptămâna trecută şi urmează ca, în maximum 10 zile, noi să le trimitem noua formă de contract. Noi nu ne dorim să rupem contractul cu ei, să nu mai opereze pe aeroport, ci ne dorim să opereze în condiţii normale. Urmează să vedem dacă până la finele anului vor semna noile contracte sau nu. Operarea lor pe aeroport nu depinde decât de ei”, a mai spus Ivan.

Firmele de handling au termen până în iunie să-şi reînnoiască parcul auto cu norme de poluare Euro 6, urmând ca până la finele anului 2020 să-şi reînnoiască tot parcul auto şi să-şi adapteze numărul de personal astfel încât să respecte timpii propuşi de aeroport, care sunt timpii standard în toată lumea.

Ivan nu a răspuns care este situaţia actuală, precizând doar că “din păcate, situaţia nu este îmbucurătoare”.

“Aeroportul nu este responsabil pentru transportul pasagerilor şi procesarea bagajelor, care sunt responsabilitatea exclusivă a firmelor de handling. Noi ceea ce putem face este să îmbunătăţim şi să venim în susţinerea pasagerilor prin implementarea unor măsuri pentru agenţii de handling. O îmbunătăţire se poate observa, dar a trebuit să dăm notificări şi amenzi ca să se vadă acest lucru”, a susţinut oficialul companiei de aeroporturi.

El a explicat că piaţa este liberă şi că orice companie de handling poate veni în locul celor care rămân fără contracte.

Articole recente

Patronatele din Construcţii: Probabilitatea unei recesiuni economice va deveni o certitudine dacă sectorul nu va fi tratat cu atenţie

Federaţia Patronatelor Societăţilor din Construcţii (FPSC) îşi exprimă îngrijorarea cu privire la pachetele recente de…

14 minute ago

Safetech Innovations raportează venituri la nivel individual de 26,7 milioane de lei și un profit net de 6 milioane de lei, în primul semestru din 2025

Safetech Innovations (BVB: SAFE), companie românească de securitate cibernetică listată la Bursa de Valori București,…

o oră ago

ANUNT PRIVIND OFERTA PUBLICA DE CUMPARARE A ACTIUNILOR ARCTIC STREAM S.A. LA PRETUL DE 23 LEI/ACTIUNE

aprobata prin Decizia ASF nr. 807/21.08.2025 Denumirea si sediul social al societatii vizate Societatea vizata…

o oră ago

Meta Estate Trust raportează, în semestrul I, venituri de 13,78 milioane lei și profit net de 4,65 milioane lei

Meta Estate Trust (simbol bursier MET), companie de tip holding care activează în sectorul imobiliar…

o oră ago

This website uses cookies.

Read More