Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzSursa foto: Facebook.com/mihaijurca.oradea
Cheltuielile cu automobilele de serviciu şi cheltuielile de protocol la nivelul Cancelariei prim-ministrului vor fi reduse, a anunţat şeful Cancelariei, Mihai Jurca, potrivit Agerpres.
Acesta a anunţat, într-o conferinţă de presă la Palatul Victoria, că numărul de maşini de serviciu, respectiv 30, a fost redus la 15.
Şeful Cancelariei premierului a făcut vineri o scurtă prezentare a cheltuielilor aferente bugetului alocat pentru 2025, subliniind că din 41 de milioane de lei, 12 milioane de lei o reprezintă cheltuielile cu automobile.
“Bugetul Cancelariei previzionat pe anul acesta este de 41 de milioane de lei, dintre care 23 de milioane sunt cheltuielile de personal. Pe lângă asta mai avem 18 milioane de lei cheltuieli cu bunuri şi servicii, iar în categoria bunuri şi servicii cea mai mare cheltuială – a fost un şoc şi pentru mine – este cheltuiala cu automobile: avem 12 milioane de lei pe an, un milion de lei pe lună pentru 30 de maşini, fără să includem în această cheltuială şi cheltuiala cu combustibil. Cheltuiala lunară de până acum cu combustibil este de aproximativ o medie de 33.000 de lei pe lună şi un consum mediu de aproximativ 20 de litri per suta de kilometri”, a explicat Jurca.
El a punctat, în privinţa utilizării automobilelor de serviciu la nivelul Cancelariei în baza unui contract oferit de RA-APPS, că din analiza de până acum a rezultat că ” un cost zilnic cu tot cu TVA de 1.300 de lei, care include tot ceea ce înseamnă cheltuiala cu şofer, cheltuiala de întreţinere a maşinii, mai puţin combustibilul”.
Totodată, Jurca a subliniat că, în zona de cheltuieli cu bunuri şi servicii, RAPPS este unul dintre beneficiarii neţi, având şi cheltuielile de protocol.
“Cheltuielile de protocol sunt aproximativ, şi vă dau cifre generice, trei milioane de lei pe an bugetate, dintre care 2,3 milioane de lei revin RAPPS-ului sub formă de, le denumesc generic, cheltuieli de restaurant, în care avem, de exemplu, o cheltuială fixă lunară de 80.000 de lei cu opt ospătari care deservesc demnitarii, sigur şi Cabinetul prim-ministrului, şi avem în medie 300.000 de lei, am avut 300.000 de lei pe lună protocol, cheltuieli cu protocolul”, a afirmat şeful Cancelariei.
El a explicat că şi anumite cheltuieli cu protocolul pentru demnitari vor fi eliminate.
“Avem o alocare lunară de 300 de lei per cabinet de secretar de stat sau consilier de stat, 500 de lei pentru şeful Cancelariei, din care de obicei cheltuieşti apă, cafea, ceai pentru orice invitaţi, pentru orice şedinţă pe care o ai în Guvern, dar în acelaşi timp demnitarii pot organiza bufet, mese, tot în cadrul aceloraşi şedinţe. Şi era uzual obiceiul de a avea o masă după fiecare şedinţă de guvern, un bufet după fiecare şedinţă de guvern. Vom reduce aceste cheltuieli, interzicând demnitarilor să mai poată organiza mese, bufet în cadrul şedinţelor. Sigur, e nevoie ca fiecare cabinet să aibă posibilitatea să aibă o apă, o cafea, un ceai şi, în acelaşi timp, am eliminat bufetul de după fiecare şedinţă de guvern. Este clar că suntem atenţi şi la volumul de activităţi, acţiuni pe zona de protocol, dar un alt lucru foarte important de menţionat şi s-ar putea să fie cu un impact mai mare decât volumul numărul de mese pe care îl organizăm”, a declarat Jurca.
În context, şeful Cancelariei a punctat că din analiza de până acum a rezultat că “majoritatea tarifelor pe care le avem pentru zona de protocol sunt în principiu cu 30% mai mari, în unele situaţii chiar şi mai mult”.
“Vă dau un simplu exemplu: o sticlă de 0,33 de suc carbogazos, fără să-i dau numele, costă 8,50 lei sau 9 lei, iar în hypermarketuri acelaşi produs costă undeva la vreo 4 lei, 3,50 lei, de la caz la caz. Şi astfel de situaţii sunt pe fiecare tip de produs. Am cerut o situaţie să văd care e lista de preţuri pe care o avem”, a afirmat Jurca.
El a a anunţat că cele două contracte – cu maşinile şi cel privind protocolul – vor expira la finalul lunii august şi vor fi renegociate.
“Voi avea o discuţie, pentru că atât contractul cu autovehicule, cât şi cel de protocol vor expira în finalul lunii august. Cu siguranţă le vom renegocia, mai mult decât atât am redus imediat, am şi semnat un act adiţional cu RAPPS pentru reducerea numărului de maşini de la 30 la 15, reducând astfel cheltuiala lunară cu 50%. E un prim pas, urmând ca de săptămâna viitoare să căutăm situaţiile, căile legale prin care putem să reducem şoferii. Fiecare demnitar din cancelarie va putea să aibă, noi am redus numărul de maşini, dar am redus şi maşinile care consumau mai mult decât ar trebui şi avem Dacia Duster, fiecare demnitar va avea acces la o Dacia Duster, dar nu va mai avea şofer, îşi va conduce propria maşină, la fel ca şi în orice altă companie privată, unde un director de bancă, sigur, are beneficiul acestui mijloc de transport, dar nu şi al şoferului. Vom elimina cheltuiala cu şoferi şi în acelaşi timp vom renegocia contractul pentru autovehicule. (…) Vom renegocia, dacă nu putem renegocia acest contract, cu siguranţă vom găsi o variantă de a schimba furnizorul, nu ştiu, poate facem un parteneriat cu cei de la Dacia, astfel încât să pună la dispoziţia guvernului maşini pe care să le folosim şi să fie şi o promovare comună “, a declarat Jurca.
Şeful Cancelariei a precizat, referitor la cheltuielile cu maşinile, că nu s-au constatat fraude din verificările de până acum.
Exim Banca Românească prelungește până la finalul lunii august oferta unică de economisire care permite…
Grupul Financiar Banca Transilvania a participat pentru prima dată în acest an la exercițiul european…
Statele Unite şi NATO lucrează la un nou mecanism de furnizare de echipamente militare americane…
Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) avertizează asupra unui val de înșelătorii online în care…
Adrian Țuțuianu (PSD) a fost numit vineri în funcția de secretar de stat în cadrul…
Un grup de acționari ai Fondului Proprietatea, care dețin împreună 5,27% din capitalul social, solicită…
This website uses cookies.
Read More