International

Lego anunţă creşterea vânzărilor, în pofida evoluţiei din China

Cota de piaţă a Lego a continuat să crească în primul semestru din 2022, chiar dacă piaţa jucăriilor a scăzut şi consumatorii chinezi au revenit în magazine într-un ritm mai lent decât se estima, transmite Reuters, potrivit Agerpres.

Compania daneză înfiinţată în 1932 a informat miercuri că în primele şase luni din acest an vânzările au crescut cu 1%, la 27,4 miliarde de coroane daneze (patru miliarde de dolari). Comparativ, vânzările Lego au urcat cu 17% în 2022 şi cu 27% în 2021.

“Au fost şase luni dificile pentru industria jucăriilor. Dar ne-am majorat cota de piaţă şi am crescut cu 10% mai rapid decât piaţa”, a declarat directorul general de la Lego, Niels Christiansen.

În condiţiile în care vânzările pe piaţa jucăriilor au scăzut în primul semestru din 2022, Lego şi-a majorat cota de piaţă în defavoarea concurenţilor, cum ar fi Hasbro şi Mattel. Totuşi, Christiansen a revizuit uşor în scădere previziunile privind vânzările în acest an.

Compania nu a majorat preţurile seturilor Lego în primele şase luni din acest an şi nu intenţionează să recurgă la scumpiri, în condiţiile în care costurile cu transporturile şi materiile prime s-au normalizat, a explicat Christiansen.

Profitul operaţional al Lego a scăzut cu 19%, la 6,4 miliarde de coroane daneze.

Compania a deschis 89 de noi magazine în primele şase luni din 2023, iar pe ansamblul acestui an ar urma să ajungă la 150 de noi magazine, astfel încât pe plan global va avea în total aproximativ 1.050 unităţi. Lego poate continua deschiderea de magazine în acelaşi ritm în următorii cinci-zece ani, a explicat Christiansen. Acesta a adăugat că mai mult de jumătate din noile magazine deschise anul acesta vor fi în China, unde numărul total de unităţi va depăşi 500 până la finalul anului.

Compania va continua să investească în această ţară, deşi consumatorii chinezi au revenit în magazine într-un ritm mai lent decât se estima.

“În China, numărul potenţial al copiilor care vor avea oportunitatea de a se juca cu seturile Lego este imens. Suntem slab reprezentaţi, deci investiţiile şi extinderea pe piaţa chineză vor continua”, a declarat şeful companiei daneze.

Istoria pieselor Lego este legată de inventatorul său, Ole Kirk Kristiansen, un tâmplar din Billund, centrul regiunii Jutlandia, care a trecut la lumea jucăriilor inspirat de versiunile în miniatură ale mobilei pe care a început să le creeze la sfârşitul anului 1920 pentru a reduce costurile. Kristiansen a fondat Lego în anul 1932, numele provenind de la îmbinarea primelor două litere din cuvintele daneze ‘leg godt’ (‘joacă bine’), fără să ştie că în limba latină ‘lego’ înseamnă ‘eu îmbin’.

Articole recente

De la preluarea mandatului, Donald Trump a cumpărat obligaţiuni în valoare de peste 100 de milioane de dolari

Preşedintele SUA, Donald Trump, a cumpărat obligaţiuni corporative, statale şi municipale cu o valoare de…

5 minute ago

Impact raportează venituri de 35,3 milioane euro, în semestrul I, mai mari cu 79%, și profit net de 9,1 milioane euro

IMPACT Developer & Contractor a obținut venituri de 35,3 milioane de euro, în semestrul I,…

11 minute ago

Lavrov: Discuţiile despre garanţiile de securitate pentru Ucraina fără Rusia nu duc nicăieri

Ministrul rus de externe Serghei Lavrov a avertizat miercuri că orice discuţie asupra garanţiilor de…

2 ore ago

DNSC: Fraudă de tip ”investiții rapide” în care este folosită imaginea președintelui României, circulă în prezent pe internet

O fraudă de tip "investiţii rapide", în care este utilizată fraudulos imaginea preşedintelui României, circulă…

2 ore ago

Ministrul Finanţelor: Trebuie să ne schimbăm fundamental atitudinea în atragerea de investiţii străine; avem nevoie de reguli clare şi echilibrate

România trebuie să îşi schimbe atitudinea în atragerea de investiţii străine şi este nevoie de…

2 ore ago

This website uses cookies.

Read More