Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
Refuz
Cercetarea realizată de Pentagon Marketing & Research își propune să devină un instrument util companiilor din industria de gaze și energie electrică, prin faptul că oferă o analiză a modului în care au evoluat piețele similare în două țări europene, imediat după ce liberalizarea a intrat în vigoare.
Asemănările dintre modul de comportament al corporațiilor și al clienților casnici, în cele două piețe analizate, ne îndreptățesc să spunem că, la fel ca în Marea Britanie și Olanda (cele două cazuri la care ne referim), piața românească va avea un comportament statistic similar, cu riscurile și beneficiile sale, pentru toți actorii implicați: stat, consumatori casnici, companii.
În mod esențial, liberalizarea ar trebui să aducă o creștere a competitivității pe piață, care să se traducă în final la costuri reduse pentru consumatorul casnic. Aceasta este filosofia reglementărilor.
Cu toate acestea, în ambele cazuri studiate, atât Marea Britanie cât și Olanda, evoluțiile au fost lente iar principalul efect imediat al liberalizării a fost creșterea semnificativă a volatilității clienților – ”churning customers.” Evaluările existente pentru această etapă și pentru piața românească demonstrează o evoluție similară a consumatorilor, o parte semnificativă a acestora căutând să își schimbe furnizorii (analiticele Google arată o creștere masivă a căutărilor comparatoarelor de prețuri și a ofertelor pe categorii de clienți casnici ale căror caracteristici sunt fundamentale pentru poziționarea actorilor din piață).
Volatilitatea clienților poate duce la efecte semnificative asupra companiilor, mai ales în contextul în care multe dintre aceste nu folosesc, sau folosesc în mod primitiv, instrumentele de marketing adaptate pentru noul context, în principal cele rezultate din data analytics.
Adaptarea marketingului la noul context (incluzând aici pattern recognition, adaptarea ofertelor, comunicarea, targetarea, ”early customer churn system” etc.) va duce la o creștere a volatilității clienților și la o nevoie a companiilor de a-și modifica așteptările financiare pentru anii care vin. Hemoragia de clienți bate la ușa. Există cazuri în care companii mai mici dar cu abilități tehnice, analitice și intelectuale bune, au reușit să surclaseze companii mari, mai ales în contextul unui nou context comunicațional în care mediul online devine mai important decât media clasice.
Horia Mihălcescu (horia.mihalcescu@pentagon.com.ro)
Franţa a fost "un pic singură" în bătălia comercială în faţa SUA, şi-a exprimat regretul…
Fostul premier Marcel Ciolacu ar putea candida la şefia Consiliului Judeţean Buzău. ''Sunt discuţii ca…
Guvernul rus a depus joi în Duma de Stat, camera inferioară a parlamentului, un proiect…
Ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Diana Buzoianu, a declarat joi, la viaductul de la Poiana…
Două fonduri administrate de SAI Star Asset Management au ajuns să dețină 6,7% din BVB,…
Fosta vicepreşedintă americană Kamala Harris a anunţat joi că va publica în septembrie o carte,…
This website uses cookies.
Read More