Afaceri

LIFE IS HARD și deținerile sale și-au dublat profitul net în 2023, la 7,16 milioane lei

LIFE IS HARD (LIH), companie de tehnologie listată la BVB, piața AeRo, a anunțat astăzi rezultatele financiare preliminare pe anul 2023 pentru LIH și companiile în care are dețineri, potrivit unui comunicat.

Astfel, într-o consolidare orientativă a rezultatelor, LIFE IS HARD împreună cu deținerile sale (Innobyte Solutions 100%, respectiv Performia Finance 40%) au înregistrat o dublare a profitului net, care a ajuns la 7,16 milioane lei. În același timp, EBITDA consolidat orientativ pentru cele 3 companii a crescut cu 65%, iar volumul total de business a însumat 43,9 milioane lei cifră de afaceri, o creștere de 23,8% față de 2022, se arată în comunicat.

Cea mai mare pondere în rezultatele consolidate orientativ o are activitatea LIFE IS HARD, compania emitentă, care a înregistrat creșteri semnificative la nivelul tuturor indicatorilor de performanță: cifra de afaceri realizată de LIH în 2023 se ridică la 30,5 mil.lei (cu 22% mai mare vs 2022), iar profitul net a ajuns la 6,4 mil lei (cu 39% mai mare vs 2022), însemnând o execuție bugetară de 146% pe acest indicator. Compania se află într-un echilibru financiar stabil din perspectiva solvabilității, având un grad scăzut de risc.

Întregul ecosistem de business LIFE IS HARD (LIH, Performia si Innobyte) a avut creșteri de două cifre în 2023, urmând curba ascendentă din ultimele perioade de raportare și generând un profit net important, în creștere cu 102%. Sunt rezultate fundamentate pe viziunea noastră strategică de dezvoltare, pe care o urmăm consecvent pe toate liniile de business și care ne va genera creșteri consistente și în viitor”, menționează Cătălin Chiș, CEO și Președinte al Consiliului de Administrație LIFE IS HARD S.A.

Emitentul LIH și-a consolidat produsul principal 24broker, cea mai extinsă platformă de distribuție de asigurări din România, dezvoltând noi module și integrând componenta de inteligență artificială (AI), în urma unei investiții semnificative de 10,68 mil lei, ce a avut ca surse fonduri europene (aprox 6,8 mil lei) și resurse proprii (3,87 mil lei).

În linie cu strategia de dezvoltare a unui ecosistem comprehensiv de distribuție de asigurări, care să faciliteze accesul la piață a cât mai multor produse si jucători, LIH a dezvoltat 24MGA – un produs nou, inovator, dedicat companiilor de asigurare europene care doresc să pătrundă pe piețe noi colaborând cu brokerii locali. De asemenea, LIH a recunoscut potențialul considerabil al XIGA, un startup insurtech care avansează conceptul embedded insurance în regiunea Europei Centrale și de Est și în care LIH are o cotă de participare de 10%, prin LIH Ventures. XIGA operează pe model B2B2C și își propune să ofere companiilor B2C posibilitatea de a include produse de asigurare în oferta lor, crescându-și, astfel, veniturile și facilitând accesul digital al utilizatorilor finali la produse din insurance care le asigură protecție.

Prezența pe piața de eCommerce, derulată prin Innobyte Solutions, s-a consolidat prin investiții într-un nou tip de competență tehnologică (VTEX, platforma cu cea mai mare expansiune globală), care a generat încă din 2023 un volum de business relevant, securizând reziliența companiei pe termen mediu și lung. Ca urmare, cifra de afaceri Innobyte a ajuns la 12,5 mil lei (aprox 30% creștere vs 2022), în timp ce profitul net a depășit 2 mil lei, înregistrând o majorare de 41%.

Prezența LIFE IS HARD pe zona de consultanță financiară, derulată prin Performia Finance (unde LIH detine 40%) s-a întărit în 2023. Performia a pus anul trecut accentul pe investiții în procesare automatizată și consolidarea echipei interne, ceea ce a dus la un profit net de 598 mii lei. Acest proces a dus la o creștere de 20% a cifrei de afaceri, care a atins 3,4 mil lei la final de 2023, urmând ca beneficiile în profit să fie materializate în anii următori.

Suntem la startul expansiunii regionale, iar tehnologia și inovarea sunt cele două atribute principale pe care ne bazăm performanța și creșterea capacității de operare a întregului ecosistem de business LIFE IS HARD. În același timp, acordăm o atenție deosebită oamenilor din echipele noastre, dezvoltarea lor fiind baza evoluției noastre viitoare. În 2023 am adoptat două măsuri importante care îi vizează direct: am preluat integral costurile generate de noua legislație fiscală din IT, securizând veniturile angajatilor vizați de aceste prevederi, respectiv am decis să extindem programele SOP către angajații tuturor companiilor în care LIH este acționar, inclusiv Innobyte și Performia. Ne dorim ca aceștia să resimtă direct beneficiile fiecărei etape de creștere, corelate cu performanța individuală”, spune Cătălin Chiș, CEO și Președinte al Consiliului de Administrație LIFE IS HARD.

Articole recente

Eturia: În ultimii ani, Malaezia cucerește turiștii români

Malaezia devine una dintre revelațiile turistice ale ultimilor ani pentru români. Numărul călătoriilor a crescut…

18 minute ago

Ucraina: Serghei Lavrov elogiază “pragmatismul” lui Donald Trump şi susţine că Europa “a înnebunit”

Ministrul rus de externe Serghei Lavrov a elogiat luni pragmatismul preşedintelui SUA, Donald Trump, cu…

o oră ago

Ministerul Finanțelor: În primele șase luni, deficit de 3,68% din PIB față de deficitul de 3,62% din PIB aferent celor șase luni ale anului 2024

Execuția bugetului general consolidat în primele șase luni ale anului 2025 s-a încheiat cu un…

o oră ago

FNGCIMM garantează creditele punte în baza adeverințelor APIA 

Începând cu luna iulie 2025, fermierii crescători de animale pot beneficia de credite punte avantajoase,…

2 ore ago

Bruxellesul apără acordul comercial încheiat cu Trump

Un compromis 'bun' sau o capitulare în faţa preşedintelui american Donald Trump? Comisia Europeană a…

3 ore ago

Sorin Grindeanu: Radu Oprea mi-a spus că are un cazier fiscal la zi curat

Preşedintele interimar al PSD, Sorin Grindeanu, a declarat luni că şeful Secretariatului General al Guvernului,…

3 ore ago

This website uses cookies.

Read More