Categories: Fără categorie

MAI: Programările pentru obţinerea cărţii electronice de identitate pentru următoarele 30 de zile, epuizate în ziua lansării proiectului-pilot

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) anunţă că toate programările în vedere obţinerii cărţii electronice de identitate pentru următoarele 30 de zile au fost epuizate încă din ziua lansării proiectului-pilot, la Cluj-Napoca.

Astfel, în acest moment, aproximativ 450 de persoane au optat pentru emiterea noii Cărți de Identitate Electronice.

În funcție de modul în care se va derula proiectul pilot pe parcursul a două luni, începând cu 1 octombrie, se va putea deschide și un al doilea ghișeu, ajungându-se astfel la posibilitatea prelucrării a 30 de solicitări zilnic, potrivit MAI.

În paralel, funcționează alte 3 ghișee în cadrul Serviciului Public Comunitar de Evidență a Persoanelor al municipiului Cluj – Napoca, unde sunt preluate cereri pentru emiterea Cărților de Identitate (model 1997).

Termenul de emitere / înmânare a CEI  este cuprins între 15 și 20 de zile. Totuși, pentru prima etapă, având în vedere că după realizarea CEI, aceasta trebuie sa fie supusă unor teste complexe, pentru cererile preluate în intervalul 2-6 august, documentele vor fi eliberate în perioada 23-25 august.

Ministrul Afacerilor Interne, Lucian BODE, în contextul lansării Cărții Electronice de Identitate, a precizat: „Noua carte electronică de identitate va permite titularului autentificarea în Platforma informatică de asigurări de sănătate și va asigura suportul tehnic necesar în vederea folosirii semnăturii electronice, pentru reducerea birocrației în relațiile cetățeanului cu autoritățile publice. Emiterea cărții electronice de identitate este rezultatul unei colaborări inter-instituționale, fiind un moment crucial pentru ceea ce înseamnă atât parcursul instituțional al serviciilor publice, cât și facilitățile de care cetățeanul român va putea beneficia odată cu deținerea noului document.”

Noul document de identitate asigură cetățenilor garanții suplimentare de securitate, iar instituțiilor de drept public sau privat, certitudinea că persoana care prezintă actul de identitate este titularul datelor de identificare înscrise.

Cartea Electronică de Identitate este o necesitate impusă de evoluția societății, a cerințelor de securitate globală și a statelor, precum și pentru un control cât mai eficient la trecerea frontierei de stat.

Articole recente

Euronext continuă demersurile pentru achiziţionarea Bursei din Atena

Operatorul bursier european Euronext a depus o ofertă voluntară pentru achiziţionarea tuturor acţiunilor Bursei din…

33 de minute ago

Atenționare ASF: Un cont fals de Facebook utilizează identitatea Președintelui ASF Alexandru Petrescu

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) informează publicul cu privire la apariția unui cont fals de…

58 de minute ago

Ministrul Mediului, la Broșteni: O să facem absolut tot ceea ce putem ca să ajutăm; nu doresc să fac o activitate populistă

Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Diana Buzoianu, a declarat joi, în cadrul unei vizite efectuate…

o oră ago

Trimisul special al SUA, în Israel pe fondul crizei alimentare din Gaza şi al impasului în negocierile de la Doha

Trimisul special al SUA pentru Orientul Mijlociu, Steve Witkoff, a început joi o vizită în…

o oră ago

Guvernul a corelat normele metodologice cu prevederile Codului fiscal în ceea ce privește modificarea cotelor de TVA

Guvernul a corelat joi, prin hotărâre, dispozițiile normelor metodologice cu prevederile Codului fiscal în ceea…

o oră ago

Miruţă: Numirile în CA-uri sunt provizorii, indemnizaţiile nu depăşesc 3000 lei; selecţia s-a făcut pe bază de CV, nu politic

Numirile făcute în consiliile de administraţie ale companiilor de stat sunt provizorii, niciuna pe indemnizaţie…

2 ore ago

This website uses cookies.

Read More