Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzMinisterul Afacerilor Interne (MAI) anunţă că toate programările în vedere obţinerii cărţii electronice de identitate pentru următoarele 30 de zile au fost epuizate încă din ziua lansării proiectului-pilot, la Cluj-Napoca.
Astfel, în acest moment, aproximativ 450 de persoane au optat pentru emiterea noii Cărți de Identitate Electronice.
În funcție de modul în care se va derula proiectul pilot pe parcursul a două luni, începând cu 1 octombrie, se va putea deschide și un al doilea ghișeu, ajungându-se astfel la posibilitatea prelucrării a 30 de solicitări zilnic, potrivit MAI.
În paralel, funcționează alte 3 ghișee în cadrul Serviciului Public Comunitar de Evidență a Persoanelor al municipiului Cluj – Napoca, unde sunt preluate cereri pentru emiterea Cărților de Identitate (model 1997).
Termenul de emitere / înmânare a CEI este cuprins între 15 și 20 de zile. Totuși, pentru prima etapă, având în vedere că după realizarea CEI, aceasta trebuie sa fie supusă unor teste complexe, pentru cererile preluate în intervalul 2-6 august, documentele vor fi eliberate în perioada 23-25 august.
Ministrul Afacerilor Interne, Lucian BODE, în contextul lansării Cărții Electronice de Identitate, a precizat: „Noua carte electronică de identitate va permite titularului autentificarea în Platforma informatică de asigurări de sănătate și va asigura suportul tehnic necesar în vederea folosirii semnăturii electronice, pentru reducerea birocrației în relațiile cetățeanului cu autoritățile publice. Emiterea cărții electronice de identitate este rezultatul unei colaborări inter-instituționale, fiind un moment crucial pentru ceea ce înseamnă atât parcursul instituțional al serviciilor publice, cât și facilitățile de care cetățeanul român va putea beneficia odată cu deținerea noului document.”
Noul document de identitate asigură cetățenilor garanții suplimentare de securitate, iar instituțiilor de drept public sau privat, certitudinea că persoana care prezintă actul de identitate este titularul datelor de identificare înscrise.
Cartea Electronică de Identitate este o necesitate impusă de evoluția societății, a cerințelor de securitate globală și a statelor, precum și pentru un control cât mai eficient la trecerea frontierei de stat.
Operatorul bursier european Euronext a depus o ofertă voluntară pentru achiziţionarea tuturor acţiunilor Bursei din…
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) informează publicul cu privire la apariția unui cont fals de…
Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Diana Buzoianu, a declarat joi, în cadrul unei vizite efectuate…
Trimisul special al SUA pentru Orientul Mijlociu, Steve Witkoff, a început joi o vizită în…
Guvernul a corelat joi, prin hotărâre, dispozițiile normelor metodologice cu prevederile Codului fiscal în ceea…
Numirile făcute în consiliile de administraţie ale companiilor de stat sunt provizorii, niciuna pe indemnizaţie…
This website uses cookies.
Read More