Noul Plan Urbanistic Zonal al stațiunii Mamaia este în lucru, iar Organizația de Management al Destinației – (OMD) Județul Constanța va veni cu propuneri, pentru dezvoltarea stațiunii și a turismului în zonă.
George Măndilă, președintele Organizației de Management al Destinației Mamaia – Constanța, a spus, în cadrul unui infotrip pe Litoral: “Se știe că o firmă de arhitectură de la Cluj a câștigat concursul pentru PUZ plajei Mamaia. A fost un concurs internațional de soluții. Avem și o soluție câștigătoare care s-a transformat într-un document de achiziție publică, deci devine obligatoriu din acel moment.
Soluția câștigătoare prevede un parc lung de 7,5 km pe plajă, cu foarte multe dotări. Ca orizont de timp, lucrurile acestea se vor desfășura conform legii, și anume va urma studiul de fezabilitate, apoi o documentație tehnică de autorizație de construire. Investiția pe plajă va fi a Ministerului Mediului prin ABA-DL. Ulterior, operatorii de plaje vor aduce mobilierul și toate dotările necesare.”
Potrivit domniei sale, PUZ-ul stațiunii Mamaia, împreună cu PUZ-ul referitor la plaja Mamaia, vor defini direcția în care va merge stațiunea în următorii 30 de ani: “Este foarte important ce se va întâmpla pe plajă, pentru că este o nouă spațialitate a stațiunii Mamaia. Acest PUZ (n.n. pentru stațiune) este achiziționat deja de municipalitate, lucrează la el o firmă de arhitectură din București.
S-a discutat foarte mult de cât anume s-a construit în stațiunea Mamaia. Evident, s-a construit pe baza PUZ-ului vechi. Trebuie să vedem ce vom face și cum vor arăta spațiile verzi, proprietatea municipalității, în stațiunea Mamaia. Trebuie să ne intereseze foarte mult circulația și traficul din stațiune, fiindcă, la cât s-a construit, aleile au devenit neîncăpătoare.
De asemenea, trebuie să ne intereseze hotelurile mici, care nu au capacitate de cazare în full sezon. Trebuie să lămurim o dată problema apartamente versus hoteluri.
Și trebuie să mai discutăm despre un obiectiv strategic și anume Mamaia – 12 luni pe an, pe anumite porțiuni. Trebuie să încurajăm investițiile de 4 și de 5 stele cu dotări specifice de iarnă, astfel încât, la un moment dat, să se poată dezvolta și turismul corporate”.
El a mai precizat că OMD va face o propunere pentru amenajarea unei faleze din lemn pe lac.
De interes este și bulevardul Mamaia și finanțarea sa: “Există două posibilități de finanțare, prin fonduri europene sau de la bugetul local. Patronatele din OMD și-ar dori ca lucrarea să fie finanțată de la bugetul local, fiindcă este mai permisivă și poate ajuta la dezvoltarea stațiunii asa cum vedem noi.
Totodată, propunem ca execuția modernizării bulevardul Mamaia să se facă pe tronsoane și să se înceapă lucrările după 15 octombrie și să se incheie cel târziu pe 20-25 aprilie.”
Cezar Lăzărescu, arhitectul care a proiectat stațiunea Mamaia, ne-a spus că Mamaia este o imensă grădină. De aceea, el nu a proiectat un sistem de scurgere pluvială, pentru că apa intra prin absorție: “Erau spații verzi foarte, foarte mari. Acum nu mai sunt. De aceea, e foarte important, ca această lucrare a bulevardului Mamaia să rezolve și problema scurgerii pluviale, fiindcă altfel, la orice ploaie, avem foarte multe bălți.”
Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT), în parteneriat cu patronatele din industrie, reunite sub umbrela Organizației de Management al Destinației – (OMD) Județul Constanța, au organizat, în perioada 29.05 – 02.06.2024, Mega Infotripul sezonului 2024 pe Riviera Românească, eveniment care și-a propus să pună în valoare noutățile apărute pe litoral.