Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzSursa Pixabay
Circa 90% din benzinăriile britanice au rămas fără combustibil luni, în marile orașe engleze, după ce cumpărarea în panică a adâncit o criză a lanțului de aprovizionare declanșată de un deficit de camioane, despre care comercianții cu amănuntul avertizează că ar putea distruge cea de-a cincea cea mai mare economie din lume, scrie Reuters.
Un deficit grav de șoferi de camioane după Brexit, care a apărut după pandemia COVID-19, a semănat haos în lanțurile de aprovizionare britanice, de la alimente la combustibil, crescând pericolul întreruperilor și al creșterii prețurilor până la Crăciun.
La doar câteva zile după ce guvernul prim-ministrului Boris Johnson a cheltuit milioane de lire sterline pentru a evita lipsa de alimente din cauza creșterii prețurilor la gazul natural – cel mai mare cost al producției de îngrășăminte, miniștrii au cerut oamenilor să se abțină de la cumpărarea în panică.
Dar cozile a zeci de mașini au revenit duminică în benzinăriile din toată țara, înghițind proviziile și forțând multe benzinării să se închidă pur și simplu. Pompele din orașele britanice erau fie închise, fie aveau semne care spuneau că combustibilul nu este disponibil luni, au declarat reporterii Reuters.
Petrol Retailers Association (PRA), care reprezintă benzinarii independenți, circa 65% din toate benzinăriile din Marea Britanie, a declarat că membrii au raportat că 50% până la 90% dintre pompe erau fără combustibil în unele zone.
“Din păcate, asistăm la cumpărarea în panică a combustibilului în multe zone ale țării”, a declarat pentru Reuters Gordon Balmer, director executiv al PRA, care a lucrat pentru BP (BP.L) timp de 30 de ani.
“Avem nevoie de ceva calm,” a spus Balmer. „Vă rugăm să nu intrați în panică: dacă oamenii golesc rețeaua, atunci aceasta devine o profeție care se împlinește de la sine.”
Secretarul de mediu George Eustice a declarat că nu există lipsă de combustibil, a îndemnat oamenii să înceteze cumpărarea în panică și a spus că nu există planuri de pune soldații din armată să conducă camioanele.
Presa a scris că prim-ministrul britanic Boris Johnson are în vedere să apeleze la armată pentru a conduce cisternele cu benzină.
Transportatorii, benzinăriile și comercianții cu amănuntul au avertizat că nu există soluții rapide, deoarece deficitul șoferilor de camioane – estimat la aproximativ 100.000 – este foarte acut și pentru că transportul de combustibil necesită instruire suplimentară și licențiere.
De luni de zile, supermarketurile, procesatorii și fermierii au avertizat că o penurie de șoferi de vehicule grele (HGV) a tensionat lanțurile de aprovizionare până la punctul de rupere – ceea ce face mai dificilă introducerea mărfurilor pe rafturi.
Pe fondul avertismentelor privind o iarnă cumplită, unii politicieni din Uniunea Europeană au legat problemele din lanțul de aprovizionare cu referendumul Brexit din 2016 și decizia ulterioară a Marii Britanii de a căuta o relație îndepărtată cu UE.
“Libera circulație a forței de muncă face parte din Uniunea Europeană și am încercat foarte mult să-i convingem pe britanici să nu părăsească Uniunea”, a declarat Olaf Scholz, candidatul social-democrat care o va succeda pe Angela Merkel în calitate de cancelar german. “Au decis altfel. Sper că vor reuși să-și rezolve problemele care vin din asta”, a spus Scholz.
Miniștrii britanici au insistat că Brexit nu are nimic de-a face cu lipsa actuală de camioane, deși aproximativ 25.000 de șoferi de camion s-au întors în Europa înainte de Brexit. De asemenea, Marea Britanie nu a putut testa 40.000 de șoferi în timpul blocărilor COVID-19.
Guvernul a anunțat duminică un plan de eliberare a vizelor temporare pentru 5.000 de șoferi străini de camioane.
Edwin Atema, șeful FNV din Olanda, a declarat pentru BBC că șoferii UE nu vor veni în Marea Britanie, având în vedere condițiile oferite. “Lucrătorii din UE cu care vorbim nu vor merge în Marea Britanie pentru o viză de scurtă durată pentru a ajuta Marea Britanie să iasă din rahatul pe care l-au creat ei înșiși”, a spus Atema.
Rezerva Federală a SUA (Fed) a menţinut dobânda de referinţă la un interval cuprins între…
Ionuţ Aurică a fost numit în funcţia de vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,…
Valentin Ionescu (foto stânga), Președintele Institutului de Studii Financiare (ISF) și Ieronim Ștefan (dreapta), coordonatorul…
Serviciul Geofizic al Academiei Ruse de Științe a publicat pe canalul său de Telegram foto…
Robert Cosmin Până a fost numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un…
Emiratele Arabe Unite (EAU) vor începe, cu acordul Israelului, construcţia unei conducte importante ce va…
This website uses cookies.
Read More