Update articol:

Marian Drăgoi: Anul acesta, DP World își dorește să extindă capacitatea de depozitare și de operare

Marian Drăgoi, Director General DP World Marian Drăgoi, Director General DP World

Cu peste 106.500 de angajați în 73 de țări, DP World promovează comerțul către un lanț de aprovizionare fără întreruperi, adaptat viitorului. În noiembrie 2003, DP World a obținut o concesiune pe termen lung pentru operarea Terminalului de containere Constanța Sud, iar în 2004 a început să funcționeze ca o facilitate de ultimă generație, situată lângă intrarea în portul Constanța. Aceasta a fost prima investiție realizată de DP World în Europa. De atunci, terminalul maritim s-a extins pentru a cuprinde două noi terminale: un terminal RO-RO și unul pentru mărfuri speciale, crescând de la 322.000 mp la 800.000 mp.

Începând din 2024, infrastructura DP World din România s-a extins în afara granițelor portului maritim cu noul Terminal Intermodal Aiud situat în partea industrială de vest a României.

Interviu cu Marian Drăgoi, Director General DP World:

Cum a evoluat activitatea DP World în România în cei peste 20 de ani de prezență aici și care au fost investițiile?

Marian Drăgoi: DP World este prezentă în România din 2004. A început operațiunile portuare, fiind prezent în terminalul dedicat de containere. În momentul de față, capacitatea terminalului am putea spune că s-a triplat de la momentul respectiv și datorită investițiilor pe care le-am efectuat, în special în ultimii ani. Suntem pe piața operațiunilor nu numai de containere, cât și de project cargo și de Ro-Ro. Investițiile au vizat atât creșterea de capacitate prin prisma echipamentelor care prestează serviciile de terminal, cât și a platformelor și a zonelor de depozitare.

Care sunt principalele provocări și oportunități în actualul context geopolitic și economic?

Marian Drăgoi: Provocările cu care ne-am întâlnit, în special în ultimii ani, au fost cauzate de infrastructura în care noi ne desfășurăm activitatea. Vizăm aici zona de transport terestru, feroviar și rutier. Într-adevăr, ultimii ani au adus provocări majore datorită vârfurilor de trafic de mărfuri, cauzate în principal de situația geopolitică a Mării Negre, dar noi considerăm că am contribuit cu succes și ne-am atins țintele, atât ale noastre, cât și ale clienților și felul cum și-au dorit ca noi să răspundem solicitărilor punctuale.

Cum vedeți climatul economic din România?

Marian Drăgoi: În activitatea portuară climatul economic din România are o anumită importanță dar nu neapărat direct proporțională cu indicatorii economici. În momentul de față vedem o stabilizare a volumului, a traficului de containere, atât de import și cât și de export. Sunt semne că exportul suferă câteva modificări. În principal, am putea spune că 2025 va fi un an care se înscrie în contextul sau în trendul ultimilor ani de dezvoltare și de creștere economică a României.

Care sunt planurile de viitor din acest an și pe termen mediu?

Marian Drăgoi: DP World a finalizat recent câteva investiții majore și care au intrat în flux operațional începând cu 2024. Anul acesta își dorește să extindă capacitatea de depozitare și de operare prin finalizarea unei noi platforme portuare de depozitare, precum și prin aducerea a încă două echipamente care să susțină necesarul operațional de la finalul acestui an.