Afaceri

Asociaţia Marilor Reţele Comerciale: Marii retaileri vor să primească energie la preţ plafonat

Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România susţine declaraţiile şi opiniile apărute în spaţiul public, prin care se invocă necesitatea completării rapide a OUG 119/2022, potrivit unui comunicat remis, vineri, AGERPRES.

Prevederile referitoare la plafonarea tarifelor la energia electrică pentru clienţii noncasnici se aplică, în forma actuală a textului Ordonanţei, întreprinderilor mici şi mijlocii, operatorilor economici din domeniul industriei alimentare, spitalelor, unităţilor de învăţământ, creşelor, furnizorilor de servicii sociale şi instituţiilor publice.

“Comercializarea produselor alimentare nu poate fi exclusă, nici direct prin reglementare, nici indirect prin interpretare, din sintagma ‘industria alimentară’- care nu are o definiţie clară în legislaţia naţională – deoarece asigură funcţionarea permanentă şi optimă a lanţului de aprovizionare către populaţie”, spun reprezentanţii lanţurilor de magazine.

Altfel, în condiţiile volatilităţii extreme a pieţei de energie electrică, s-ar putea profila riscul major al limitării severe sau chiar blocării capacităţii operaţionale a sectorului de retail de a răspunde, prompt şi eficient, în cazul apariţiei unor circumstanţe critice parţiale sau generale, au adăugat ei.

Aceştia au arătat că este obligatoriu ca depozitarea şi vânzarea produselor perisabile sau de origine animală să se încadreze în anumite rigori şi standarde de siguranţă alimentară şi sanitară, de la care nu se poate face rabat şi care impun păstrarea unor temperaturi controlate ce solicită un consum semnificativ de energie.

Aceeaşi abordare trebuie avută în vedere şi în cazul unor bunuri sau produse nealimentare, dar de primă necesitate sau importanţă vitală pentru populaţie, după cum a demonstrat experienţa situaţiilor întâlnite în timpul pandemiei.

“Apreciem că modificarea neîntârziată a OUG 119/2022 trebuie să cuprindă mecanisme suplimentare de garantare, în orice scenariu, a funcţionării sigure şi complete a lanţurilor de aprovizionare în vederea asigurării accesului consumatorilor, permanent şi la costuri cât mai accesibile, la produsele de bază şi de primă necesitate”, se mai arată în comunicat.

Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România – AMRCR – include următori membrii: Altex, Artima, Auchan, Brico Depot, Carrefour, Columbus, Cora, DM Drogerie Markt, Decathlon, Dedeman, Flanco, Hornbach, Ikea, Jumbo, Kaufland, Lidl, Mega Image, Metro Cash & Carry, Mobexpert, Penny, Profi, Selgros.

AMRCR este membră a Confederaţiei Patronale “Concordia” şi a organizaţiei ”EuroCommerce”.

Articole recente

Banca elvețiană UBS ia în considerare mutarea în SUA pentru a evita noile reguli, relatează New York Post

Banca elvețiană UBS (UBSG.S) ia în considerare mutarea în Statele Unite ca răspuns la propunerile…

3 minute ago

Proiectul de acord între Congo și Rwanda subliniază rolul SUA și al altor țări în reorganizarea sectorului mineralier – Reuters

Rwanda și Republica Democratică Congo se vor angaja să colaboreze cu terțe părți, inclusiv cu…

16 minute ago

Încălcarea spațiului aerian românesc de către drone ruse este ‘inacceptabilă’, declară șefa diplomației UE

Șefa diplomației Uniunii Europene, Kaja Kallas, a criticat duminică intruziunea ''inacceptabilă'' a unor drone ruse…

26 de minute ago

Majoritatea germanilor se tem de un atac al Rusiei asupra NATO (sondaj)

Majoritatea germanilor sunt îngrijoraţi de un potenţial atac al Rusiei asupra unei ţări NATO, după…

4 ore ago

This website uses cookies.

Read More