Energie

Martin Moise, PATRES: În România, doar 0,5% din totalul de 8,5 milioane de autoturisme sunt electrice. Bateriile din aceste mașini înseamnă 2000 de MWh, de 5 ori mai mult decât capacitatea instalată în baterii legate la SEN.Trebuie să le folosim smart!

În România, în prezent, sunt înmatriculate cca 8,5 milioane de autoturisme, din care 50.000 sunt electrice. Adică, doar 0,6% din totalul autoturismelor menționat. Bateriile din aceste mașini înseamnă 2000 de MWh, aproape de 5 ori mai mult decât capacitatea instalată în baterii legate la Sistemul Energetic Național, a precizat Martin Moise, PrimVicepreședinte PATRES, la Forumul Energiei, organizat de Financial Intelligence.

„Trebuie numai să le folosim smart – de exemplu prin tarife dinamice. În curând vom avea de 10 ori mai multe autovehicule electrice, vom putea să le conectăm la retea și să ne jucăm cu capacitatea pe care o vom avea în mașini și atunci se va întâmpla un fenomen disruptiv care va duce prețul energiei și costul în jos”, a spus Martin Moise. El a insistat că este necesar, în acest mecanism, să vedem mai departe. „Azi, suntem în țara în care racordarea la utilități este, de multe ori, misiune imposibilă, în timp ce în China deja sunt în operare stații care încarcă cu 1 MW și care elimină și acel ultim factor care te oprește să cumperi o mașină electrică că trebuie să stai mult timp să o încarci. Fix 5 minute, atât va trebui să stai cu mașina la încărcat”, a completat Moise.

În discursul susținut la Forumul Energiei, reprezentantul PATRES a subliniat că, strategic pentru Europa, nu există altă soluție decât Green Deal, Europa neavând resurse semnificative de petrol si gaze, potrivit InvestEnergy.

„Un alt motiv pentru care Green Deal nu va muri este prețul energiei regenerabile, care scade pe zi ce trece. Mult mai important este avansul tehnologic, dar și penetrarea cetățeanului și a micii industrii în piața de energie. Există și acest actor foarte important – prosumatorul, care va schimba fundamental lucrurile și modul în care noi înțelegem să ne comportăm în această piață. Foarte importantă este și partea de stocare, e-mobility și combinația între ele”, a precizat Martin Moise.

Articole recente

Safetech Innovations raportează venituri la nivel individual de 26,7 milioane de lei și un profit net de 6 milioane de lei, în primul semestru din 2025

Safetech Innovations (BVB: SAFE), companie românească de securitate cibernetică listată la Bursa de Valori București,…

20 de minute ago

ANUNT PRIVIND OFERTA PUBLICA DE CUMPARARE A ACTIUNILOR ARCTIC STREAM S.A. LA PRETUL DE 23 LEI/ACTIUNE

aprobata prin Decizia ASF nr. 807/21.08.2025 Denumirea si sediul social al societatii vizate Societatea vizata…

25 de minute ago

Meta Estate Trust raportează, în semestrul I, venituri de 13,78 milioane lei și profit net de 4,65 milioane lei

Meta Estate Trust (simbol bursier MET), companie de tip holding care activează în sectorul imobiliar…

30 de minute ago

O divizie elveţiană a HSBC renunţă la peste 1.000 de clienţi bogaţi din Orientul Mijlociu, pe fondul presiunilor autorităţilor de reglementare

Divizia elveţiană de private banking a HSBC a început să renunțe la peste 1.000 de…

44 de minute ago

De la 50 de miliarde de dolari la faliment, investitorii calculează costul prăbușirii Evergrande pe piață

Acțiunile vor fi retrase de la cotația bursei din Hong Kong pe 25 august Listată…

2 ore ago

This website uses cookies.

Read More