Afaceri

Mass-Media din România după 30 ani – o cronică tulburătoare a vremurilor noastre

Mass Media din România după 30 de ani, o istorie a presei scrisă de cronicari ai vremurilor noastre, coordonată de cunoscutul profesor universitar dr. de la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării – FJSC din cadrul Universității București, Marian Petcu, a apărut la Editura Tritonic din București, potrivit MediaSind.
 
“Omagiem cei 30 de ani de jurnalism postcomunist prin acest volum, în care am reunit 28 de studii și cercetări. În acest mod acoperim o bună parte a „mediamorfozelor” din țara noastră. Este vorba despre evoluții ale mass media din Timișoara, Alba Iulia, Constanța, Harghita, Covasna, Argeș și Bihor, relevante pentru ceea ce s-a întâmplat în mai toate județele. Apoi, cercetări punctuale relative la presa militară, religioasă, cinematografică, culturală, automobilistică. Două schițe monografice privesc o importantă formă asociativă – MediaSind și Societatea Română de Radiodifuziune. Presa alternativă, cea a comunității aromâne, presa privită ca obiect științific / statistic, consumul de media, poziționarea presei față de relațiile publice, trivializarea jurnalismului și alte abordări le completează pe cele de mai sus și oferă o imagine coerentă a transfigurărilor, evoluțiilor, chiar a revoluțiilor înregistrate în media autohtone. Toate vor rămâne în istoria jurnalismului ca repere bibliografice. Firește că cei 30 de ani meritau mai multă atenție, conferințe, volume, momente de reflecție. Însă în paradigmă culturală în care ne aflăm, reverența pare să fi dispărut. Totuși, decomunizarea României datorează mult jurnalismului. Mai mult decât suntem dispuși să recunoaștem” –  susține coordonatorul lucrării, prof.univ.dr. Marian Petcu.
 
Amănunte picante despre cum a fost negociat și semnat primul contract colectiv din istoria mass-media, despre bătălia pentru primele drepturi ale jurnaliștilor, clauza de conștiință și despre apariția și supraviețuirea celei mai mari organizații ale jurnaliștilor – MediaSind, puteți găsi în această importantă carte.
 
 Mass-Media din România după 30 ani poate fi comandată online la Editura Tritonic, accesând acest link http://tritonic.ro/isbn-Mass_media_din_Romania_dupa_30_de_ani-978-606-749-490-7.htm?fbclid=IwAR3q28LakHQVBs91-CMe_qUAzBNEtvlMVvWqbW-8qfLsp4cwx7Bh3InOZ9Y

Articole recente

Tusk: Suntem cel mai aproape de un conflict deschis de la cel de-al Doilea Război Mondial încoace

Prim-ministrul polonez Donald Tusk a declarat miercuri în Parlament că, în urma încălcării spaţiului aerian…

2 ore ago

ANALIZĂ XTB: Noul iPhone 17 lansat de Apple, și în vizorul investitorilor. Piața urmărește atent impactul asupra acțiunilor

Ca în fiecare an, Apple a așteptat până la sfârșitul verii pentru a dezvălui noul…

2 ore ago

Exim Banca Românească lansează Pachetul Start-Up cu servicii gratuite pentru antreprenori în primul an

Exim Banca Românească își extinde portofoliul de produse dedicate antreprenorilor și lansează Pachetul Start-Up, o…

2 ore ago

Veolia România preia pachetul majoritar al General Me.el Electric, companie românească specializată în proiectarea sistemelor electrice şi în producţia de energie electrică

Veolia România anunţă preluarea pachetului majoritar al General Me.el Electric (GME), companie românească specializată în…

2 ore ago

Nicușor Dan: România, pe deplin solidară cu Polonia; Rusia trebuie presată să vină la masa negocierilor

Președintele Nicușor Dan afirmă că prin 'încălcarea flagrantă a spațiului a aerian polonez', Rusia a…

2 ore ago

Grupul Vertik organizează un eveniment dedicat antreprenorilor care îşi doresc să îşi diversifice sursele de finanţare

Grupul Vertik - care reuneşte compania de consultanţă în management Vertik şi Asociaţia Vertik pentru…

3 ore ago

This website uses cookies.

Read More