Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzNicoleta Vărzaru, Payroll & HR Services Manager, Mazars România
In contextul în care începând de astăzi, 15 mai, mulţi dintre salariaţi deja şi-au reluat activitatea la sediile companiilor angajatoare, o atenţie deosebită a fost acordată (şi va fi mult timp de acum înainte) condiţiilor spaţiului de lucru, dar şi reglementării acestora în politicile interne ale fiecarei societăţi. Este o perioadă care îi determină pe angajatori să se adapteze schimbării şi să caute soluţii, astfel încât salariaţii lor să-şi continue activitatea, în condiţii optime şi cât mai sigure, transmite Mazars:
Modificarea contractuală a locului muncii, dar şi a politicilor interne ale unei organizaţii
Dacă pe durata stării de urgenţă, legislaţia muncii a permis angajatorilor să dispună unilateral desfăşurarea activităţii la domiciliul salariaţilor sau în regim de telemuncă, primii paşi pe care angajatorii îi vizează acum se referă la modificarea locului muncii. In acest sens, angajatorii din România au următoarele variante:
„Un alt aspect important pe care fiecare angajator trebuie să-l urmărească, indiferent de maniera în care va decide să-şi continue activitatea, constă în revizuirea detaliată a politicilor interne ale companiei şi modificarea lor în consecinţă, ţinând cont de toate schimbările şi provocările contextului actual al pieţei muncii. Exemple în acest sens pot fi foarte multe, dar trebuie adaptate fiecărei culturi organizaţionale în parte”, a menţionat Nicoleta Vărzaru, Payroll & HR Services Manager, Mazars România.
Printre cele mai relevante modificări ale politicii interne a unei companii, considerăm următoarele:
Toate modificările de mai sus implică actualizarea Regulamentului Intern al companiei, dar şi in unele cazuri, modificarea contractelor individuale de muncă ale salariaţilor, a fişelor de post şi a Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a unităţii. Modificând partea administrativă, apare astfel şi impactul în cultura organizaţională şi vor apărea transformări majore, ţinând cont că lumea întreagă îşi reaşează valorile.
Transformarea procesului de recrutare şi a măsurilor de retenţie în criză
Perioada de relaxare a restricţiilor privind distanţarea socială este, de fapt, un proces de tranziţie către ceea ce se va numi „noua normalitate”. Realizarea acestei reintegrări va fi influenţată de două direcţii: recomandările organismelor internaţionale, dar şi a marilor angajatori globali, care şi-au făcut cunoscute deja deciziile. Deoarece o parte dintre companii permit angajaţilor să lucreze de acasă până la finalul anului 2020, este dificil pentru restul pieţei să vină cu ceva mai competitiv de atât.
„De cealaltă parte a reîntoarcerii la sediul companiei, stau persoanele care au fost disponibilizate în această perioadă. Rata şomajului este în creştere de la începutul crizei COVID-19, în special în sectoare, precum: industria prelucrătoare, comerţul cu ridicata și cu amănuntul şi turismul. Sperăm ca măsurile luate de instituţiile Statului să poată stopa evoluţia şomajului, astfel încât să nu atingem cotele alarmante ale anilor 2012 – 2013”, a menţionat Andreea Georgescu, Head of HR Advisory, Mazars România.
Multe companii au amânat angajările pentru o perioadă nelimitată, deşi înainte de 12 martie căutau resurse pentru proiecte noi. O parte dintre acestea vor apela la firme ce prestează servicii în domeniul lor pentru a îşi putea livra proiectele critice.
Cu toate acestea, există câteva opţiuni, pe care le pot lua în calcul persoanele disponibilizate, pentru a-şi găsi un nou loc de muncă:
Operatorul bursier european Euronext a depus o ofertă voluntară pentru achiziţionarea tuturor acţiunilor Bursei din…
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) informează publicul cu privire la apariția unui cont fals de…
Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Diana Buzoianu, a declarat joi, în cadrul unei vizite efectuate…
Trimisul special al SUA pentru Orientul Mijlociu, Steve Witkoff, a început joi o vizită în…
Guvernul a corelat joi, prin hotărâre, dispozițiile normelor metodologice cu prevederile Codului fiscal în ceea…
Numirile făcute în consiliile de administraţie ale companiilor de stat sunt provizorii, niciuna pe indemnizaţie…
This website uses cookies.
Read More