International

Meta investește 3,5 miliarde de dolari în producătorul ochelarilor Ray-Ban, într-un impuls pentru ochelarii AI

Meta Plaforms Inc. (META) a cumpărat o participație minoritară la cel mai mare producător de ochelari din lume, EssilorLuxottica SA (EL.PA), consolidând angajamentul gigantului tehnologic american față de industria ochelarilor inteligenți, aflată în creștere rapidă, potrivit unor persoane familiarizate cu situația, scrie Bloomberg, potrivit Yahoo Finance.

Compania-mamă a Facebook, Meta, a achiziționat puțin sub 3% din producătorul ochelarilor Ray-Ban, o participație în valoare de aproximativ 3 miliarde de euro (3,5 miliarde de dolari) la prețurile pieței, au declarat surse, care au cerut să nu fie identificate deoarece discuțiie sunt confidențiale.

Meta are în vedere investiții suplimentare care ar putea crește participația la aproximativ 5% în timp, au adăugat sursele, deși aceste planuri s-ar putea schimba.

Acțiunile EssilorLuxottica au crescut cel mai mult în ultimele trei luni, la Paris. Legăturile tot mai mari cu Meta ar trebui văzute ca un vot de încredere în producătorul de ochelari și ca o oportunitate pentru categoria ochelarilor inteligenți, potrivit analiștilor de la Bernstein.

„Acesta reprezintă un alt pas în angajamentul Meta față de categoria ochelarilor inteligenți”, au declarat analiștii într-o notă de cercetare.

Reprezentanții Meta și EssilorLuxottica au refuzat să comenteze.

Cele două companii au lucrat împreună timp de mai mulți ani pentru a dezvolta ochelari inteligenți bazați pe inteligență artificială. Meta vinde în prezent o pereche de ochelari Ray-Ban, lansați pentru prima dată în 2021, cu camere încorporate și un asistent AI care oferă subtitrări de imagini sau prețuri ale acțiunilor în timp real.

Luna trecută, Meta a lansat ochelari separați sub marca Oakley împreună cu EssilorLuxottica. Directorul executiv al EssilorLuxottica, Francesco Milleri, a declarat anul trecut că Meta era interesată să preia o participație la companie, dar acest plan nu se materializase încă.

Creșterea de până la 5,4% de miercuri a adus EssilorLuxottica la o valoare de piață de 116 miliarde de euro. Warby Parker (WRBY), un producător concurent de ochelari, a crescut cu 4,5% în SUA marți, după articolul Bloomberg.

Articole recente

Dragoş Pîslaru: România a finalizat renegocierea PNRR; nu se pierd bani din componenta nerambursabilă

România a finalizat procesul de renegociere cu Comisia Europeană privind Planul Naţional de Redresare şi…

47 de minute ago

UNIQA a plătit în 2024 despăgubiri de 8 ori mai mari pentru daunele cauzate de grindină și cu 74% mai multe pentru furtuni

În 2024, despăgubirile plătite de UNIQA pentru IMM-uri au înregistrat o creștere de aproape 30%…

o oră ago

This website uses cookies.

Read More