Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzSursa foto: Facebook
Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene anunţă că a realizat în ultima perioadă mai multe modificări cu privire la Programul Operaţional Capital Uman în scopul simplificării procedurilor pentru beneficiarii de proiecte europene.
Conform unui comunicat al ministerului, principalele noutăţi constau în elaborarea unei instrucţiuni cu noi măsuri de digitalizare şi actualizarea Manualului Beneficiarului POCU 2014-2020.
Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene a publicat instrucţiunea POCU nr. 14/06.07.2021 care vizează stabilirea unor măsuri de digitalizare pentru implementarea proiectelor finanţate prin POCU 2014-2020. Aceasta înlocuieşte Instrucţiunea AM POCU nr. 8/03.06.2020, iar principalele modificări vizează simplificarea fluxului privind înlocuirea de membri în echipa de implementare şi modificarea contractelor sau deciziilor de finanţare prin act adiţional. Astfel, pot fi rezolvate două cereri deschise concomitent în MySMIS, reducându-se considerabil riscul blocării activităţilor proiectelor ca urmare a echipelor de implementare incomplete.
În ceea ce priveşte Manualul Beneficiarului POCU 2014-2020, Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene a publicat o versiune actualizată a acestuia, unde principala modificare este simplificarea mecanismului de verificare a Cererilor de Plată.
Beneficiarii nu vor mai depune Raport Tehnic pentru Cererile de Plată, acestea fiind verificate doar în baza documentelor justificative aferente cheltuielilor pentru care se solicită plata, fiind necesară doar depunerea Raportului Tehnic cu 10 zile înaintea transmiterii cererii de rambursare aferente cererii de plată. În plus, pentru a optimiza activitatea de monitorizare a proiectelor de către Organismele Intermediare (OI), Autoritatea de Management POCU a definit modalitatea de derulare a vizitelor ad-hoc pentru activităţile on-line.
“Relaţia dintre Beneficiari şi OIR/AM trebuie să fie una mai apropiată şi mai eficientă. Beneficiarii trebuie să aibă parte de răspunsuri rapide pentru a diminua posibile blocaje în procesul de implementare a proiectelor. De acum, cererile de plată o să aibă un parcurs mult mai rapid, pentru ca Beneficiarii să-şi poată continua activităţile fără a fi afectaţi de întârzieri în privinţa plăţilor facturilor, salariilor şi ale subvenţiilor. Unul dintre obiectivele noastre este să eliminăm aceste întârzieri şi să sprijinim cât mai mult Beneficiarii în tot procesul de implementare”, a declarat Cătălina Bădoiu, secretar de stat şi coordonator al procesului de simplificare din cadrul MIPE, potrivit Agerpres.
MIPE menţionează că în cadrul Ministerului se lucrează permanent în scopul îmbunătăţirii fluxului de date între Beneficiari şi ofiţeri, astfel încât volumul de documente şi termenele de verificat cererile Beneficiarilor să fie diminuate considerabil, iar circuitul în MySMIS să fie unul mult mai simplu şi rapid.
Avioane poloneze şi aliate au fost desfăşurate sâmbătă pentru a proteja spaţiul aerian polonez din…
Ministerul Apărării Naţionale a informat că două aeronave de luptă F16 din Baza 86 Aeriană…
Vicepremierul Ionuţ Moşteanu susţine că fostul ministru al Finanţelor Marcel Boloş l-a învăţat pe Marcel…
Andrea Orcel, CEO al UniCredit, a declarat că banca italiană ar putea lua în considerare…
Ministrul Educaţiei, Daniel David, a declarat sâmbătă că îşi va da demisia din funcţie în…
Guvernul a transmis, sâmbătă, că decizia eliminării plafonării adaosului comercial la alimentele de bază a…
This website uses cookies.
Read More