Infrastructura

Ministrul Transporturilor despre Valea Prahovei: ” Am făcut şase ore de la Bucureşti la Braşov, pe 30 decembrie; frustrarea este cu atât mai mare cu cât eşti într-o funcţie de decizie şi vezi în detaliu blocajele pentru care aceste obiective nu pot înainta”

  • Ministrul Transporturilor: Necesarul de investiţii în infrastructura feroviară şi rutieră din România este de 40 miliarde de euro în 10 ani

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode,  a povestit la DIGI 24,  că fost blocat şi el, de Sărbători, în aglomeraţia de pe Valea Prahovei. “Şi eu am trăit această situaţie, din păcate. Frustrarea este cu atât mai mare cu cât eşti într-o funcţie de decizie şi vezi în detaliu blocajele pentru care aceste obiective nu pot înainta. Am făcut şase ore, şase ore şi jumătate de la Bucureşti la Braşov, pe 30 decembrie. Românii s-au săturat să asculte şi să audă politicieni “ne propunem să…”, “vom face…”. Aş vrea să spunem foarte clar: “am făcut”, “facem”, a susţinut Bode. 

Valea Prahovei a fost blocată de coloanele de mașini şi în vacanţa de Revelion. Cozile s-au întins pe mai mulți kilometri, mașinile mergând bară în şi spre stațiunile montane.

Lucian Bode a menţionat că necesarul de investiţii în infrastructura feroviară şi rutieră din România este de aproximativ 40 miliarde de euro în următorii 10 ani, iar ţara noastră va trebui să se împrumute la partenerii externi pentru realizarea acestor obiective, a declarat, marţi, ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

“Pe o analiză pe care noi am făcut-o şi am vazut-o şi eu, în următorii 10 ani nevoia de investiţii în România în infrastructura rutieră şi feroviară depăşeşte 36 de miliarde de euro. Noi trebuie să ne aşezăm la masă toţi şi să spunem: acesta este planul, îşi permite România? Pentru că din fonduri europene o să avem bani, dar puţini; din buget vor fi bani, dar puţini. Şi atunci va trebui să ne îndreptăm către parteneri financiari externi, care să ne finanţeze, să ne împrumutăm, într-un cuvânt. Să spunem pe nume: să creştem gradul de îndatorare a ţării”, a precizat ministrul Transporturilor, la Digi 24.

Aceasta în condiţiile în care, în prezent, gradul de îndatorare a ţării este sub media europeană, a adăugat el, citat de Agerpres.

“Spun că noi am avea nevoie de aproximativ 40 de miliarde de euro ca să ne punem la punct în următorii 10 ani tot ce înseamnă infrastructură feroviară şi rutieră. Cred că România îşi permite acest lucru. Dacă nu vom face noi acest lucru, indiferent de culoare politică, şi nu ne vom aşeza la masă, copiii noştri, peste 15 ani, vor vorbi despre lipsa infrastructurii moderne în România”, a precizat Bode.

Articole recente

OMV înregistrează vânzări solide la nivel de grup, în valoare de 5,79 miliarde EUR, în condiții de piață dificile

Rezultatul operațional al diviziei Clean CCS se ridică la 1,03 miliarde EUR, datorită contribuției mai…

45 de minute ago

Rezultate BRD în primul semestru 2025: Profit net de 764 milioane RON, +10% față de S1 2024, ROE de 16% in S1 2025

I.  Un prim semestru solid în materie de activitate comercială Soldul net al creditelor (inclusiv…

58 de minute ago

Microsoft depășește 4 trilioane de dolari în capitalizare bursieră după închiderea tranzacțiilor, alăturându-se Nvidia în clubul exclusivist

Acțiunile Microsoft au crescut în tranzacțiile prelungite de miercuri, ducând capitalizarea bursieră a companiei peste…

o oră ago

This website uses cookies.

Read More