Politica

MTI: Ucraina și-a asumat să înceteze orice tip de dragaj (operațional, de investiţii, etc) pe canalul Bâstroe

Reprezentanții Comisiei Europene au fost de acord cu solicitările României

Ucraina și-a asumat să înceteze orice tip de dragaj (operațional, de investiţii, etc) pe canalul Bâstroe, potrivit unui comunicat transmis de Ministerul Traansporturilor.

Astăzi, în localitatea Ismail (Ucraina), delegația Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, condusă de secretarul de stat Ionel Scrioșteanu, a continuat discuțiile inițiate cu partea ucraineană cu privire la lucrările efectuate pe canalul Bâstroe, arata MTI: “La întâlnirea trilaterală a participat și o delegație a Comisiei Europene.

La finalul întâlnirii partea ucraineană și-a asumat să înceteze orice tip de dragaj (operațional, de investiţii, etc).

Totodată, programul măsurătorilor ce vor fi efectuate de către AFDJ Galați pe brațul Chilia și pe canalul Bâstroe va fi un subiect abordat în cadrul următoarelor întâlniri cu partea ucraineană.”

Participanții au convenit că programul trebuie să se deruleze aşa cum s-a stabilit, începând cu data de 15 martie.

Partea ucraineană a precizat că, în perioada următoare, vor fi întreprinse demersurile necesare pentru a obține acceptul Forțele Navale ucrainene pentru ca reprezentanții părții române să intre și să măsoare pe brațul Chilia și pe canalul Bâstroe.

Reprezentanții Comisiei Europene au fost de acord cu solicitările României și au subliniat că prioritatea zero pentru facilitarea tranzitului de mărfuri dinspre Ucraina este creșterea capacității canalului Sulina.

Acest aspect a fost subliniat de reprezentanții DG MOVE și confirmat de omologii ucraineni.

Măsurile pentru creșterea capacității canalului Sulina vizează:

-sporirea numărului de piloți;

-modernizarea sistemului de balizaj pentru a se putea naviga în condiții de siguranță pe timp de zi și de noapte;

-achiziționare de nave tehnice și de software modern de management al traficului.

Reprezentanții Comisiei Europene au menționat că peste 50% din traficul de mărfuri sprijinit prin Planul “Solidarity Lanes” se desfășoară pe Dunăre.

În acest context au subliniat importanța creșterii capacității canalului Sulina, acesta fiind prioritar pentru obiectivele vizate prin “Solidarity Lanes”.

View Comments

Articole recente

MAI: Cererile pentru CEI pot fi depuse la orice serviciu de evidență a persoanelor, indiferent de domiciliu

Începând cu 1 august 2025, cetățenii pot solicita Cartea Electronică de Identitate (CEI) la orice…

o oră ago

Trencadis – 2025: Semestrul transformării accelerate. Creștere de două cifre a cifrei de afaceri, datorii reduse cu peste 60% și consolidare la vârf

După un 2024 al deciziilor curajoase și al transformării strategice, Trencadis confirmă în prima jumătate…

o oră ago

Ministrul Finanţelor: ANAF trebuie să prezinte o hartă a cuiburilor de firme, cu măsuri ataşate asupra celor frauduloase

ANAF are sarcina să găsească toate cuiburile de firme inactive, radiate sau care desfăşoară activităţi…

2 ore ago

Compania Volkswagen este responsabilă pentru manipularea emisiilor (CJUE)

Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) a stabilit vineri că producătorii auto, cum ar…

2 ore ago

Franţa: Exportatorii de vinuri şi băuturi spirtoase se aşteaptă la pierderi de un miliard de euro

Federaţia Exportatorilor Francezi de Vinuri şi Băuturi Spirtoase (FEVS) a avertizat vineri asupra impactului "brutal"…

2 ore ago

Ucraina: Zelenski cere din nou o întâlnire cu Putin, după ce acesta a evaluat pozitiv ultimele negocieri ruso-ucrainene

Preşedintele ucrainean Volodimir Zelenki a cerut vineri din nou să se întâlnească personal cu preşedintele…

2 ore ago

This website uses cookies.

Read More