Tehnologie

MWC Barcelona 2025 – Yang Chaobin: Inovația AI-Centric Network ajută operatorii să valorifice oportunitățile oferite de inteligența artificială

Progresul inteligenței artificiale va transforma societatea pe trei niveluri esențiale: va oferi consumatorilor experiențe cu adevărat personalizate, va facilita colaborarea inteligentă în organizații și va crea fundația pentru o inteligență mai incluzivă, accesibilă tuturor, a declarat Yang Chaobin, Director în Consiliul de Administrație Huawei și CEO ICT Business Group, care a prezentat inovația AI-Centric Network, la evenimentul de lansare a produselor și soluțiilor Huawei din cadrul MWC Barcelona 2025.

În ceea ce privește industria ICT, deși progresul tehnologic și diversificarea scenariilor de aplicare vor crea oportunități de creștere fără precedent, acestea vor ridica totodată standardele pentru infrastructura de rețea. Pentru a valorifica aceste oportunități, operatorii trebuie să realizeze progrese semnificative în ceea ce privește viteza rețelei, latența, acoperirea și suportul operațional.

„Soluția AI-Centric Network de la Huawei este concepută special pentru a răspunde acestor nevoi”, a declarat Yang. „Aceasta revoluționează rețelele, oferind conectivitate completă, facilitează tranziția către o mentenanță inteligentă, bazată pe aplicații, și transformă modelele de servicii și afaceri din telecomunicații, valorificând pe deplin oportunitățile oferite de inteligența artificială.”

AI-centric networks – 4 niveluri ale inovației

Yang a detaliat provocările cu care se confruntă operatorii și a explicat cum soluția Huawei îi poate ajuta să se pregătească mai bine pentru valul de noi aplicații care se vor baza pe inteligența artificială.

  1. Conexiune integrală. O colaborare mai strânsă între AI și rețele le va permite operatorilor să optimizeze alocarea resurselor pentru rutare, viteza rețelei și alte procese esențiale. Astfel, aplicațiile inteligente vor beneficia de acces universal la rețea, viteze ultra-ridicate atât pe uplink, cât și pe downlink, precum și de respectarea garantată a SLA-urilor.
  2. Mentenanță axată pe aplicații. Pe măsură ce aplicațiile AI evoluează, acestea vor genera scenarii de servicii tot mai complexe și cerințe din ce în ce mai variate. Acest context necesită o tranziție de la mentenanța tradițională, bazată pe resurse, către o abordare centrată pe aplicații. Modelul Telecom Foundation de la Huawei permite o mentenanță predictivă și proactivă, îmbunătățind experiența utilizatorilor prin conștientizarea la nivel de aplicație și operațiuni mai detaliate și personalizate. Astfel, operatorii vor putea crește semnificativ eficiența operațiunilor de rețea, oferind în același timp o experiență superioară utilizatorilor.
  3. Servicii AI-to-X îmbunătățite. La nivel individual, rețelele centrate pe AI pot oferi experiențe optimizate pentru diferite scenarii AI, alocând exact nivelurile necesare de viteză de rețea, latență și fiabilitate. La nivel organizațional, acestea pot elimina blocajele legate de capacitate și timpii de răspuns, depășind configurațiile concepute pentru interacțiunile între persoane și evoluând spre suport pentru interacțiuni între persoane și agenți AI, ba chiar și între agenți AI. La nivel societal, rețelele centrate pe AI vor permite o conectivitate omniprezentă, accelerând adoptarea AI în servicii publice precum educația și sănătatea, oferind astfel o valoare mai incluzivă comunităților din întreaga lume.
  4. Modele de afaceri progresiste. În cele din urmă, cerințele diverse privind experiența utilizatorilor le vor oferi operatorilor oportunitatea de a explora noi modele de afaceri, monetizând o gamă mai largă de metrici. Practic, rețelele centrate pe AI vor permite operatorilor să depășească modelul tradițional bazat pe trafic și să înceapă să monetizeze chiar experiența utilizatorilor. Acest lucru va debloca întregul potențial al conectivității și va deschide noi surse de venit.

„Este esențial să ne unim forțele și să colaborăm la nivelul întregii industrii de telecomunicații”, a subliniat Yang Chaobin. „Prin valorificarea capabilităților rețelelor, parteneriate strategice cu diverse industrii și inovație adaptată fiecărui scenariu, putem exploata pe deplin noile oportunități de creștere din era AI și contribui la construirea unui viitor mai inteligent și mai promițător pentru toată lumea.”

MWC Barcelona 2025 a avut loc în perioada 3-6 martie în Barcelona, Spania. Pe parcursul evenimentului, Huawei a prezentat cele mai noi produse și soluții la standul 1H50 din Fira Gran Via, Hall 1.

Articole recente

Lavrov: Discuţiile despre garanţiile de securitate pentru Ucraina fără Rusia nu duc nicăieri

Ministrul rus de externe Serghei Lavrov a avertizat miercuri că orice discuţie asupra garanţiilor de…

17 minute ago

DNSC: Fraudă de tip ”investiții rapide” în care este folosită imaginea președintelui României, circulă în prezent pe internet

O fraudă de tip "investiţii rapide", în care este utilizată fraudulos imaginea preşedintelui României, circulă…

17 minute ago

Ministrul Finanţelor: Trebuie să ne schimbăm fundamental atitudinea în atragerea de investiţii străine; avem nevoie de reguli clare şi echilibrate

România trebuie să îşi schimbe atitudinea în atragerea de investiţii străine şi este nevoie de…

19 minute ago

Garanția de portofoliu pentru IMM-uri a BID: solicitări de peste 15 miliarde lei, dublu față de bugetul disponibil pentru următorii 3 ani (BID)

Apelul lansat instituțiilor de credit de către Banca de Investiții și Dezvoltare (BID) pentru „Garanția…

22 de minute ago

Vista Bank introduce, în premieră naţională, sistemul de plăţi instant RoPay Contactless între persoane fizice

Vista Bank a lansat, în premieră naţională, plăţile instant RoPay Contactless între persoane fizice, un…

o oră ago

IMM România solicită Guvernului lansarea unui pachet de măsuri pentru susţinerea IMM-urilor

România are nevoie de măsuri pentru sprijinirea mediului de afaceri, deoarece creşterea economică se realizează…

2 ore ago

This website uses cookies.

Read More